OT matek?
jhidvegi
jhidvegi at freestart.hu
Fri Nov 25 09:14:10 CET 2005
Vakulya Gergely wrote:
> Az altalanos megoldas az osszes hasonlo feladatra (csak osszeadast
> kell benne hasznalni):
Hát igen, ez tényleg jó ötletes, szemléletes megoldás.
Azért kíváncsi volnék a tanítóno arcára, amikor a kisiskolások megoldásait
nézegeti. Nyilván ismeri a nebulókat, hogy mire képesek, hogy tudnak
gondolkodni, de ezután megismerheti a szüloket is. :-) Asszem szinte kivétel
nélkül a szüloknek adják fel ezeket a feladatokat. Valóban az tunik
megoldásnak, hogy valaki próbálgatással találja ki a dolgokat, illetve lehet
egy-egy igazán fantasztikusan gondolkodó kisemberke, akinek a megoldásában
már a szövegezésében is esetleg látszik, hogy azt bizony o csinálta, sot,
esetleg maguk a szülok sem értik az egészet, vagy nem is tudnak a
feladatról.
Filózgattam rajta, hogy a szülok vajon segítenek-e az egész gondolkodásmód
kialakulásában, vagy inkább gátolnak. Gyanús, hogy inkább az utóbbi. Nem
igazán értem, miért adnak fel ilyen feladatokat otthonra úgy, hogy
szankciókkal jár, ha valaki nem oldja meg. (Vagy nincs szankció?) Jobb
lenne, ha a kölykök presztizskérdést csinálnának abból, hogy maguk akarják
megoldani, esetleg többen összeállva átbeszélni... és ha valakit rohadtul
hidegen hagy minden ilyesmi, mert inkább verseket, meséket olvasna, vagy
fantasztikusan tud rajzolni, festeni... akkor nem csesztetnék ilyesmivel. És
persze fordítva is. Hülye iskolarendszer, ahol mindenkinek azzal kell a
legtöbbet foglalkoznia, ami nagyon idegen tole, ahelyett, hogy a már ennél
is kisebb korban megmutatkozó vmilyen irányú tehetséget próbálnák felfedezni
valahogy, és annak a felerosítésében ténykednének. Minap esett szó
ilyesmirol, hihetetlenül sok tehetség vész el ilyen módon. A tehetség
valóban elkallódik, ha nem veszik idoben észre, és nem azt erosítik.
Bocs az elferdült gondolatokért - hjozsi
More information about the Elektro
mailing list