Fizikai diákolimpia - magyar győzelem!

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Wed Oct 12 14:19:30 CEST 2005


jhidvegi írta:

>
>> Valójában de. Illetve ez az egyik ok. Egy kolléga sok évre
>> visszamenőleg csinált statisztikai feldolgozást különböző tárgyakból
>> elért jegyekre, és az derült ki, hogy tulajdonképpen most is
>> ugyanannyi "okos" gyerek jön az egyetemre, mint 10 éve, a "buták"
>> száma nő. Ez mondjuk nem is meglepő, persze.
>
>
> Na ez jó, teljesen egybevág azzal, amit az előző egyik emilben írtam a 
> genetikai változatlanságunkról.

murphy : az intelligencia osszege allando , a populacio no :)

> A baj az, hogy a finanszírozás fejpénz alapú, tehát az egyetemnek
>
> Máshol is ez van? Vagy csak az állami oktatásban?
> (Ha jól rémlik, az egyházi oktatásban is ez van. Ott milyen hatása van 
> vajon?)
>
>> Közben a hallagtókban sincs igazán meg az igény a színvonal
>> megkövetelésére.
>
>
> Ez a legfurább nekem. A 70-es években a BME-n tutira nem így volt.

pedig eleg egyszeru - az egyetemen regebben kepeztek az embereket - 
aztan a fepenz bevezetesevel eljott az az ido amikor az egyetem ami 
addig szint volt , husdaralova valt ahol a leheto legolcsobban kell 
benntartani a gyerekeket - a phd-s hallgatok ingyen kotelesek oktatni , 
tehat a gyakorlatvezetod gyakran olyan ember aki nem mer kimenni a 
vilagba  , nem akar felelosseget vallani a dolgokert , o is tudja hogy 
ezert csicskaztatjak , mert o a legkisebb , ennek megfeleloen banik a 
hallgatokkal , igy ok is erzik hogy mennyire fontosak , mennyit 
szamitnak . ez mindket iranyba rombolja a moralt - a gyerekek tulelnek , 
az oktatok pedig azt mondjak hogy ilyen szar evfolyam nem volt meg - 
egymasra mutogatnak , pedig a szbalyozas okozza a problemakat .

>
> Bízzunk benne, hogy nem olvassák a listát. Az ok még nekem is 
> egyértelmű: leépülő presztizs, ami már jóval korábban elkezdődött az 
> általános iskolában, hangyányit később a középben. Emléxem olyan 
> időkre, amikor ez a szöveg nem volt ritka: nem vettek fel sehova, 
> maradt vmi tanárképző... Ezzel párhuzamosan minél alacsonyabb 
> iskoláról van szó, annál inkább elnőiesedett. Nem a nők alacsonyabb 
> szellemi képességeire akarok ezzel utalni, csak pusztán ez a tény. 
> Engem még az ált iskolában is oktatott matekból, töriből, tornából, 
> fizikából, kémiából, oroszból férfitanár, a gyerekeimnek egyetlen 
> férfitanárnője :-) volt. A középiskola is már nagyon hasonló volt, az 
> egyetemen még vannak ma is férfi oktatók - remélem. :-)
>
>> kiszelektálná a rossz oktatókat. Akármilyen előadó valaki, akármilyen
>> elavult dolgokat mond, nyugodtan megteheti, nincs kényszerítő erő,
>> hogy fejlődjön.
>
>
> Régebben ez hogy volt? Mi volt a kényszerítő erő?

az hogy votl szabadideje , es azt csinalta amit szeretett .
nekem sajnos a noi tanarokkal az a tapasztalatom hogy koztuk van a 
legtobb "tulelo" aki az egyetemet is tulelte , kibekkelte - ezek utan 
kepes volt eloadas helyett egy feleletet lenyomni - ami annak aki tudja 
hogy mirol beszel , meggyozo arrol hogy tudja az anyagot , de akinek ezt 
kene megtanulnia - remenytelen (raadasul volt benne hiba boven)

>> Igazából az egész egyetemi felsőoktatást állandóan reformálják,
>> buzerálják, de kicsit olyan módon, mint amikor egy rendszert úgy
>> szabályozunk, hogy nem nézük a kimenő jelet.
>
>
> Na meg nincs idő a kimenőjelet megfigyelni, letelik a 4 év. :)

allandoan , minden evfolyam elso valamiben . nem lehetne azt hogy 
legalabb az oktato tudja mit kene csinaljon ?

nezd meg a tankonyvkiadot - minden evben megdobbennek milyen gyorsan 
itterem a szeptember :))))

bye
dexter




More information about the Elektro mailing list