Mit tehetunk a Foldert?

Fuzesi Arnold arno at externet.hu
Sat Oct 8 12:47:25 CEST 2005


Kösz a helyreigazítást!

Naigen....ennyit a vitapartner hitelességéről.

1, Eleve az vicces hogy gagyi lanclevéllel próbál bármit is elérni.
2, Az a fura hogy ujra es ujra ő hozza fel (sokadik eset...ki is indítja a
flame-eket?)...nemértem...ilyet akkor csinal az ember ha ugy erzi hogy ő
maradt alul a vitában.
3, Az eredeti cikk ráadásul pont sugallja is ami miatt itt tépem a szám...
Hogy a dizel nem alternatívája semminek. Hanem egy rossz
kompromisszum...Ahol sajnos a fogyasztás (co2 kibocsátás) mindenek felett
áll. Pedig _kicsivel/elenyészővel_ nagyobb megengedett fogyasztásért cserébe
tisztább (modern!) benzines/gázos autókkal járhatnánk... Mi se döglenénk
bele, és a Földnek sem lenne olyan rossz.  Személy szerint ha 6 liter
helyett 7-et eszik az autóm azt kibirom anyagilag. Föld nem ebbe fog
belepusztulni, ellenben egy deka korom sem hagyja el a kipuffot, amit aztán
mi szívunk el. Rögtön a mögötte levő autós, gyalogos stb. Mi viszont tuti
beledöglünk...  A belsőégésű vackokat ha kidobjuk végre, az lesz a megoldás.

Arra a fennmaradó pár évre meg a hülye 10% co2 csökkenés miatt életeket
tönkretenni egyszerűen baromság.

"Magyarországra vonatkozóak- igen
riasztóak. Kiderült, hogy egy átlag
magyar, ha a jelenlegi szennyezési
szint marad, több mint egy évet veszít
az életébol, a 2,5 mikrométernél
kisebb részecske szennyezés
következtében. Budapesten a várható
életvesztés elérheti a három évet is.
Összehasonlításul: a balesetek 8-9
hónapot vesznek el egy európai
ember életébol.
Több haláleset világított rá a
levego szennyezettségének hirtelen
megemelkedése és az asztmás,
fulladásos tünetek kialakulása
közötti kapcsolatra, de a
kipufogógázok az allergiás
megbetegedésekért is felelosek. "

"Az elmúlt években bevezették a 2,5 mikronnál kisebb átméroju részecskék
(PM2,5) mérését is, és ennek alapján megállapították, hogy ezen értékek
alakulása és a napi halálozás között még egyértelmubb az összefüggés, mint a
PM10 esetén. Ezek az igen apró porrészecskék ugyanis a belélegzés során
mélyen lejutnak a tüdo léghólyagjaiba, és olyan folyamatokat indítanak el,
amelyek már a molekulárbiológia és az immunológia kutatási területére esnek.
Ebbe a porkategóriába tartoznak többek között a dízelüzemu gépjármuvek
kipufogógázainak szemcséi, továbbá a penészgombák spóráinak és más
mikroorganizmusoknak, porladó növényi részeknek (pl. pollen) fehérjéi. Ezek
az anyagok asztmás rohamot váltanak ki az irántuk már érzékennyé vált és
allergiára hajlamos embereknél.

Ezen ismeretek birtokában az EPA azt javasolta, hogy tegyék kötelezové a
PM2,5 mérését, és a határértékek ennek alapján 20 és 65 mikrogramm/m3 között
legyenek a helytol és idoszaktól függoen. Természetesen az ipari
érdekcsoportok részérol igen nagy volt a felzúdulás, hiszen számos
ágazatban - elsosorban a közlekedésben - hatalmas értéku beruházásokat
kellene megvalósítaniuk ahhoz, hogy a javasolt új határértékek betarthatóak
legyenek. Végül úgy tunik, hogy kompromisszumos megoldás születik:
valószínuleg továbbra is a PM10 mérése alapján történik az értékelés,
azonban a 24 órás határértéket köbméterenként 50 mikrogramban határozzák meg
a jelenlegi 150 helyett. "

Idoközben Európa és Ázsia nagyvárosaiban is végeztek hasonló epidemiológiai
vizsgálatokat. Az Európai Unió anyagi támogatásával azonos program alapján
elemezték a légszennyezettség és az egészségi mutatók közötti
összefüggéseket az EU országaiban. Ezek alapján az EU az ENSZ Egészségügyi
Világszervezetével együttmuködve a határértékek módosításán dolgozik.
Nemrég a WHO (Egészségügyi Világszervezet) európai irodája összehívta a
témával foglalkozó legjobb kutatókat és közegészségügyi szakembereket, és
arról tárgyaltak, hogy milyen irányelveket és irányértékeket javasoljanak az
egyes államok részére. Egységesen jutottak arra a következtetésre, hogy nem
lehet megadni olyan legkisebb porszennyezettséget, ami biztosan nem okoz
egészségkárosodást. A por összetétele jelentos mértékben megváltozott az
elmúlt évtizedekben. Ma már súlyosan egészségkárosító vegyületeket
tartalmaz, köztük olyanokat is - például a dízel-kipufogógázok egyes
összetevoit -, melyekbol egyetlen molekula is rákkelto hatású lehet. Ezért a
WHO jelenlegi javaslata az, hogy minden állam lehetoségei szerint minél
alacsonyabb határértékeket szabjon meg. "

Ennek legkézenfekvőbb módja egy modern benzines autó vásárlása a dizel
helyett.
Vagy a meglevő gázosra alakítása.

Erről ennyit....


Arnold
----- Original Message ----- 
From: "Ökrös Miklós" <mokros at freemail.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Saturday, October 08, 2005 11:21 AM
Subject: Re: Mit tehetunk a Foldert?


> Szia!
>
> Annó eldöntöttem, hogy nem szólok bele, mert nem értek hozzá és semmi
> keresnivalója a témának a listán.
> Az idézeted viszont pontatlan, itt az eredeti:
>
> http://www.origo.hu/tudomany/fold/20051006bolygodnak.html
>
> Üdv:
> Miklós
>
>
> ----- Original Message -----
> From: "VF" <vf at elte.hu>
> To: "elektro" <elektro at tesla.hu>
> Sent: Saturday, October 08, 2005 10:54 AM
> Subject: Mit tehetunk a Foldert?
>
>> Hi!
>>
>> Tiz tanacs ahhoz, mit tehet On a globalis felmelegedes ellen:
> ...
>> 5. Vezessen a sebesseghatar alatt, hasznaljon _DIZEL_ autot!
>>
>> --
>> Valenta Ferenc <vf at elte.hu>   Volcano - Mentor Graphics - MES
>> "A lamerek egyik fo ismertetojele, hogy maniakusan felnek a virusoktol"
>
>
>
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/




More information about the Elektro mailing list