Merci S bukta
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Sun Nov 20 09:49:15 CET 2005
jhidvegi írta:
>
> Pedig ezeket a fölös szarságokat mind ki kellene dobálnod! :-)
bocsi , tuti felreertettel valamit - en nem az extrak ellen szoltam ,
hanem azok ellen a dolgok ellen amik hamis biztonsagerzetet adnak .
> Hát én, mint öreg autós, nem ezt látom. Azaz az autópályákon persze
> kihasználják az emberek, hogy tud az a gép 90-nél többet :), de
> valakitől hallottam, és ezt vissza is igazolnám, hogy " amíg zsigulim
> volt, állandóan tövig nyomtam a pedált, hajtottam a gépet állandóan,
> amióta ez a ... és mondott vmi tipust ... gépem van, azóta tudok
> lassan is menni." Hát én is vmi ilyesmit tapasztalok. Mennek emberek
> 30-40-nel olyan helyen, ahol többel is lehet, meg szabad is. Leszarják
> azt is, hogy a másikat tök feltartják.
van ilyen is - a konkret pelda gondolom olyan volt hogy a csoka le is
higgadt - meg sokat szamit hogy hogyan erzed magad a kocsiban - egy jo
autoban sietsz vagy nem , nem erdekes - egy rossz autobol legszivesebben
mar kiszallnal , eleve sietsz egy kicsit - raadasul ha annyival tud
menni az autod amennyivel mar nem akarsz kozlekedni akkor nyilvan elobb
utobb eszbekapsz es lehiggadsz (vagy meghalsz)
amirol en beszeltem az egy vizsgalat volt amit angliaban , amerikaban
csinaltak - az biztonsagi faktort es a gyorshajtast neztek - es ott
nincs zsiguli - tehat a skala alja nem letezik - csak kenyelmes ,
csendes autokat hasonlitottak ossze - azonos utakon , tesztelve ugy tunt
hogy az emberek azonos veszelyben erzik magukat biztonsagban - ha jobb
az ut - sebesseg no , ha jobban belathato , megint - ha legzsakos stb
csicsa auto , megint - a ficko ugy velte hogy amit dolgoznak a mernokok
azt javareszt agybol kompenzaljuk :)
bomos in da pac ...
> Ez kivétel. Barmok mindig voltak, vannak lesznek.
ugy ertem van egy jellemzo reteg akik veszik az s-mercit - egyszer
elvittem egy se600-at autokazni egy korre (kolcsonkaptam) eros ,
kenyelmes - agyhalott , unalmas volt . intenziv fekezesre pedig az ules
alol elocsuszott nemi fegyver - valahogy ez sosem fordult elo swiftnel :)
> Én próbálom megérteni az ilyesmit, de nem sikerül. Valami konkrétan
> vagy jó, vagy szar. De hogy ezt az döntse el, hogy az német, olasz,
> japán vagy éppenséggel kínai, hát attól az agyam valahogy kivan.
nincs idom mindent megismerni ezen a vilagon - ezert ha huszadszor
egetem meg a kezem akkor tanulok - altalanositok .
igy mukodik az ember .
> A másik irántól is, Arnoldtól is nehezen veszem itt a listán, hogy
> elfolyik a gyönyörűségtől, ha vmi olasz autóról beszél.
arnold egy masik tema - tokre meg tudom erteni - mert pl noi soforoknek
a francia autok jonnek be , vagy az olaszok (angol nincs jellemzoen
errefele) es ez most eloitelet , vagy egyszeruen az hogy a nemeteknel a
kuplung magassaga olyan hogy 42-es cipo alatt nem er le a sarkad a
padlora , tehat kenyelmetlen vezetni - ezek szabvanyosak es
orszagspecifikusak - sok-sok ilyen szabvany van ami nem jon be vagy
bejon valakinek - pl motorkiallitasokon (a nagyokon) szoktak lenni
taiwani , kinai kereskedok - akik gyartanak majdnem tokeletes
masolatokat robogokbol , nagymotorokbol - jellegzetes , hogy szerintuk
jol nez ki ha egy halvany pink robogonak kezzel szegett padloszonyeg van
a labtartojan - piros es a markajelzese QWDxpRM450SHT - ez altalanos -
nem mondom hogy ez rossz , csak felismerheto hogy ki , merre csinalja -
nem csak a kulsosegekben hagyja ott a nyomat a nemzetisege .
