dizel flame
ide.ne.irj at freemail.hu
ide.ne.irj at freemail.hu
Thu Jun 9 18:22:30 CEST 2005
Thus spake Fuzesi Arnold:
> Az hogy az ev motorja lett a kategoriaban nem azt jelenti hogy __azert__
> mert ennek a legjobb az emisszioja.
> Ennek a legjobb az emisszioja, de ez meg nem indokolja hogy elso legyen.
> Ennel bonyolultabb.
Igy van. Ezert nem is ertem, hogy miert jossz az osszehasonlitasokkal.
Egyebkent annyibol biztos jogos a dontes, hogy ez reszecskeszuro nelkul
is tudja az Euro4-et. Ami azert nem semmi.
A legmodernebb csodalatos benyasaknak sem mind sikerul...
> En annyit mondok hogy 13 ev alatt fejlodtek a benzinmotorok. Nem is keveset.
Semmit :) Nehany kiveteltol eltekintve alig nehany literrel fogyasztanak
kevesebbet, mint egy Lada. A legjobbak is tobbnyire tobb mint fele annyit
fogyasztanak. De errol mar volt szo a listan, es nem en irtam, mielott
megint kotozkodnel.
> Csak a dizel latvanyosabban tette, mert mar majdnem kihalt 15 eve a
> szgk-bol.
> Aztan hala a Fiat-nak uj erore kapott. Aztan szarnyalgatott egy darabig,
> mikor is rajottek rohadt szennyezo.
Kihalt?? Nem... VW, Citroen biztos hogy volt folyamatosan 15 eve is es
azota is. A csaladban is volt, ismerosoknek is.
Ki jott ra hogy rohadt szennyezo?
Az, aki Euro4-et adott ra, szuro nelkul? :)))
Maniad ez a 'dizel szennyez' hulyeseg.
> Ha ez mond valamit: Egy 2literes benzinmotor manapsag 165 LE-t tud. Es nem
> kell szarraporgeti mint mondjuk a japan VVT motorokat, vagy a fiat Twin
> Spark motorokat.. Hanem normalis uzemben tudja. Direkt
> benzinbefecskendezesnek
> koszonhetoen.
Huha, ezert mit fox kapni Pyxys-tol! :) Mar elore varom.
X eve meg nem 165LE volt, hanem 110. Most is az alap buta motor es a
szuper valtozo szelepvezerlesu kozott van vagy 10LE.
>> > Igy siman kijon. 180km/h -nal egy 2.0 FSI benzines golf 8 litert eszik.
>> > Ezzel nem fog versenyezni egyetlen 2.0 csoda TDI.
>>
>> Versenyezni nem, hanem siman lehagyja, nincs verseny.
>
> Tapasztalatbol beszelsz?????
Csak annyira, amennyire te. Vezettel pont olyan autot, pont 180km/h
sebesseggel? Nem. Na en sem. Viszont itt a listan is olvashattuk, hogy
a magyar gazolajjal a magyar utakon magyar soforrel kevesebb mint 4l
fogyasztassal mennek a dizel kocsik.
> Azok a listak nem csak a fogyasztasrol szolnak.
> Ha arrol szolnanak akkor a VW Lupo-ba tett dizel lenne az ev motorja. De nem
> az lett.
Ooo... Zavarba hozol. Nem egy benzines lett volna?
Most mar egyaltalan nem ertem mirol beszelsz...
> Ezen kivul meg van negyven kategoria ahol nem.
> Van ahol a V10-es BMW motor nyert amit az F1-bol ultettek at.
> Amiben az MJET nyert az a kicsi innovativ motorok kategoria.
> Nagyon fasza kis motor. 16 szelep, lancos vezerles stb, kivallo emisszio
> reszecskeszuro nelkul, kicsi karbantartasigeny. Ezt dijaztak osszessegeben.
Igy van. Es ez cafolja a 'fustolos dizel' teoriadat, meg a dizel sokat
fogyaszt, es mas hasonlo teoriakat is.
> Szerinted mi a fenet csinalnak?!?!??!?!?!?!?!?!?!?!?!??!
>
> Ideje lenne utananeznia direkt befecskendezesu benzinmotorok mukodesenek.
:)) Azert meg nem teljesen ugyanaz.
Kihasznaljak, hogy a benzint a kisebb viszkozitasa miatt konnyebben
es jobban lehet porlasztani, ezert egyszerubb a szerkezet.
Elvileg ennyivel olcsobb is kene hogy legyen...
De nem. Van hogy a turbodizelnel is dragabb. Erdekes.
> Arnold
--
Valenta Ferenc <vf at elte.hu> Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
Ha Murphy torvenye tevesnek bizonyulhat, akkor fog is.
More information about the Elektro
mailing list