viz a motorba megint
x y
audi80 at hello.hu
Mon Oct 24 01:47:58 CEST 2005
Hi,
80tq.com
kicsit sok PSI-vel jatszik a srac, de vizet meg nem latott a motor.
megfelelore belott kompressziot, jol megvalogatott/legyartatott
fotengelyt, csapagyakat, dugokat, ilyesmi nyalanksagokat annal inkabb.
:) turbos motornal egyebkent mar szamithat a viznek a huto hatasa
(parolgas), de akkor az intercoolernel szoktak befecskendezni, hogy az
is tovabb hutse a bemeno levegot, ahogy elparolog. ja, mert a turbonal
mar a turboban kellemesen fel tud melegedni a levego, es minel melegebb,
annal kevesebb a terfogatra juto o'ketto" benne (kicsit pongyolaul, de
talan megteszi :). ezert is kell az intercooler, mert a nyomas alatti
meleg levegot visszabb huti es nyomas alatti hidegebb levegot kapunk...
ha kozvetlenul a hengerbe fecskendezed, akkor sztem nem nagyon fog
rendesen elparologni a viz a suritesi utemben, az eges kozben annal
inkabb. dizelnel jobb lehet a helyzet, azok kb. 2* akkora kompresszioval
dolgoznak, mint a benzinesek. ezzel a kompresszioviszonyod noni fog...
van egy tippem, hogy a bogarnal a hutes hianya (...) miatt segithet de
ez lehet, h tokhulyeseg.
ja es ooo a vezerleshez kene egy elektronika, ami legalabb a beszivott
levego mennyisegehez igazitja a vizet, rosszabb esetben csak
fordulatszamhoz... jobb esetben levego homerseklethez, terheleshez is.
a rovid elettartamot a benzinhez tervezett injektor vizzel valo
jaratasara ertettem, de mukodhet a dolog hosszabb tavon, ne'mi
szerencsevel. ez az rs vizbefecsi ugyanezt tudja.
egy ilyen szolenoidos injektor egyszeru szerkezet, egy negyzet alaku
jelet kap, frekvencia/kitoltesi tenyezo modulalassal. van kis es nagy
impedanciaju valtozat, egyikhez kell kulon ellenallas, illetve az
egyiknel a nyito feszultseg nagy, aztan a kitarto fesznek eleg kisebb.
de ez lehet aramerosseg is. ezt a reszt folyton osszezagyvalom. neten
megtalalhato.
de ha vizet spriccelsz be, akkor a gyujtast is hozza kene allitani...
ja volt meg egy kerdes, ketfelekepp tud mukodni a kopogaserzekelos
motor, az egyik, hogy az elore beallitott ertekre allitja az
elogyujtast, majd kopogasnal visszavesz belole, a masik, hogy folyton
tolja felfele, de lassan, es ha kopog, akkor visszavesz belole (egy
kicsit nagyobb erteket, hogy aztan tudjon megint felfele kuszni).
igazabol arra jo, hogy 98-as benzinre tervezik a motort, de 91-essel is
el tud menni, mert visszavesz (98-as beallitasaival mar kopogna)...
na lelovom magam.
More information about the Elektro
mailing list