L297

elight elight at zalaszam.hu
Tue Mar 22 15:43:07 CET 2005


Szia


Probáld meg a PWM jelet megszaggatni 10-20 kHz-vel
ezt hivják modulációnak,  a PWM négyszögre a
tekercsen rászuperponálódik egy kis fürészjel ...
Talán csökken a lépésvesztés esélye.
Egyébként a nyomatékgörbe is több ponton visszaesik ,
beszakad  és utána erőre kap.
Godolj a hangfal átviteli görbékre.
Ott se a hanszórót kell csak méretezni,
hanem a dobozt is , tehát a teljes lengő rendszert.

Üdv   István


----- Original Message ----- 
From: "Fekete Róbert" <frobi at harden.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Tuesday, March 22, 2005 3:18 PM
Subject: Re: L297


> gondolom valamilyen szinten igazad van
> de ... :-)
> tapasztalati dolog
> ha pwm et visszaveszem úgy h a motoron max 0.5 A menjen keresztül
> akkor jó ha 200-300Hz el tudomnyomni neki az impulzust utána már kihagy
> ha viszont ez 2-3A körül van akkor a 1kHz et is megadhatom neki (4A-os 
> moci)
> mert azt is lelépi (na persze nem a jelen esetben :-((   )
> szóval nem értem
> kipróbáltam tényleg alacsony fordulatokkal (5-10 ford/perc)
> és szépen növeltem a fordszámot
> több olyan határterület is van ahol egy szerűen nem lép a motor hanem 
> össze vissza ugrál, meglepdésemre
> jóval többet mint 1-2 lépés kihagyása jelntene
>
> szóval nem egészen értem
> a nagyáramú résztmost próba erejéig közvetlenül az ic lábakra kötöttem 
> (kínomban)
> de a helyzet nem javult meg
>
> FRob
>
> www.harden.hu
>
> "Minden megoldható legalább egyszer
> és ha már egyszer megoldható..."
> ----- Original Message ----- 
> From: "elight" <elight at zalaszam.hu>
> To: <elektro at tesla.hu>
> Sent: Tuesday, March 22, 2005 3:19 PM
> Subject: Re: L297
>
>
>> Szia
>>
>> Szerintem a tömeg megindításához ,
>> tehát ha nagy nyomatékot kel kifejteni,
>> kell a nagyobb energia.
>> Ha már mozog , a mozgásba tartáshoz kisebb energia kell.
>> Tévedek?
>>
>> Üdv István
>>
>>
>>
>> ----- Original Message ----- 
>> From: "Fekete Róbert" <frobi at harden.hu>
>> To: <elektro at tesla.hu>
>> Sent: Tuesday, March 22, 2005 2:46 PM
>> Subject: Re: L297
>>
>>
>>> hát én úgy tudom
>>> h nagy fordulatokhoz kell a nagy áram
>>> nem pedig a kicsikhez
>>> jelen esetben terhelés nékül megy a moci
>>>
>>> FRob
>>>
>>> www.harden.hu
>>>
>>> "Minden megoldható legalább egyszer
>>> és ha már egyszer megoldható..."
>>> ----- Original Message ----- 
>>> From: "elight" <elight at zalaszam.hu>
>>> To: <elektro at tesla.hu>
>>> Sent: Tuesday, March 22, 2005 2:43 PM
>>> Subject: Re: L297
>>>
>>>
>>>> Szia
>>>>
>>>> A motornál nézted a torque vagy milyen
>>>> diagrammot?
>>>> A motorok hajlamosak bizonyos terkeléseknél rezonálni és
>>>> hajlamosak a lépésvesztésre is.
>>>> Ezér van hogy kis fordulaton negyobb áramot kell adni
>>>> a tekercseknek és ha felpörög lehet csökkenteni az áramot.
>>>> Az L297 kezeli azt hiszem a áramot is komparátorral.
>>>> ( A négyszög a motoron nem ideális négyszög
>>>>  hanem meg van modulálva egy nagyobb frekivel )
>>>>
>>>> Üdv   István.
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> ----- Original Message ----- 
>>>> From: "Fekete Róbert" <frobi at harden.hu>
>>>> To: <elektro at tesla.hu>
>>>> Sent: Tuesday, March 22, 2005 1:52 PM
>>>> Subject: L297
>>>>
>>>>
>>>>> Hali mindenki
>>>>>
>>>>> rakott már valaki össze L297 -el stepper moci meghajtót?
>>>>> nyűglődöm 1 -en és marhára nem okés
>>>>> alacson fordulatszámon hibázik mint ha nemkapná megfelelően az 
>>>>> impulzust
>>>>> közben pedig egy szép négyszögjelet kap
>>>>>
>>>>> FRob
>>>>>
>>>>> www.harden.hu
>>>>>
>>>>> "Minden megoldható legalább egyszer
>>>>> és ha már egyszer megoldható..."
>>>>> -----------------------------------
>>>>> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>>>>>
>>>>
>>>> -----------------------------------
>>>> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>>>>
>>>
>>> -----------------------------------
>>> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>>>
>>
>> -----------------------------------
>> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>>
>
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
> 




More information about the Elektro mailing list