OT ceges auto

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
Fri Jun 24 16:28:23 CEST 2005


>Dehogy vitaznek :)
>Csak megjegyeztem, hogy az altalad emlitett (es szamomra is ismert 3 
>HUF/km) az lopikula a valodi koltsegekhez kepest...

Persze, teljesen egyetertek. Nincs koztunk semmi vita, csak legfoljebb 
maskepp szemleljuk ugyanazokat a dolgokat, azaz en mashogy latom, mit lehet 
tenni. Lehet hoborogni is, de annak ket eredmenye van: semmi nem tortenik 
ugyse, egyszeruen azert nem, mert nem lehetne azt birni anyagilag, masreszt 
tenyleg azt sejtem, hogy onnantol adminisztrative ellehetetlenulne a 
tevekenyseg. Ezert is erdekel, hogy van ez jobb helyeken.

Egy biztos. Olyat ciki elvarni, hogy van egy koltsegem, amit ugyan 
viszonylag pontosan lehet is szamolni, de a mennyiseg es annak felhasznalasa 
mar annal bizonytalanabb, illetve rohadt nehez osszefuggesbe hozni 
konkretan, szamszeruen a tevekenysegekkel kulon-kulon. Mondjuk veszek 
valahol egy rakat alkatreszt, de nyilvanvalo, hogy nem egy munkahoz fogom 
felhasznalni, illetve megyek mashova is, olyan helyekre, amiknek semmi kozuk 
a melohoz. Nekem jobb, ha nem csesztetnek lepten-nyomon 
menetlevel-ellenorzessel, meg "mutassamivanacsomgtartoban", meg hol az 
igazolas a megbizojatol tipusu baromsagokkal.

Tegyuk szivunkre a kezunket, ha az arak valosak lennenek, jatszi 
konnyedseggel ugy el tudnank koltsegelni az egesz eves arbevetelunket, hogy 
az osszes szamlat is kidobhatnank. :-) Legalabbis a kis cegek. Nyilvan egy 
10ezer fos cegnel minden mashogy van. Ott valszleg kell a menetlevel meg 
minden. Azok a ceges autok valszleg teteles koltsegelszamolasuak. Az utolso 
szerviz- es mosasi meg minden koltseg megy szamlan a koltsegek koze.

Ami erdekelne meg, hogy pl az EU regi tagorszagaiban sincs benzin afa 
visszaigenylesi lehetoseg?

>Vagy aszondod az ugyfelnek, hogy "csokolom, 3000 HUF lenne a kiszallas, de 
>mivel fejrealltam, ezert masfel millat tessek meg hozzatenni!" :)
>Igy beepited a km-ekbe, es 3200-at kersz ugyanazert. Ebbol fizeted a 
>biztositast, a karod meg (reszben) teriti a biztosito.

A biztosito jo moka a hulyeseg elszamolhatosagara, de valahogy a 
zsigereimben erzem, hogy ha hulyesegbol fejreallok, azt ne szivja mar meg a 
kuncsaft. Lehet ezzel nem egyeterteni persze.

>> Ennek már semmi köze az autóhoz.
>
>De viszont resze az autozasnak.
:-) Azert erzed, hogy a sofori oradij es a gk elszamolas valahogy csak 
eroltetve tartoznak ossze! Kepzeld el, ha gyalog mennek a kuncsafthoz, es 60 
ora oda, 60 vissza, 5ezef Ft-javal az annyi mint 600ezer Ft, es meg nem 
csinaltam semmit! :-) Viszont a cipomet elszamolhatnam, es ragaszkodnek 
hozza, hogy a cipo utnyilvantartasaba a gyaloglasom oradijat is vegyek 
figyelembe. Nincs a vilagon olyan draga cipo, amit ezen az alapon ne tudnek 
aztan megvenni. :-) Felteve, hogy a hulye kuncsaft kifizeti. (Mert azert 
tudnivalo, hogy akarmit is allitok be koltsegkent, azt ki kell termelnem.)

