OT ceges auto
jhidvegi
jhidvegi at freestart.hu
Fri Jun 24 16:28:23 CEST 2005
>Dehogy vitaznek :)
>Csak megjegyeztem, hogy az altalad emlitett (es szamomra is ismert 3
>HUF/km) az lopikula a valodi koltsegekhez kepest...
Persze, teljesen egyetertek. Nincs koztunk semmi vita, csak legfoljebb
maskepp szemleljuk ugyanazokat a dolgokat, azaz en mashogy latom, mit lehet
tenni. Lehet hoborogni is, de annak ket eredmenye van: semmi nem tortenik
ugyse, egyszeruen azert nem, mert nem lehetne azt birni anyagilag, masreszt
tenyleg azt sejtem, hogy onnantol adminisztrative ellehetetlenulne a
tevekenyseg. Ezert is erdekel, hogy van ez jobb helyeken.
Egy biztos. Olyat ciki elvarni, hogy van egy koltsegem, amit ugyan
viszonylag pontosan lehet is szamolni, de a mennyiseg es annak felhasznalasa
mar annal bizonytalanabb, illetve rohadt nehez osszefuggesbe hozni
konkretan, szamszeruen a tevekenysegekkel kulon-kulon. Mondjuk veszek
valahol egy rakat alkatreszt, de nyilvanvalo, hogy nem egy munkahoz fogom
felhasznalni, illetve megyek mashova is, olyan helyekre, amiknek semmi kozuk
a melohoz. Nekem jobb, ha nem csesztetnek lepten-nyomon
menetlevel-ellenorzessel, meg "mutassamivanacsomgtartoban", meg hol az
igazolas a megbizojatol tipusu baromsagokkal.
Tegyuk szivunkre a kezunket, ha az arak valosak lennenek, jatszi
konnyedseggel ugy el tudnank koltsegelni az egesz eves arbevetelunket, hogy
az osszes szamlat is kidobhatnank. :-) Legalabbis a kis cegek. Nyilvan egy
10ezer fos cegnel minden mashogy van. Ott valszleg kell a menetlevel meg
minden. Azok a ceges autok valszleg teteles koltsegelszamolasuak. Az utolso
szerviz- es mosasi meg minden koltseg megy szamlan a koltsegek koze.
Ami erdekelne meg, hogy pl az EU regi tagorszagaiban sincs benzin afa
visszaigenylesi lehetoseg?
>Vagy aszondod az ugyfelnek, hogy "csokolom, 3000 HUF lenne a kiszallas, de
>mivel fejrealltam, ezert masfel millat tessek meg hozzatenni!" :)
>Igy beepited a km-ekbe, es 3200-at kersz ugyanazert. Ebbol fizeted a
>biztositast, a karod meg (reszben) teriti a biztosito.
A biztosito jo moka a hulyeseg elszamolhatosagara, de valahogy a
zsigereimben erzem, hogy ha hulyesegbol fejreallok, azt ne szivja mar meg a
kuncsaft. Lehet ezzel nem egyeterteni persze.
>> Ennek már semmi köze az autóhoz.
>
>De viszont resze az autozasnak.
:-) Azert erzed, hogy a sofori oradij es a gk elszamolas valahogy csak
eroltetve tartoznak ossze! Kepzeld el, ha gyalog mennek a kuncsafthoz, es 60
ora oda, 60 vissza, 5ezef Ft-javal az annyi mint 600ezer Ft, es meg nem
csinaltam semmit! :-) Viszont a cipomet elszamolhatnam, es ragaszkodnek
hozza, hogy a cipo utnyilvantartasaba a gyaloglasom oradijat is vegyek
figyelembe. Nincs a vilagon olyan draga cipo, amit ezen az alapon ne tudnek
aztan megvenni. :-) Felteve, hogy a hulye kuncsaft kifizeti. (Mert azert
tudnivalo, hogy akarmit is allitok be koltsegkent, azt ki kell termelnem.)
