14.4V fesz. novelo

Moczik Gabor progzmaster at freemail.hu
Fri Mar 18 18:13:08 CET 2005


jhidvegi wrote:
> Meredek ötlet, én nem csinálnám meg. :-) Szerintem fölösleges.

En is lebeszeltem a sracot...

> Dehogynem! A galvántechnikában ennél kisebb feszek is vannak. De tényleg nem
> hinném, hogy megérné. Még azt is el tudom képzelni, hogy ha marha jól sikerülne
> (tudna 14,4V-on 600A-t pl), akkor hamar megdöglene az indítómotor.

Ezzel csak azert vagyok szkeptikus egy kicsit (mindefele utanaszamolas 
nelkul mondom), mert szerintem egy bizonyos kimeno aram felett ez nagyon 
beterhelne az aksit. Ha ugyanis megterhelem a kimenetet, akkor leesik egy 
kicsit az akkufesz, de nekem tovabbra is 14V van a kimeneten. Ehhez meg 
nagyobb aram kell a primer oldalon, amire megjobban leesik az akkufesz...

> Ha jó az aksi, úgyis elindul a gép, ha meg szar, akkor hiába van az egész.

Ezt mondtam neki, vegyen 35ezerert spiralcellas akkut, azoknak 800..1200A 
inditoaramuk van, sokkal jobb. Mondjuk dieselhez kell neki, ahol fontos hogy 
meglegyen az inditasi fordulatszam.

> Amit Victorhu leírt, az viszont járatos volt régen. Ma szerintem nem.

Azt konnyebb is megcsinalni, meg ertelmet is latom. Bar szerintem eleg jo 
akkukat lehet kapni.

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( hu <- DOT <- freemail <- AT <- progzmaster )))
((( ICQ=171823363 )))--((( Autos levlista: progzmaster.homelinux.org  )))




More information about the Elektro mailing list