Re: mesterek (enyhén off)
Thony
thonyk at hu.inter.net
Mon Mar 21 11:52:41 CET 2005
Szevasz!
Akkor ez esetben Te még óócsón megúsztad.
Nekem 2 évvel ez elott adódott egy gondom a "Bájerise"
járgányommal. Nálam a hutovíz hofok méroje akadt ki néhány
km. megtétele után. Elmentem a megfelelo szervizbe, (hozzá kell
tennem, hogy alig 18 éves kapcsolat fuz hozzájuk). Nézegették, méregették,
majd az egyik szerelo letekerte a hutosapkát. A feltöro forró gejzírbol
megállapította, hogy bizony nagy a baj. Elküldtek egy katalizátoros
ellenorzésre,
ami abból állt, hogy a hutobe egy szondát eresztve annak co. tartalmát mérve
diagnosztizálták, hogy a hengerfejnél van-e átégés, vagy sem. Természetesen
az
eredmény ( még ha alig láthatóan is de) pozitív eredményt hozott. Vissza
szerelo,
hengerfej le, köszöru, tömítés, egy hét munka rajta, majd ismét beindít.
A helyzet továbbra is változatlan maradt. A muhelyben nem produkálta a
hibát, de amint
megtettem vele néhány km-t a mutató ismét a piros végkitérésbe szökött.
Újabb
diagnózis a szerelok részérol: Repedt valahol a hengerfal. Motorcsere. Közel
2
hétig nem volt alattam a járgány, mire sikerült egy szinte újnak mondható
eroforrást
keríteni bele. Újabb próbaút, majd a sepuku gondolatától vezérelve vissza a
szerelokhöz.
Álltak tanácstalan, mondták, akkor már ok sem tudják, hogy mi lehet a baj.
Felhívtam
egy másik szerelo ismerosöm, aki a szakmában a maga közel 40 éve
tapasztalatával jó
szakinak számított. Kis gondolkodás után azt mondta nekem: ugyan, nézd már
meg a
testkábel rögzítést. A blokkon ko keményen meghúzott anya, de amint a kaszni
felöli
kábelvéget megfogtam, az szinte rögtön körbefordult. Meghúztam az anyát, és
érdekes
módon megszunt az említett hiba. Így ez az alig 1 percig tartó muvelet potom
380e forintomba került. Végtére is kézenfekvo, hogy minden hiba forrását a
legdrágább
alkatrész meghibásodásának tulajdonítanak. J))
Thony
More information about the Elektro
mailing list