Vegulis barmifele oradij, munkaber az koltseg, es magunk hatarozzuk meg az 
oradijunkat is. Ha leirjuk, azaz magas havi bruttot adunk magunknak, akkor 
ugy, ha nem irjuk le, azaz alacsony a havi brutto, de a szamlan magas osszeg 
van, akkor mas modon, de le kell adoznunk. (Alternativa: az elkoltsegeles, 
legalabbis reszben.)

>Az autovezetes nem egy kategoria mondjuk egy fejlesztoi vagy ugyvedi 
>oradijjal.
Az ugyvedivel lehet, hogy nem, de a fejlesztoinel akar jobb is lehet. :-)

>Extrem esetben fogadsz egy sofort, Te pedig addig lapitopin intezed a
Nna ez az, amit en sose fogok megtenni.

>OK, de _elofordul_. Ha autozol, hibazhatsz. Ez is olyan koltseg, amit bele 
>kell kalkulalni a km-penzbe.
Ezzel sajna nem ertek egyet, de ennek semmi jelentosege nincs.
Erv: gondold el, ha  hibazol, es valami draga kutyu elszall egy 
szazadmasodperc alatt. Indokolt, hogy azt a kuncsaft megfizesse? Szerintem 
nem. Hacsaknem fejlesztesi a szerzodes, amikor nyilvanvalo, hogy sok tevut, 
tokoles, elcseszett anyagok, idok is terhelik a projektet.
Ha nem igy van, akkor is mod van koltsegkent elszamolni legalabb a megvett 
anyagot. De az elcseszett ido minket terhel. Az elcseszett anyag meg a 
kiveheto penzunket csokkenti, illetve mivel nem patikamerlegen keszulnek az 
arak, szerencses esetben tobb kuncsaft szepen lenyeli. (Mi magunk nem 
nyelhetjuk le tartosan a veszteseges mivoltunkat, ha olyan a dolog, mert az 
a tonkremenest jelenti.)

>Mondjuk evente par ezres osszejon tiltott parkolasert, vagy mert lejart a 
>parkoloora, amig az ugyfel szerencsetlenkedik, es nem tudsz tole 
>szabadulni.
:-) Erzed, hogy gyenge ervek! :-)
A temaban remelem, nem tul soka segit a mobilos parkolas. Ilyenek vannak mar 
itthon? (Nekem halistennek csak nagyon keves bp-i, meg kevesebb belvarosi 
ugyfelem van.)

>Vagy 5 percenkent telefonal, mert kinja van, Te meg kicsit jobban nyomod a 
>gazt, es levillantanak...
Ez az a kategoria, amit vegkepp nem lehet masra kenni. Sima torvenysertes 
(kresz). Ezen az alapon azt is mondhatnam, hogy ideges voltam, ezert 
csinaltam egy x millas adocsalast, ez rendszeresen elofordul, 
statisztikailag ezert keretik nekem megengedni, hogy ennek a buntetesi 
tetele havi x tizezer Ft atalany, ezt koltsegkent elszamolhassam. :-)

>> A tarolás pedig nagy hiba. :-) Főleg, ha buszmegállóban álló embereket 
>> tarolok az autóval.
>
>Ekezet rulez :) Ta'rolas (alias garazs :).
Hat a garazs az tenyleg nagyon alias dolog. :-) Nincs felreertes, csak 
kihasznaltam a lehetoseget. :-)

>Ha a kocsi "maszek", akkor meg "szebb" a dolog:
>
>Az altalam vazolt modon kiszamolod az 1 km-re juto koltseget (mondjuk 60 
>HUF), ezt osszeveted a jogszabalyok altal lehetove tett elszamolassal
>(23 HUF), a ketto kulonbozetebol (37 HUF) kiszamolod annak adotartamat, 
>hozzarakod az AFA-t, es kiszamlazod a kuncsaftnak...
>
>Igy kijon ~ 100 HUF/km + AFA (125 HUF/km), amit a kulcsaft fizet.

