arammal hajtott auto illegalis vajon?

Cseh.Tamas at fornax.hu Cseh.Tamas at fornax.hu
Tue Oct 11 22:44:24 CEST 2005


>> Megépítettem, tehát tapasztalatból helyesbítek:
>> 14V-ot állít elő a generátor, mert ugye jár a motor. (Alapjáraton is!)
>> Az izzítógyertya nem tud felizzani, hidegen kisebb az ellenállása, a 
három 
>> gyertya 1000W-tal fűt.
>
>Ez esetben 71A -el terheled a generátort.
>
>Bírja? És a vezetékek?

Bírja. A generátor A-es, és számomra is meglepő módon alapjáraton is 
tudja. Egyébként a hűtőventillátor biztije is 80A-es.
A vezetékelés a következőképpen néz ki:
8mm2 a föld a három izzítógyertyának (nincs bizti).
8mm2 a három reléhez (izzítógyertyánként 1-1 40A-es relé 50A-es bizti még 
a relé előtt).
A reléktől az izzítógyertyáig 2.5mm2

>
>> A motor télen teljesen hideg eleindulás előtt, tehát nincs honnan 
elvenni 
>> a meleget.
>
>Ez rendben, de én az állandósult állapotról írtam. Induláskor 
>természetesen hideg van.

Állandósult állapotban (40 fokos víz felett) kikapcsol az elektronika. 
Valamint akkor is, ha megy a klímakompresszor, megy a hűtőventillátor, 
vagy megy a hátsó ablak fűtés és a klíma nem zárta el a fűtőradiátort 
(ugyanis az elé van betéve).
Az 1.9TDI-kben gyárilag van bene a cucc, és ott is csak hideg motornál 
megy. Csak akkor van értelme.

Tamás


More information about the Elektro mailing list