arammal hajtott auto illegalis vajon?
Fuzesi Arnold
arno at externet.hu
Tue Oct 11 16:49:24 CEST 2005
Pedig nem...
Mondjuk ehhez hozzátartozik, hogy szarul is van tervezve. (Illetve átvették
a régi megoldást gondolkodás nélkül - ennyit a kocsi tesztelésről :))
Azaz nem szamoltak azzal a mondjuk 20%-os hatasfok javulassal amit a dizel
hozott az elozo verziokhoz kepest.
Bumm attettek a motort, es nem faragtak hozza amit kell.
Mercinel is volt ebbol gond, Seat-nal is.
Előbbi azért normális autót csinál nagyjából.
Eccerű példa: Skoda 105:
Rohadtul nem fűt. Pedig csak annyi az oka hogy a 85 fokos viz helyett 70
kornyeke van elöl a radiátornál. (Merthogy hátulról jön a melegvíz előre -
lehül )
15 fok ennyit számít ezekszerint.
Persze aztán lehet hogy más is bejátszik, amiről nem tudunk.
Pl rengeteg hő elmegy a torokfűtésre vagy nem volt hely az adott
kocsiszekrényben valamit normálisan megoldani az uj motornál stb..
Fene tudja... Mindenesetre valóban tervezési hiba a fő oka.
Arnold
----- Original Message -----
From: "bela" <bagameri at freestart.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Tuesday, October 11, 2005 4:28 PM
Subject: Re: arammal hajtott auto illegalis vajon?
> Tegyük fel, hogy a transzmisszió hatásfoka 90%, Akkor a motor főtengelyén
> kell, hogy legyen 8,88 kW.
>
> Tegyük fel továbbbá, hogy a modern dízelmotor hatásfoka 40%.
> Messze nincs annyi, de tegyük fel.
>
> A többi 60%, ami 13,3 kW, akkor hová lesz?
>
> Jobb híján hővé alakul.
>
> Nekem ne akarja bemesélni senki, hogy 13 kW -nyi veszteséghőből nem
More information about the Elektro
mailing list