CAN/LIN elemzo, kerdesek

Zsolt dzsolt at axelero.hu
Thu May 19 13:01:26 CEST 2005


 

> -----Original Message-----
> From: elektro-bounces at tesla.hu 
> [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf Of Fuzesi Arnold
> Sent: Thursday, May 19, 2005 10:26 AM
> To: elektro at tesla.hu
> Subject: CAN/LIN elemzo, kerdesek
> 
> Nna akkor kerdezek:
> 
> Pl a CANbrowser progitok hogy mukodik?
Valamelyik CAN hardverunktol(PCI, ISA, Printer port) jovo adatot kepes
megjeleniteni, loggolni, es kepes adatokat kuldeni a CAN-re. Formokat lehet
letrehozni amire kulonbozo kontrolokat lehet tenni (LED, muszer,
gomb....stb). Termeszetesen lehet menteni protokollt vele, sot automatikusan
keres lementett protokolt az aktualis CAN adatforgalomhoz. Direkt ismeretlen
CAN buszok elemzesere lett kifejlesztve. A leirasa itt talalhato:
http://www.sdktech.com/magyar/canbrowser.html



> 
> Vagy inkabb elmondom nekem mi kellene:
> Van egy sorosporti kutyu amelyik CAN buszra csatlakozik.
> Ennek a kutyunek megmondhatom mire izguljon, es mit kuldjon 
> fel a PC-re a
> sorosportjan keresztul.
> Majd ha megmondtam akkor tobbet nem kell vele kommunikalni, 
> nyomja magatol
> az adatokat.

Soros porti kutyunk nincsen, mert az autoban sok es 250kbit-es uzenetek
vannak altalaban, igy azt nem tudom sorosporton eljuttatni a PC-be(meg a
printer port sem az igazi) adatvesztes nelkul.


> 
> Ezeket az adatokat pedig fogadni tudja valamilyen grafikus 
> progi, amelyikkel
> minimalis szinten fel lehet dolgozni, meg lehet jeleniteni.
> Konfigolhato kellene legyen milyen autoval dolgozik a sw.
> Azaz betolt egy map/ini file-t, amelyik megadja hogy a 
> benzinmennyiseghez,
> fordulatszamhoz stb stb stb milyen CAN parancs tartozik.
> Igy amelyik autohoz van ilyen map/ini file, azt lehet elemezgetni.
> 
> Van ilyen cuccotok?
> 
> --
> Maganban tudsz kuldeni egy arlistat?
> 
> --
> 
> Mas jellegu kerdes:
> PL az ABS szenzor jele (es hasonlo spec erzekeloké) a  CAN buszon
> hozzaferheto?
Igen, bar jarmu fuggo.

> Tovabba a CAN buszba kulso eszkozzel beavatkozva siman fel 
> tudom kapcsolni
> pl a reflektort, vagy ez nem ilyen egyszeru?
Jarmu fuggo. En mar kapcsolgattam indexet, felhuztam ablakot, bekapcsoltam
riasztot, ellenoriztem , hogy a gyujtaskapcsoloban van-e a kulcs, neztem
gyorsulaserzekelo jelet, pedalok, kapcsolok allapotat stb...

> A LIN busz jol tudom hogy a CAN -nek egy al busza?
A LIN busz egy sokkal egyszerubb, butabb busz, es leginkabb
koltsegcsokkentes miatt hasznaljak. Nem annyira zavarvedett, nem annyira
hibaturo, nem multimaster(ha jol tudom). Tehat nem hasznaljak fekhez,
motorhoz, leginkabb csak karosszeria busz.

> 
> Azaz szepen fel vannak fuzve a CAN buszra a cuccok, es ahol 
> sok kis vacak
> van egy helyen ott inkabb LIN buszon viszik tovabb, mert egyszerubb,
> olcsobb?
> 
> Hogyisvanez?
> 
> Minden autogyarto alkalmazza ezt, vagy csak nehany?
Nem mindenkinek van LIN busza, van aki egy homogen CAN buszt hasznal. Mara
a CAN sem olyan draga, de persze ahol minden forint szamit, ott a LIN busz
is bejatszik.

Zsolt


> 
> Arnold
> ----- Original Message ----- 
> From: "Zsolt" <dzsolt at axelero.hu>
> To: <elektro at tesla.hu>
> Sent: Thursday, May 19, 2005 8:45 AM
> Subject: RE: CAN/LIN -> GSM
> 
> 
> Szia,
> 
> CAN uzenetek jelentesei nem szabvanyosak. Tipustol es sokszor 
> a tipuson
> beluli evjarattol is fuggnek az uzenetek adattartalmai. 
> Nagyon sok autot
> neztunk mar, de sajnos nem egyseges. Sot van ami pl extended 
> can uzeneteket
> ad (pl volvo s60), van ami standard uzenetet (merci). Persze 
> lehet jopofa
> interface-t gyartani ami tanithato, ilyen pl. a CANAlarm termekunk.
> www.sdktech.com
> 
> Zsolt
> 
> 
> -----------------------------------
>  Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
> 




More information about the Elektro mailing list