Re: [OT] ABS+egyeb Re: Amerika halálos itélete
Fuzesi Arnold
arno at externet.hu
Wed Oct 5 12:28:00 CEST 2005
----- Original Message -----
From: "Valenta Ferenc" <ferenc.valenta at vhl.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Wednesday, October 05, 2005 8:05 AM
Subject: Re: [OT] ABS+egyeb Re: Amerika halálos itélete
> Hulyeseg. Ugyanugy megy mind a ketto, szinte semmi kulonbseg.
Tapasztalatlanság...
> Csak a dizel joval kevesebbet eszik... Ezt rajtad kivul mindenki tudja.
Átlag ember kezében, aki nem figyel oda (vagy nem képes rá) a vezetésre...
> > 3,emberek nem hulyek, hanem tajekozatlanok.
>
> Persze, mindenki. Es senki sem tud vezetni, ezt se felejtsuk el.
> Nem lehet, hogy benned van a hiba, es nem a tobbi ember hulye mind?
Azért mert te épp ahhoz a táborhoz tartozol amit emlegetek meg nem kene
emiatt ilyen modon probalni ervelni.
> > Elő példája vagy. Egy műszaki ember, aki a dizel vs benzin vitában
nyakig
> > benne van.
> > Közben azt se tudja milyen modern benyás motorok vannak. Utcán állítod
nem
> > látsz ilyet stb.
>
> Millioszor leirtad. Nem terjed. Ismeretlen okokbol...
Nem tudsz rola, hisz fel sem ismered ezeket a kocsikat az utcan.
Persze amig nincs benne a BLIKK-ben, vagy a nagyrabecsult xy meg nem emliti,
addig nincs ilyen.
Elarulom van. Sok! Egyre tobb. Az utakon is tömérdek.
> Pl mert nem olyan jo. A dizelt viszik mint a cukrot, lassan tobbet mint
> benyasat. Es a benyasaknak is csak egy toredeke direkt befecskendezos.
Ezek mind legbol kapott infok. Megint nincs valosagalapja, nincs
forrasmegjeloles, nincs erv.
> A nagyobb autokban pedig mar gyakorlatilag egyeduralkodo a dizeles, mert
> a benzines verzio nyomatekszegeny, nem megy jol.
Teged tenyleg elvakit valami...
Lasd levelem vege.
> > VW egy csomó FSI-t. 1.4-tol a 4.2-ig sokfélét... Mitsu GDI már lassan 10
éve
> > van. Csinálja buszokba Stb.
>
> Na ilyet mutass itthon! Hany keszult belole?
Hogy mutassak te szerencsetlen?
Kuldjek fenykepet, vagymi???
> > Modern benzines jarmuveket a zsufolt városokba, ahol a dizel már
> > elfogadhatatlan.
> > Lasd Japan.
>
> :))) Ertsd meg, a dizel a kornyezetbaratabb... A jelenleg letezo
Értem én, hogyne érteném...persze. Mert te aszondtad, akkor az punktum.
A mitsu meg élményautósoknak gyárt benzines buszt/kamiont...
Lasd levelem vege az euro besorolasrol...
> legkornyezetbaratabb belsoegesu motor egy kis dizel, minden jelenlegi
> eloirast teljesit, sot, az Euro 5-ot is tudni fogja, szuro nelkul is.
> Ez van...
Egesz pontosan:
Van vegre egy olyan dizel, amelyik teljesiti az euro 5-ot..
Utananeztel hany ilyen benzines van?
Nem.
Akkor meg mit vered a nyálad?
Nezd:
http://vezess.hu/hir.php?idx=5174
Volvo 2004-ben már V8-asbol is csinalt Euro 5-os benzin motort...
Tobbinel meg termeszetes. Hihetetlenul tajekozatlan vagy...
Ja, es azt tudtad hogy az euro szabvanyok mas kriteriumokat alkalmaznak a
dizelre, es a benzinesre?
Hm? Dizelnel magasabb ertekek (3-4) megengedettek. Mert kulonben bezarhatna
az osszes dizelmotor gyarto...
Euro 5(2008-10 korul) az elso szabvany ahol egyenloek ezek a feltetelek. Az
osszes Euro 4(2005.01.01-tol van eu 4!!!)-es dizelmotor 3-4 szer annyi
karosanyagot bocsathat ki mint a benzines tarsuk!!!!!!!!
Tehat a mai euro4-es dizelekrol ennyit. Melyek rakasra rohangalnak az
utakon.
2005. szept 14:
Optimising diesel engines
Emissions of nitrogen oxides (NOx) and particulate matter (PM) from diesel
vehicles are higher than for petrol vehicles. They are are considered to
pose the most serious environmental and health problems. New findings about
the harmful health effects of particulates have called for significant
reductions in emission limits from diesel vehicles. The draft Euro 5 limits
would reduce emissions of particulates from diesel cars by 80% compared to
Euro 4.
To prepare for these changes, carmakers are working on technologies to
optimise diesel engines for higher fuel economy/higher engine to decrease
NOx and PM emissions. The quantity and composition of emissions vary
depending on several technical factors, including: the quality of diesel
fuel used !!!!!!!!!!!!!; the type of engine and the engine tuning; the
workload demand on the engine, etc.
The tightening of vehicle standards is closely linked to fuel quality
improvements. In some cases, the fuels modifications!!!!!!!! are necessary
to allow the introduction of vehicle technologies that are required to meet
the new vehicle emissions standards. For example, the adoption of Euro 1
standards for gasoline vehicles required the use of unleaded gasoline.
No comment...
Mellesleg a dizel uzemanyagra is magasabb hatarertekek vonatkoznak mint a
benzinre...
Kén pl 3x annyi lehet benne, ezt konkretan tudom.
Arnold
More information about the Elektro
mailing list