> Na neee! Azt a 200ezret százféleképpen le lehet vezetni. Az egyik
> módinál már 800km után kibunka az egész motor, a másiknál meg
> 500ezernél sem. Azt csak vmi számlálóval meg egyéb szemétséggel lehet
> megcsinálni, hogy xezernél valami kibukjon.
igen . a szerelom (aki nagyon profi vw szakember , rajongo) o mondta
hogy ketszaznal altalaban meg szoktak bontani a blokkot , es ha mar
szetvan akkor szelepeket mindig cserelnek , mert 200 utan gyakolratilag
barmikor bekovetkezhet - preventive jobb csinalni , mert ha egy elszall
akkor mindent visz :D
> A konkrét hibák, amiket felsoroltál, nem hinném, hogy kizárólag a
> németekre volna jellemző. Vagy egyáltalán felvethető-e így a kérdés,
> hogy német vagy nem német. Ha még azzal is kiegészítjük, hogy a nagy
> autógyárak már multik, akkor különösen fura a megközelítés.
nem beszeltem az opelrol - mert a GM elegge kapaszkodik
de nem beszelek a fordrol sem , pedig az is nemet .
az angolok (top gear) felmerese szerint a legrosszabb golf a golf -
azonos padlolemezzel keszitett autok kozul a legmegbizhatatlanabb ,
legvacakabb - pedig elvben azonos , csak mashol rakjak ossze egy kicsit
atizesitve a helyi szokasokhoz .
> Azt valóban el lehet ismerni, hogy vannak ország-sajátosságok is. Pl
> magyar sajátosságok, amikre nem lehetünk sokkal büszkébbek.
nagy igazsag - ok valoszinuleg ezeket a dolgokat nem latjak , mert
nemzeti vakfoltjuk van ezekre a hibakra - nem tudnak ra odafigyelni ,
mert nem is eszlelik hogy hulyeseg olyan spoilert csinalni ami szetesik
parkolaskor , olyan uj autot (sajat pelda - ami 1.4-es , nyolc litert
eszik szazon (golf3) , nem megy , pokolian meleg mert a padlot futi a
katalizator , nem engedi be a levegot a pollenszuro , szetesnek a bal
elso feltengelyei (36ezer km alatt ketto - gyari hibas volt) lemallik a
karpitozas az auto csomagtartojaban , folyik az uregvedo a hatso ajtobol
folyamatosan ket even at mindig ha sut a nap , nem lehuzhato a hatso
ablak , mert olyan turbulenciaka kelt hogy letepi a fejed (agyon volt
tesztelve) nehez a kormany (a ketszer nehezebb bedfordomnak pille volt
hozza kepest)
a szerviz hozzaallasat pedig felrohatnam a markanak is - hiszen a
policy-t a ceg hatarozza meg - tehat a vw image-azonos mindenhol ,
ugyanazok alapjan hatarozzak meg hogy hogyan , mikent javitanak ,
pontosabban hogyan huznak le .
a magyar sajatossagok nem mindenhol rosszak - ha belegondolsz ez a lista
is jo peldaja annak hogy kreativan - talan kicsit a sufni-tuningba
hajloan fejlesztunk eleg sokan - de minket nem lehet olyan konnyen egy
kalap ala venni mintha egy ceg altal meghatarozott szinben stilusban
nyomnank .
ami viszont rossz az a szethuzas . ennek az orszagnak a cimerallata a
dodo kene hogy legyen - a turul mar nem jellemzo rank :(
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list