arammal hajtott auto illegalis vajon?
bela
bagameri at freestart.hu
Tue Oct 11 16:28:12 CEST 2005
>>> Már némelyik dizelnél is gond a fűtés. Túl jó a hatásfoka.
>>
>> Vagy csak szar a termosztátja. :-)
>
> Nem, uj nagynyomasu kozos nyomocsoves dizelek tenyleg olyanok. Keves a
> hulladekho a futeshez.
Számoljunk ennek utána egy kicsit!
Egy középkategóriás autó (kb opel astra méretű) ahhoz, hogy egyenletesen
haladjon vízszintes úton 50 - 60 -al, nagyjából 8kW -ot igényel a keréken.
Tegyük fel, hogy a transzmisszió hatásfoka 90%, Akkor a motor
főtengelyén kell, hogy legyen 8,88 kW.
Tegyük fel továbbbá, hogy a modern dízelmotor hatásfoka 40%.
Messze nincs annyi, de tegyük fel.
A többi 60%, ami 13,3 kW, akkor hová lesz?
Jobb híján hővé alakul.
Nekem ne akarja bemesélni senki, hogy 13 kW -nyi veszteséghőből nem
lehet egy kocsiszekrényt tisztességesen befűteni.
Főleg akkor ne, amikor tudom, hogy télen, hajnalban egy csonttá fagyott
Escort kombit 2kW-os hősugárzóval fél óra alatt le lehet olvasztani.
Elszúrták az autógyártók a konstrukciót, és ezzl a parasztvakító
süketeléssel magyarázzák (félre) a bizonyítványukat. Ez a magyarázat,
nem más.
> Bevalt megoldaskent belogatnak nehany (altalaban
> 3) izzitogyertyat a vizterbe.
12V × 15A = 180W
180W × 3 = 540W
Komolyan azt mondod, hogy ez az 540W plusz hő megoldja a fűtési
problémát, és ennyit nem tudna a hülye konstruktőr elvenni a motorból?
Na neee ... Ilyen esetben elöl, a hűtő ugye jéghideg marad? Mert akkor
tényleg nincs több hő :-)
--
üdv: béla
____________________________________________________________________
Miert fizetsz az internetert? Korlatlan, ingyenes internet hozzaferes a FreeStarttol.
Probald ki most! http://www.freestart.hu
More information about the Elektro
mailing list