zoldkartya ketutemure/elektro is van benne/

feri elektrolista at easymail.hu
Thu Nov 3 16:53:05 CET 2005


Sziasztok!

Kosz a valaszokat, csak most tudtam olvasni.

2005. október 31., 13:25:18, írtam:

f> Sziasztok!

f> Barkas szgk. zoldkartyaja szeptember 11.-en lejart.

Ma raertem, ratapadtam a telefonra, kiderult, a specialisan
ketutemueknek gyartott "katalizator" me'g  csak engedelyeztetes  alatt
van, vannak un. univerzalis katalizatorok, de ezek a fustolest nem
nagyon csokkentik, az eloirt HC erteket nem biztositjak, raadasul a
mocskos ketutemu kipufogogaztol hamar tonkre mennek. Tehat a rendelet
e'l, de egyelore megvalosithatatlan. Ezek utan polgari engedetlensegbol
szereztem zoldkartyat ahogy sikerult.



f> Hogy elektro is legyen benne,regi a'lmom, hogy feketen ezt, vagy egy
f> kis subarut meg szeretnem butykolni elektromos
f> rasegitesesre,ugy, hogy egyszeruen a fotengelyen az ekszijtarcsara
f> pluszban  szerelt bordasszijjal/ha letezik ami birja/, vagy komolyabb
f> motorlanccal egy kb. 10 KW-os villanymotorral besegitek,...


f> ...Szakirodalmat, erre alkalmas /targonca? /motort
f> hol  lehet talalni, egyeb otlet?

Ha 220 /230/ V-os  motort szeretnek hasznalni, milyen kell?

1 fázisu szenkefes jo? Azzal konnyu visszataplalni is. A gyariakban
milyet alkalmaznak?


jhidvegi wrote:


> Ha rásegíteni akarsz, nem kell oda 10kW! Annyival egy normál autó 
> 90-nel tud menni! :-) Vagyis, ha 2-3kW-ot sikerül benyomni, akkor 
> észre fogod venni igencsak, sőt, ha jófajta valami kapcsitáp hajtha a 
> motort, kiválóan lehetne dugózni meg lassan menni csak villannyal.

charles hoss <dexter at bekesnet.hu>wrote:

f> barmelyiket konnyu megoldani , talan a subarut egyszerubb - mert van
f> hely az akkuk elrejtesere , eleve jominosegu auto , mert alvazas , es az 
f> elsokerekhajtas levalasztasa , vagy csak parhuzamos meghajtasa egyszeru 
f> feladat .
f> imho a sulya es az egyeb elonyei sem elhanyagolhatok .
f> bar tegnap ultem vissza a sajat automba a liberobol es most ugy erzem 
f> hogy nehezen tudnek masra nezni , megis imadom a kisautot - edes kis 
f> munkagep , megdobbentoen jo terepkepessegekkel - aki azt tervezte , 
f> szerette , szellemi kihivasnak tekintette es szerintem transformereken 
f> nott fel :)
f> az elso ules fordithatosaga , a franciaaggya alakithato kozepso - hatso 
f> ulessor  stb pl elszallt otlet , de zsenialis megoldas


A Subaru minosegeben, praktikussagaban egyetertunk, az enyem a
Liberonak csak max. a kisoccse, 700-as -azaz a parja 750-es /mar ketten
allnak az udvaron/, kethengeres, 5 ajtos,  s megy /ment / mint a golyo
:).Csak elsokerek hajtásu. A /kombi/ csomagteruk, a kocsi meretehez kepest meglepoen
terhelheto, idealis hely lenne az akkuknak. Fotengelyhibas, de
nincs szivem megvalni tole, ha az elektromos meghajtas osszejonne,
akkor aldoznek a motorgeneralra is.


f> tud valaki utangyartott kulcs - zar garniturat hozza ?
f> par eve lattam valahol ug 20k korul , de nem talalom a forrast .
f> 
f> bye
f> dexter
f> 

Volt hozza komoly alkatreszbazis. Budapest KFT ha jol emlekszem, s
vele szemben a Subaru Szerviz. A munkahelyemrol irok, nem ugrik be az
ut neve, valami budai hegyi ut, egy -számomra- rossz emleku barlang
van feljebb rajta, "tyukletraval" , cseppkovekkel, mellette kobanya
volt, valaki listatarsunknak mnintha itt loptak volna el
barlanglatogatas alatt hajdan a kocsijabol a laptopjat. Sze'pvo"lgyi ut?
Ha napok mulva otthon leszek, majd megprobalok utananezni.

Feri




More information about the Elektro mailing list