Merci S bukta

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Sun Nov 20 09:49:15 CET 2005


jhidvegi írta:

>
> Pedig ezeket a fölös szarságokat mind ki kellene dobálnod! :-)

bocsi , tuti felreertettel valamit - en nem az extrak ellen szoltam , 
hanem azok ellen a dolgok ellen amik hamis biztonsagerzetet adnak .

> Hát én, mint öreg autós, nem ezt látom. Azaz az autópályákon persze 
> kihasználják az emberek, hogy tud az a gép 90-nél többet :), de 
> valakitől hallottam, és ezt vissza is igazolnám, hogy " amíg zsigulim 
> volt, állandóan tövig nyomtam a pedált, hajtottam a gépet állandóan, 
> amióta ez a ... és mondott vmi tipust ... gépem van, azóta tudok 
> lassan is menni." Hát én is vmi ilyesmit tapasztalok. Mennek emberek 
> 30-40-nel olyan helyen, ahol többel is lehet, meg szabad is. Leszarják 
> azt is, hogy a másikat tök feltartják.

van ilyen is - a konkret pelda gondolom olyan volt hogy a csoka le is 
higgadt - meg sokat szamit hogy hogyan erzed magad a kocsiban - egy jo 
autoban sietsz vagy nem , nem erdekes - egy rossz autobol legszivesebben 
mar kiszallnal , eleve sietsz egy kicsit - raadasul ha annyival tud 
menni  az autod amennyivel mar nem akarsz kozlekedni akkor nyilvan elobb 
utobb eszbekapsz es lehiggadsz (vagy meghalsz)
amirol en beszeltem az egy vizsgalat volt amit angliaban , amerikaban 
csinaltak - az biztonsagi faktort es a gyorshajtast neztek - es ott 
nincs zsiguli - tehat a skala alja nem letezik - csak kenyelmes , 
csendes autokat hasonlitottak ossze - azonos utakon , tesztelve ugy tunt 
hogy az emberek azonos veszelyben erzik magukat biztonsagban - ha jobb 
az ut - sebesseg no , ha jobban belathato , megint - ha legzsakos stb 
csicsa auto , megint - a ficko ugy velte hogy amit dolgoznak a mernokok 
azt javareszt agybol kompenzaljuk :)

bomos in da pac ...

> Ez kivétel. Barmok mindig voltak, vannak lesznek.

ugy ertem van egy jellemzo reteg akik veszik az s-mercit - egyszer 
elvittem egy se600-at autokazni egy korre (kolcsonkaptam) eros , 
kenyelmes - agyhalott , unalmas volt . intenziv fekezesre pedig az ules 
alol elocsuszott nemi fegyver - valahogy ez sosem fordult elo swiftnel :)

> Én próbálom megérteni az ilyesmit, de nem sikerül. Valami konkrétan 
> vagy jó, vagy szar. De hogy ezt az döntse el, hogy az német, olasz, 
> japán vagy éppenséggel kínai, hát attól az agyam valahogy kivan.

nincs idom mindent megismerni ezen a vilagon - ezert ha huszadszor 
egetem meg a kezem akkor tanulok - altalanositok .
igy mukodik az ember .

> A másik irántól is, Arnoldtól is nehezen veszem itt a listán, hogy 
> elfolyik a gyönyörűségtől, ha vmi olasz autóról beszél. 

arnold egy masik tema - tokre meg tudom erteni - mert pl noi soforoknek 
a francia autok jonnek be , vagy az olaszok (angol nincs jellemzoen 
errefele) es ez most eloitelet , vagy egyszeruen az hogy a nemeteknel a 
kuplung magassaga olyan hogy 42-es cipo alatt nem er le a sarkad a 
padlora , tehat kenyelmetlen vezetni - ezek szabvanyosak es 
orszagspecifikusak - sok-sok ilyen szabvany van ami nem jon be vagy 
bejon valakinek - pl motorkiallitasokon (a nagyokon) szoktak lenni 
taiwani , kinai kereskedok - akik gyartanak majdnem tokeletes 
masolatokat robogokbol , nagymotorokbol - jellegzetes , hogy szerintuk 
jol nez ki ha egy halvany pink robogonak kezzel szegett padloszonyeg van 
a labtartojan - piros es a markajelzese QWDxpRM450SHT - ez altalanos - 
nem mondom hogy ez rossz , csak felismerheto hogy ki , merre csinalja - 
nem csak a kulsosegekben hagyja ott a nyomat a nemzetisege .

