tiristor
jhidvegi
jhidvegi at freestart.hu
Thu Oct 20 09:32:05 CEST 2005
Tauri wrote:
> a jobb oldali ket pont egy motor gerjeszto tekercsere van kotve.
Hát ha így van valóban kötve, akkor ez egy sima egyfázisú híd, meg egy
nulladióda D2). A tirisztor kapcsolná a nulladiódát, ha egyáltalán szerephez
tudna jutni, de nem tud, mert a graetz helybol eljátszogatja a nulladióda
szerepét.
Ebben a felállásban a tirisztor katódján van a pozitív fesz, mindig, tehát
hiába akarod begyújtani, nem fog sikerülni, ahhoz a tirisztornak fordítva
kéne lennie bekötve, de úgy sincs értelme, mert abba az irányba meg a D2 nem
vezet. :-)
Így nem értheto, miért szállt el egyáltalán. Elvileg nem tudod úgy
vezérelni, hogy egyáltalán kialakuljon tirisztoráram. Akkor se, ha a D2
helyén egy darab drót van.
A motor megkapja a teljes egyenirányított feszt a gerjeszto tekercsére,
ettol ott - hálózati fesz betáp esetén - kialakul egy 200V körüli
középértéku fesz.
Nem is tudom, itt mire használható egyáltalán egy tirisztor. Szerintem
valamit sikerült elrajzolni.
Elvileg mi lenne a célja eredetileg? Nem barkácsolt bele valaki elotted?
Esetleg az armatúrakörben (forgórész) lehetne szerepe egy tirisztornak, ha
gyorsan kéne megállítani a motort kikapcs után. Egyszeruen rövidrezárná a
forgórészt, vagy valami kicsi ellenálláson át tenné, ha nem direktben. A
forgórésznek azért van vmekkora ellenállása, szóval lehet, hogy ha ez egy
viszonylag kis moci, lehet az direkt is.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list