OT matek?

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
Fri Nov 25 09:14:10 CET 2005


Vakulya Gergely wrote:

> Az altalanos megoldas az osszes hasonlo feladatra (csak osszeadast
> kell benne hasznalni):

Hát igen, ez tényleg jó ötletes, szemléletes megoldás.

Azért kíváncsi volnék a tanítóno arcára, amikor a kisiskolások megoldásait 
nézegeti. Nyilván ismeri a nebulókat, hogy mire képesek, hogy tudnak 
gondolkodni, de ezután megismerheti a szüloket is. :-) Asszem szinte kivétel 
nélkül a szüloknek adják fel ezeket a feladatokat. Valóban az tunik 
megoldásnak, hogy valaki próbálgatással találja ki a dolgokat, illetve lehet 
egy-egy igazán fantasztikusan gondolkodó kisemberke, akinek a megoldásában 
már a szövegezésében is esetleg látszik, hogy azt bizony o csinálta, sot, 
esetleg maguk a szülok sem értik az egészet, vagy nem is tudnak a 
feladatról.

Filózgattam rajta, hogy a szülok vajon segítenek-e az egész gondolkodásmód 
kialakulásában, vagy inkább gátolnak. Gyanús, hogy inkább az utóbbi. Nem 
igazán értem, miért adnak fel ilyen feladatokat otthonra úgy, hogy 
szankciókkal jár, ha valaki nem oldja meg. (Vagy nincs szankció?) Jobb 
lenne, ha a kölykök presztizskérdést csinálnának abból, hogy maguk akarják 
megoldani, esetleg többen összeállva átbeszélni... és ha valakit rohadtul 
hidegen hagy minden ilyesmi, mert inkább verseket, meséket olvasna, vagy 
fantasztikusan tud rajzolni, festeni... akkor nem csesztetnék ilyesmivel. És 
persze fordítva is. Hülye iskolarendszer, ahol mindenkinek azzal kell a 
legtöbbet foglalkoznia, ami nagyon idegen tole, ahelyett, hogy a már ennél 
is kisebb korban megmutatkozó vmilyen irányú tehetséget próbálnák felfedezni 
valahogy, és annak a felerosítésében ténykednének. Minap esett szó 
ilyesmirol, hihetetlenül sok tehetség vész el ilyen módon. A tehetség 
valóban elkallódik, ha nem veszik idoben észre, és nem azt erosítik.

Bocs az elferdült gondolatokért - hjozsi 




More information about the Elektro mailing list