> Na neee! Azt a 200ezret százféleképpen le lehet vezetni. Az egyik 
> módinál már 800km után kibunka az egész motor, a másiknál meg 
> 500ezernél sem. Azt csak vmi számlálóval meg egyéb szemétséggel lehet 
> megcsinálni, hogy xezernél valami kibukjon.

igen . a szerelom (aki nagyon profi vw szakember , rajongo) o mondta 
hogy ketszaznal altalaban meg szoktak bontani a blokkot , es ha mar 
szetvan akkor szelepeket mindig cserelnek , mert 200 utan gyakolratilag 
barmikor bekovetkezhet - preventive jobb csinalni , mert ha egy elszall 
akkor mindent visz :D

> A konkrét hibák, amiket felsoroltál, nem hinném, hogy kizárólag a 
> németekre volna jellemző. Vagy egyáltalán felvethető-e így a kérdés, 
> hogy német vagy nem német. Ha még azzal is kiegészítjük, hogy a nagy 
> autógyárak már multik, akkor különösen fura a megközelítés.

nem beszeltem az opelrol - mert a GM elegge kapaszkodik
de nem beszelek a fordrol sem , pedig az is nemet .
az angolok (top gear) felmerese szerint a legrosszabb golf a golf - 
azonos padlolemezzel keszitett autok kozul a legmegbizhatatlanabb , 
legvacakabb - pedig elvben azonos , csak mashol rakjak ossze egy kicsit 
atizesitve a helyi szokasokhoz .

> Azt valóban el lehet ismerni, hogy vannak ország-sajátosságok is. Pl 
> magyar sajátosságok, amikre nem lehetünk sokkal büszkébbek.

nagy igazsag - ok valoszinuleg ezeket a dolgokat nem latjak , mert 
nemzeti vakfoltjuk van ezekre a hibakra - nem tudnak ra odafigyelni , 
mert nem is eszlelik hogy hulyeseg olyan spoilert csinalni ami szetesik 
parkolaskor , olyan uj autot (sajat pelda - ami 1.4-es , nyolc litert 
eszik szazon (golf3) , nem megy , pokolian meleg mert a padlot futi a 
katalizator , nem engedi be a levegot a pollenszuro , szetesnek a bal 
elso feltengelyei (36ezer km alatt ketto - gyari hibas volt) lemallik a 
karpitozas az auto csomagtartojaban , folyik az uregvedo a hatso ajtobol 
folyamatosan ket even at mindig ha sut a nap , nem lehuzhato a hatso 
ablak , mert olyan turbulenciaka kelt hogy letepi a fejed (agyon volt 
tesztelve) nehez a kormany (a ketszer nehezebb bedfordomnak pille volt 
hozza kepest)
a szerviz hozzaallasat pedig felrohatnam a markanak is - hiszen a 
policy-t a ceg hatarozza meg - tehat a vw image-azonos mindenhol , 
ugyanazok alapjan hatarozzak meg hogy hogyan , mikent javitanak , 
pontosabban hogyan huznak le .

a magyar sajatossagok nem mindenhol rosszak - ha belegondolsz ez a lista 
is jo peldaja annak hogy kreativan - talan kicsit a sufni-tuningba 
hajloan fejlesztunk eleg sokan - de minket nem lehet olyan konnyen egy 
kalap ala venni mintha egy ceg altal meghatarozott szinben stilusban 
nyomnank .
ami viszont rossz az a szethuzas . ennek az orszagnak a cimerallata a 
dodo kene hogy legyen - a turul mar nem jellemzo rank :(

bye
dexter




More information about the Elektro mailing list