OT - kotelezo biztositas

HAJDU Csaba hajdu at sunserv.kfki.hu
Tue Nov 22 15:36:48 CET 2005


> A biztosító 1esületeknek van most reneszánszuk. A cégautók 
> & furgonok a T.I.R. bizt. 1esületnél a legócsóbbak annak 
> ellenére, hogy 1szeri 1esületi díjat is kell fizetni, de 
> cégenként csak 1x (esetleg a MÁV bizt. 1esület). 
> http://www.tirbiztosito.hu/ 1 éve ott vagyok & úgy láttam, 
> hogy még jövõre is jó lesz.

Egy kis idezet a lehetseges mellekhatasokkal kapcsolatban:

A biztosító egyesületeknél van tagdíj a biztosítási összegen 
felül, ami nem olyan komoly összeg de van.

A következõ probléma az, amit sokan nem tudnak, minden 
biztosító egyesület, ha fizetési nehézségei adódnak, a 
"tartozásait" szétoszthatja a tagok között. Vagyis 
kötelezheti arra a tagokat, hogy maximálisan a teljes éves 
biztosítási összeget + a tagdíjat fizessék be mégegyszer!!! 
Persze ez lehet kevesebb is mint a telejs biztosítási 
összeg, de annál több nem. Erre elég kicsi az esély ugyan de 
minden elõfordulhat. A következõ dolog, az egyesülenek 
likviditási problémái megoldására, lehetõsége van a 
szolgáltatások mértékeének csökkentésérre, ami benne is van 
a mûködési szabályzatban. Amit ezen a linken meg is találsz: 
http://www.netrisk.hu/biztositasi_informaciok/biztositasi_feltetelek/feltete 
l_letoltes/tir_biztosito_egyesulet_alapszabaly.doc Ajánlom a 
9. paragrafust

És még egy cikk ami a figyelõ-neten jelent meg, idézet 
onnét:

"Az idei kötelezõváltás kampányidõszakában elõtérbe kerültek 
a biztosítóegyesületek mûködésével kapcsolatos sajátosságok 
és kockázatok. Az egyesületek olcsóbb tarifáit választóknak 
ugyanis a kötelezõ tagdíjjal és esetlegesen felmerülõ 
pótdíj-befizetési kötelezettséggel sem árt tisztában 
lenniük.

Felügyeleti felhívás

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) november 
14-i közleményében 
<http://www.fn.hu/index.php?id=6&cid=110907>többek között 
arra hívta fel a kötelezõbiztosítót váltók figyelmét, hogy a 
biztosítóegyesületekkel történõ szerzõdéskötés során az 
ügyfelek a biztosítóegyesület tagjává válnak. Ez a 
biztosítási díj megfizetésén túl egyebek mellett azzal jár, 
hogy egyesületi tagdíjat is kell fizetniük. Ennek mértékét 
az egyesület alapszabálya határozza meg: a MÁV Általános 
Biztosító Egyesülete éves szinten 2000, a KÖBE 1200 forintot 
szed be, a TIR Biztosító Egyesület magánszemélyektõl nem kér 
tagdíjat.

Ennél fontosabb ugyanakkor a biztosítási törvény 
<http://fn.opten.hu/cgi-bin/jker.cgi?tn=2003.%20évi%20LX.%20törvény>azon 
kitétele, mely szerint az egyesületek legfelsõbb szerve (a 
közgyûlés vagy küldöttgyûlés) - ha ezt az alapszabály 
lehetõvé teszi - "jogosult pótlólagos befizetési 
kötelezettség elõírására, illetve a szolgáltatások 
csökkentésének elrendelésére, ha más források nem 
elégségesek az egyesület tárgyévi kötelezettségeinek 
teljesítésére". A jogszabály 24. paragrafusa a pótlólagos 
befizetési kötelezettség mértékérõl is rendelkezik: ennek 
maximuma a bármely jogcímen beszedett éves díj, vagyis ez 
esetben a kgfb-díj és a tagdíj együttes összege lehet.

Az igazán körültekintõ átszerzõdõknek tehát érdemes úgy 
összevetniük a különbözõ társaságok tarifáit, hogy a 
tagdíjjal növelt éves díj kétszeresét hasonlítják a 
versenytársak díjaival - biztos, ami biztos alapon. Sok 
esetben egyébként még így is a MÁV díjai jönnek ki 
legkedvezõbbnek (legalábbis, ha az online kötésre adott 
szokatlanul magas, 30 százalékos kedvezményt is figyelembe 
vesszük), miután az egyesület ebben az évben jóval a piaci 
átlag alá vágott díjaival. "

Itt a link is :http://www.fn.hu/index.php?id=6&cid=110947




More information about the Elektro mailing list