Re: négykerékhajtás
Fuzesi Arnold
arno at externet.hu
Wed Oct 19 19:23:34 CEST 2005
----- Original Message -----
From: "charles hoss" <dexter at bekesnet.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Wednesday, October 19, 2005 7:05 PM
Subject: Re: négykerékhajtás
> mai jatekosszkerek - energiatakarekossag , konnyu suly stb a cel - igy egy
> elsokerekes autora tesznek egy olyan dift ami erosen tulporgo elsokereknel
> hajtja a hatuljat is - ilyenkor kormanyzasod mar alig/nincs - nem is kell
> tobbet mondani rola . biztonsagerzetet ad , de igazan
Nna, ezek erdekelnenek leginkabb.
Pl subaru 4wd, audi quattro, alfa Q4, vw syncro, merci 4matic stb hajtasok.
Miben kulonboznek?
Miert viselkednek erzesre maskepp? A vezerles miatt, vagy a mech
megvalositas miatt?
Vagy is is.
Seat-nal van vmi olyan csoda hogy full mechanikus, es csak akkor tolja hatra
a nyomatekot ha az elso kiporog. Vmi folyadekos tortenet van a dologban. Ez
lenne a syncro? Allitolag ez a legegyszerubb.
> ami furcsa es nem mindig trivialis - neha azert nem jutsz elore mert a
> kerek hatso felen akkora vakuum keletkezik hogy nem tudod kiemelni a
> kereket a katyubol .
> mint egy suru pasztaval epitett konvex tapadokorong .
Beszarás...valóban nem triviális.... (nekem legalábbis)
Arnold
More information about the Elektro
mailing list