kodtabla
ide.ne.irj at freemail.hu
ide.ne.irj at freemail.hu
Wed Mar 9 13:17:13 CET 2005
Thus spake Vajk Fekete:
> Inkabb olyan dolog ez, mint pl a megengedett sebesseg kozuton. Ma
> majdnem minden modern auto kepes hatekonyan, kenyelmesen 90km/h-val
> haladni tartosan. A trabant, meg a 4 sebesseges zsiguli, skoda nem. Nem
> tiltjuk be, elviseljuk, nekik is szar kicsit, a gyorsabbakat is zavarjak
> egy kicsit, de mindenki tudja, hogy egyre kevesebben vannak. Mondjuk az
> hogy ok biznak benne hogy majd visszaallitjak a sebkorlatot 80-ra az
> kicsit mosolyogtato.
Rossz a hasonlat, de ezt gondolom, sejtetted is, csak szeretsz kotozkodni.
Miert lenne az unicode hatekony meg gyors? Eppen hogy sokkal tobb informaciot
kell atvinni, ami a kommunikaciot lassitja, valamint 2 het alatt sem
megertheto bonyolult algoritmusokat kell implementalni.
Egyertelmu hogy lassabb es kisebb hatekonysagu. Elonye viszont hogy
normalisan kezeli az ekezeteket, amire viszont nem feltetlenul van szukseg.
Keressunk erre egy normalisabb hasonlatot.
ASCII: egy Focus-szal szaguldozol az autopalyan
Hatrany: nem tudsz vele kredencet szallitani
Profi megoldas: kamion, teherauto, vonat, melynek nem okoz gondot a 2x-4x
nagyobb meretu/tomegu teher sem
Unicode, UTF: a kredencet szetfureszeled darabokra, majd a celban
osszeszogeled
Hatrany: nem mindenki tanult asztalosnak, raadasul kalapacs sincs mindig
keznel. Egy csomo ido elmegy az osszeszerelessel, igaz ma mar a
levelezeshez is alap a 2GHz gep.
Most mosolyogj!
> vajk
--
Valenta Ferenc <vf at elte.hu> Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
"My love is REAL, unless declared INTEGER."
More information about the Elektro
mailing list