Vegulis barmifele oradij, munkaber az koltseg, es magunk hatarozzuk meg az
oradijunkat is. Ha leirjuk, azaz magas havi bruttot adunk magunknak, akkor
ugy, ha nem irjuk le, azaz alacsony a havi brutto, de a szamlan magas osszeg
van, akkor mas modon, de le kell adoznunk. (Alternativa: az elkoltsegeles,
legalabbis reszben.)
>Az autovezetes nem egy kategoria mondjuk egy fejlesztoi vagy ugyvedi
>oradijjal.
Az ugyvedivel lehet, hogy nem, de a fejlesztoinel akar jobb is lehet. :-)
>Extrem esetben fogadsz egy sofort, Te pedig addig lapitopin intezed a
Nna ez az, amit en sose fogok megtenni.
>OK, de _elofordul_. Ha autozol, hibazhatsz. Ez is olyan koltseg, amit bele
>kell kalkulalni a km-penzbe.
Ezzel sajna nem ertek egyet, de ennek semmi jelentosege nincs.
Erv: gondold el, ha hibazol, es valami draga kutyu elszall egy
szazadmasodperc alatt. Indokolt, hogy azt a kuncsaft megfizesse? Szerintem
nem. Hacsaknem fejlesztesi a szerzodes, amikor nyilvanvalo, hogy sok tevut,
tokoles, elcseszett anyagok, idok is terhelik a projektet.
Ha nem igy van, akkor is mod van koltsegkent elszamolni legalabb a megvett
anyagot. De az elcseszett ido minket terhel. Az elcseszett anyag meg a
kiveheto penzunket csokkenti, illetve mivel nem patikamerlegen keszulnek az
arak, szerencses esetben tobb kuncsaft szepen lenyeli. (Mi magunk nem
nyelhetjuk le tartosan a veszteseges mivoltunkat, ha olyan a dolog, mert az
a tonkremenest jelenti.)
>Mondjuk evente par ezres osszejon tiltott parkolasert, vagy mert lejart a
>parkoloora, amig az ugyfel szerencsetlenkedik, es nem tudsz tole
>szabadulni.
:-) Erzed, hogy gyenge ervek! :-)
A temaban remelem, nem tul soka segit a mobilos parkolas. Ilyenek vannak mar
itthon? (Nekem halistennek csak nagyon keves bp-i, meg kevesebb belvarosi
ugyfelem van.)
>Vagy 5 percenkent telefonal, mert kinja van, Te meg kicsit jobban nyomod a
>gazt, es levillantanak...
Ez az a kategoria, amit vegkepp nem lehet masra kenni. Sima torvenysertes
(kresz). Ezen az alapon azt is mondhatnam, hogy ideges voltam, ezert
csinaltam egy x millas adocsalast, ez rendszeresen elofordul,
statisztikailag ezert keretik nekem megengedni, hogy ennek a buntetesi
tetele havi x tizezer Ft atalany, ezt koltsegkent elszamolhassam. :-)
>> A tarolás pedig nagy hiba. :-) Főleg, ha buszmegállóban álló embereket
>> tarolok az autóval.
>
>Ekezet rulez :) Ta'rolas (alias garazs :).
Hat a garazs az tenyleg nagyon alias dolog. :-) Nincs felreertes, csak
kihasznaltam a lehetoseget. :-)
>Ha a kocsi "maszek", akkor meg "szebb" a dolog:
>
>Az altalam vazolt modon kiszamolod az 1 km-re juto koltseget (mondjuk 60
>HUF), ezt osszeveted a jogszabalyok altal lehetove tett elszamolassal
>(23 HUF), a ketto kulonbozetebol (37 HUF) kiszamolod annak adotartamat,
>hozzarakod az AFA-t, es kiszamlazod a kuncsaftnak...
>
>Igy kijon ~ 100 HUF/km + AFA (125 HUF/km), amit a kulcsaft fizet.
