arammal hajtott auto illegalis vajon?

bela bagameri at freestart.hu
Tue Oct 11 16:28:12 CEST 2005


>>> Már némelyik dizelnél is gond a fűtés. Túl jó a hatásfoka.
>>
>> Vagy csak szar a termosztátja. :-)
> 
> Nem, uj nagynyomasu kozos nyomocsoves dizelek tenyleg olyanok. Keves a 
> hulladekho a futeshez.

Számoljunk ennek utána egy kicsit!

Egy középkategóriás autó (kb opel astra méretű) ahhoz, hogy egyenletesen 
haladjon vízszintes úton 50 - 60 -al, nagyjából 8kW -ot igényel a keréken.

Tegyük fel, hogy a transzmisszió hatásfoka 90%, Akkor a motor 
főtengelyén kell, hogy legyen 8,88 kW.

Tegyük fel továbbbá, hogy a modern dízelmotor hatásfoka 40%.
Messze nincs annyi, de tegyük fel.

A többi 60%, ami 13,3 kW, akkor hová lesz?

Jobb híján hővé alakul.

Nekem ne akarja bemesélni senki, hogy 13 kW -nyi veszteséghőből nem 
lehet egy kocsiszekrényt tisztességesen befűteni.
Főleg akkor ne, amikor tudom, hogy télen, hajnalban egy csonttá fagyott 
Escort kombit 2kW-os hősugárzóval fél óra alatt le lehet olvasztani.

Elszúrták az autógyártók a konstrukciót, és ezzl a parasztvakító 
süketeléssel magyarázzák (félre) a bizonyítványukat. Ez a magyarázat, 
nem más.

> Bevalt megoldaskent belogatnak nehany (altalaban 
> 3) izzitogyertyat a vizterbe.

  12V × 15A = 180W
180W ×  3  = 540W

Komolyan azt mondod, hogy ez az 540W plusz hő megoldja a fűtési 
problémát, és ennyit nem tudna a hülye konstruktőr elvenni a motorból?

Na neee ... Ilyen esetben elöl, a hűtő ugye jéghideg marad? Mert akkor 
tényleg nincs több hő :-)

-- 


üdv: béla


____________________________________________________________________
Miert fizetsz az internetert? Korlatlan, ingyenes internet hozzaferes a FreeStarttol.
Probald ki most! http://www.freestart.hu




More information about the Elektro mailing list