Akku regeneralo
Csihar Zoltán
csihar.zoltan at digitron.hu
Fri Mar 4 17:32:07 CET 2005
Idézet 2003 márciusi palkoci hozzászólásból:
Akku aktivátor leírás:
Mi a leggyakoribb oka az akkumulátor meghibásodásának?
Az akkumulátor lemezeken lerakódó szulfát, ezt a folyamatot
elszulfátosodásnak nevezik. A normális töltési - kisütési ciklus alatt a
szulfátok a negatív és pozitív lemezek között ide-oda haladnak az elektrolit
oldatban (az akkumulátor
savban) és energiát adnak le és vesznek fel. Ahogy az ólom-szulfát lerakódás
folyamatosan növekszik az akku lemezeken a töltési - kisütési ciklusok
alatt, elo~bb-utóbb bekövetkezik az, hogy a szulfátréteg annyira
megvastagszik, hogy nem vesz fel több energiát és a lemezeken marad. Egy
ido~ után ez a lerakódó szulfátréteg csökkenti az akku hatásfokát és végül
az akku használhatatlanná válik. Habár az akkumulátorban még ilyenkor is
elegendo~ aktív anyag volna ahhoz, hogy még évekig tovább mu^ködjön, a
legtöbb esetben ez nem lehetséges, mert a szulfátréteg megakadályozza a
folyamatot.
A készülék használatának elo~nyei
ü Új akkumulátorok esetében megakadályozza az akkumulátor lemezek
elszulfátosodását.
ü Az akkumulátor keményebben dolgozik és az élettartama duplájára no~, akár
meg is háromszorozódhat ü Életre kelti a használt vagy tönkrement
akkumulátorokat azáltal, hogy a lerakódott szulfát réteget felbontja ü Az
akkumulátort hosszabb ideig ki lehet sütni és az akku tartalék energiája is
megnövekszik, így két feltöltés között hosszabb ido~ telik el. Télen kétszer
olyan hosszan indíthat ü Védi a környezetet azáltal, hogy csökkenti a korán
elhasználódott akkumulátorok számát, amelyek veszélyes hulladéknak
számítanak
Mu^ködési elv
Az akku aktivátor megfordítja a természetes elektro-kémiai reakciót az
akkumulátorban. Eltávolítja a szulfát-lerakódást az akkumulátor lemezekro~l
az ún. "Ion-transfer" folyamat által. Így az ólom-szulfát visszatérhet az
akkumulátor savba, mint aktív elektrolit. Az akku aktivátor visszaküldi a
felvett energiát az akkumulátorba (amit ugyanonnan vesz fel) 15
másodpercenként 80-100A-es impulzusok formájában. A készülék áramfelvétele
2-5 mA, ami csak az egytizede az akkumulátor önkisülési veszteségének.
Felhasználása javasolt minden 12V-os hagyományos savas ólomakkumulátorhoz
(nyitott v. zárt felitatott rendszeru^ekhez egyaránt), amelynek a kapacitása
min. 10 Ah.
Technológia
A készülék nyomtatott áramkörre (NYÁK) épült SMD technológiával, amelyet
üvegszál-alapú ero~s mu^anyag ház vesz körül. Az akku aktivátor ellenáll a
levego~ nedvességtartalmának és fröccseno~ víznek.
Felhasználási terület
Személygépkocsik, Haszongépjármu^vek és jármu^parkok, Mezo~gazdaság,
Motorcsónakok és hajók, Buszok, Mento~k - Tu^zoltóság, Ipari jármu^vek,
Villástargoncák, Katonai felhasználások, Motorkerékpárok, Rendo~rség, Vasút,
Lakókocsik, Napelemes rendszerek, stb.
Üzembehelyezés
Csatlakoztassa a negatív (kék) és pozitív (piros) vezetéket állandó
jelleggel az akkumulátor megfelelo~ sarkaihoz. Rögzítse az akku aktivátort a
csomagban található csavar segítségével az Önnek megfelelo~ helyre. A
beépített piros színu^ LED a készülék folyamatos mu^ködését jelzi.
Mu^szaki adatok
Bemeneti feszültség tartomány:
Saját áramfelvétel:
Tölto~áram impulzus:
Impulzus ismétlo~dési ideje:
Üzemi ho~mérséklet tartomány:
Méretek:
Tömeg:
10 - 16 V
2 - 5 mA
80 - 100 A
15 sec.
-25 C - +85 C
23 × 30 × 30 mm
kb. 50 g
Üdvözlettel: Csihar Zoltán, Digitron Kft
More information about the Elektro
mailing list