tiristor

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
Thu Oct 20 09:32:05 CEST 2005


Tauri wrote:
> a jobb oldali ket pont egy motor gerjeszto tekercsere van kotve.

Hát ha így van valóban kötve, akkor ez egy sima egyfázisú híd, meg egy 
nulladióda D2). A tirisztor kapcsolná a nulladiódát, ha egyáltalán szerephez 
tudna jutni, de nem tud, mert a graetz helybol eljátszogatja a nulladióda 
szerepét.
Ebben a felállásban a tirisztor katódján van a pozitív fesz, mindig, tehát 
hiába akarod begyújtani, nem fog sikerülni, ahhoz a tirisztornak fordítva 
kéne lennie bekötve, de úgy sincs értelme, mert abba az irányba meg a D2 nem 
vezet. :-)

Így nem értheto, miért szállt el egyáltalán. Elvileg nem tudod úgy 
vezérelni, hogy egyáltalán kialakuljon tirisztoráram. Akkor se, ha a D2 
helyén egy darab drót van.

A motor megkapja a teljes egyenirányított feszt a gerjeszto tekercsére, 
ettol ott - hálózati fesz betáp esetén - kialakul egy 200V körüli 
középértéku fesz.

Nem is tudom, itt mire használható egyáltalán egy tirisztor. Szerintem 
valamit sikerült elrajzolni.

Elvileg mi lenne a célja eredetileg? Nem barkácsolt bele valaki elotted? 
Esetleg az armatúrakörben (forgórész) lehetne szerepe egy tirisztornak, ha 
gyorsan kéne megállítani a motort kikapcs után. Egyszeruen rövidrezárná a 
forgórészt, vagy valami kicsi ellenálláson át tenné, ha nem direktben. A 
forgórésznek azért van vmekkora ellenállása, szóval lehet, hogy ha ez egy 
viszonylag kis moci, lehet az direkt is.

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list