Egesz jol kozeliti a valosagot! (Ha mar igy leirtad, egyszer en is csinaltam 
egy szamvetest, hogy mennyit is kene tovabbszamlazni, aztan egy taxi oldalan 
lattam, hogy "nalunk a legolcsobb, 95Ft/km, elkezdtem ezt alkalmazni. A 
szamitasok is valahova ide vezettek. Es mivel ez kis orszag, nem is jonnek 
ki miatta olyan nagy szamlak.

>  - A ceged befizeti az AFA-t (25 HUF)
>  - A 100 -bol 23-at "leir", adoalap marad 77 HUF. Igy 38 HUF-ot befizet,
>    mint a "jovedelem" szja/TB/stb. terhei. Marad 60 a "zsebibe".

Ez egy eleg erdekes szamitas, de nem felel meg a valosagnak. En is sokat 
tokoltem mar ilyesmin.

Inkabb ugy kene megkozeliteni, hogy van a ceg (most a kisletszamu, vagy 
onfoglalkoztato cegekre gondolok),
A kerdes ugy merul fel, hogy mondjuk van egy melo, annak van mondjuk 100 
egysegnyi (100ezer Ft) netto erteke, ami alatt anyagmentes arbevetelt ertek 
afamentesen.
Nyilvanvalo, hogy emiatt nem fogsz egy kanyival tobbet fizetni 
berjarulekokat, es tegyuk fel, hogy nem is probalod elkoltsegelni. Mi is van 
ekkor?
Ennyivel tobb lesz a nyereseged. Ennek aranyaban tobb lesz a tarsasagi ado 
(16%), es majd, amikor kiveszed, az osztalekado (20%, illetve bizonyos 
sajattoke folott 35%, de ezt most hagyjuk). Illetve vannak meg kisebb 
tetelek, mint pl az iparuzes (ami szinte csak nalunk divat), szoval igy 
nezve

Na most, ha igy nezzuk, akkor a 100-bol 84 lesz az adozott eredmeny, amibol 
20% szja szamlara fizetendo osztalekado utan lehet hazavinni 67,2 Ft-ot. Ez 
nem is olyan rossz. Nem 60, annal tobb, de sokkal jobb annal, mintha az szja 
keretein beluk venne ki a penzt a t. vallalkozo. (Ezert van az a nagy 
ossznepi felzudulas, hogy a rohadt vallalkozo minimalberen tengeti szegeny 
az eletet, mikozben kocsija, haza, mimindene van. Ilyenek a jelen szabalyok 
es kesz. Mintha egyetlen ado letezne, a jovedelemado, azaz az szja.)

Emlekeztek arra az idore, amikor evente kozzetettek a legnagyobb szja 
befizetok jovedelmet? Nos, akkor az volt a kedvezobb. Most ilyen nincs, mert 
csak a hulye valaszt maganak kedvezotlenebb utat.

Szoval ha a sofordij magunknak 100Ft+afat, akkor abbol tok szabalyosan 
kaphatunk 67,2 ft-ot km-enkent. Ez 120-as temponal mar tobb, mint 8ezer 
Ft/ora!!! Zsebbe am! Ha ebbol meg lehetne elni, allandoan autoznek. :-)
En csak 95-ot szamlazok, de benzinnel, amortizacioval mindennel egyutt. Es 
szepen leirom a 3 Ft/km+benya utnyilvantartast, es kesz.

>Tudja ezt allam-bacsi is, de inkabb ezzel "osztonzi" a ceges auto 
>vasarlasat (es hogy ott meg tobbet adozz utana).
Szerintem meg a ceges auto annyi bonyodalmat okoz, hogy semmi nem osztonoz 
igazan, legalabbis engem nem. Az adminisztracios munka is idobe telik, annak 
is van dija, es ugyis bele lehet kotni. El kell valahova ugranom, irjam fol, 
hogy most hogy all a km-ora, meg most maganban megyek.... aaa, fene megette 
az egeszet.

hjozsi 


____________________________________________________________________
Miert fizetsz az internetert? Korlatlan, ingyenes internet hozzaferes a FreeStarttol.
Probald ki most! http://www.freestart.hu




More information about the Elektro mailing list