Egesz jol kozeliti a valosagot! (Ha mar igy leirtad, egyszer en is csinaltam
egy szamvetest, hogy mennyit is kene tovabbszamlazni, aztan egy taxi oldalan
lattam, hogy "nalunk a legolcsobb, 95Ft/km, elkezdtem ezt alkalmazni. A
szamitasok is valahova ide vezettek. Es mivel ez kis orszag, nem is jonnek
ki miatta olyan nagy szamlak.
> - A ceged befizeti az AFA-t (25 HUF)
> - A 100 -bol 23-at "leir", adoalap marad 77 HUF. Igy 38 HUF-ot befizet,
> mint a "jovedelem" szja/TB/stb. terhei. Marad 60 a "zsebibe".
Ez egy eleg erdekes szamitas, de nem felel meg a valosagnak. En is sokat
tokoltem mar ilyesmin.
Inkabb ugy kene megkozeliteni, hogy van a ceg (most a kisletszamu, vagy
onfoglalkoztato cegekre gondolok),
A kerdes ugy merul fel, hogy mondjuk van egy melo, annak van mondjuk 100
egysegnyi (100ezer Ft) netto erteke, ami alatt anyagmentes arbevetelt ertek
afamentesen.
Nyilvanvalo, hogy emiatt nem fogsz egy kanyival tobbet fizetni
berjarulekokat, es tegyuk fel, hogy nem is probalod elkoltsegelni. Mi is van
ekkor?
Ennyivel tobb lesz a nyereseged. Ennek aranyaban tobb lesz a tarsasagi ado
(16%), es majd, amikor kiveszed, az osztalekado (20%, illetve bizonyos
sajattoke folott 35%, de ezt most hagyjuk). Illetve vannak meg kisebb
tetelek, mint pl az iparuzes (ami szinte csak nalunk divat), szoval igy
nezve
Na most, ha igy nezzuk, akkor a 100-bol 84 lesz az adozott eredmeny, amibol
20% szja szamlara fizetendo osztalekado utan lehet hazavinni 67,2 Ft-ot. Ez
nem is olyan rossz. Nem 60, annal tobb, de sokkal jobb annal, mintha az szja
keretein beluk venne ki a penzt a t. vallalkozo. (Ezert van az a nagy
ossznepi felzudulas, hogy a rohadt vallalkozo minimalberen tengeti szegeny
az eletet, mikozben kocsija, haza, mimindene van. Ilyenek a jelen szabalyok
es kesz. Mintha egyetlen ado letezne, a jovedelemado, azaz az szja.)
Emlekeztek arra az idore, amikor evente kozzetettek a legnagyobb szja
befizetok jovedelmet? Nos, akkor az volt a kedvezobb. Most ilyen nincs, mert
csak a hulye valaszt maganak kedvezotlenebb utat.
Szoval ha a sofordij magunknak 100Ft+afat, akkor abbol tok szabalyosan
kaphatunk 67,2 ft-ot km-enkent. Ez 120-as temponal mar tobb, mint 8ezer
Ft/ora!!! Zsebbe am! Ha ebbol meg lehetne elni, allandoan autoznek. :-)
En csak 95-ot szamlazok, de benzinnel, amortizacioval mindennel egyutt. Es
szepen leirom a 3 Ft/km+benya utnyilvantartast, es kesz.
>Tudja ezt allam-bacsi is, de inkabb ezzel "osztonzi" a ceges auto
>vasarlasat (es hogy ott meg tobbet adozz utana).
Szerintem meg a ceges auto annyi bonyodalmat okoz, hogy semmi nem osztonoz
igazan, legalabbis engem nem. Az adminisztracios munka is idobe telik, annak
is van dija, es ugyis bele lehet kotni. El kell valahova ugranom, irjam fol,
hogy most hogy all a km-ora, meg most maganban megyek.... aaa, fene megette
az egeszet.
hjozsi
____________________________________________________________________
Miert fizetsz az internetert? Korlatlan, ingyenes internet hozzaferes a FreeStarttol.
Probald ki most! http://www.freestart.hu
More information about the Elektro
mailing list