elmenyautos???

hwsw famulus hwsw at famulus.hu
Thu Jun 9 15:52:48 CEST 2005


> Mit potol? A kanyarodasi szandek idoben valo jelzeset???! Ez marhasag!
> Tipikusan begyepesedett kocavezetoi szemlelet.
> Ha tudom, hogy itt kanyarodni fogok, akkor korulnezek, hogy megtehetem-e,
> jelzem a tobbi kukonyanak a szandekomat és ha ezt semmi nem akadalyozza,
> akkor vegrehajtom. Amikor egyedul vagyok, csak annyi a dolgom, hogy
> korulnezek és a megfelelo iranyba elforditom a kormanyt.
> Amikor pedig ''elfelejtek'' idexelni pedig kellett volna, mar nem kapkodok 
> a
> kapcsolo utan, mert ertelmetlen lenne. Marhara nem ertem azokat (szep
> szammal vannak), akik ezt teszik.
> udv: I.


....hat nem tudom, en kozismerten nem vagyok egy abszolut szabalytisztelo...
De! pl.
a folyamatos tukorbe(mind 3-ba) nezesek
a folymatos muszerfalra nezesek
az indexeles
az ovbekotes
a kezifekbehuzas
a radio(zene) csak alapszinten

azok a dolgok amiket Pavlovi reflex szinten muvelek.
Ezeket megkoveteltem azoktol  is(asszony, sogorno, keresztlany)
akik ugy gyakoroltak a vezetest jogsi utan, hogy
elvihettek :-) jo sok helyre es en az anyos ulesen ultem....

Megpedig azert mert kell tudni
folyamtosan mi van, mi valtozik korulottem
es mivan az autoval eppen es
kell hallani a forgalom lenyeges hangjait is.

Az index es az ov szerintem, pont azok koze tartozik
amelynel a "folosleges" hasznalat nem okoz kart,
ellenben a kesoi vagy elmarado az konnyen okozhat!

A tisztan zsigeri reflex szinten valo indexeles eseten pl.
elmarad egy dontes meghozatal, ami egy tiszta ures kanyarban
persze nem nagy  ugy es gaykorlatilag "folosleges" ha ugy nezzuk
De! az ember hajlamos arar, hogy a szuksegesseg also szintjet egyre
emelje es szep lassan mar sehol se nagyon indexeljen...
vagy surubb helyzteen eppen ezt a dontest sporolja meg.

A zsigeri reflex viszont SOHA nem marad el, olyannyira
hogy az ember nem is veszi eszre amikor kezd indexelni!
en pl. csak az automata viszzavetel kattanasabol ertesulok rola
tudatos szinten, szinte mellekesen nyugtazva a muveletet
Erdekes modon ugynaza a kattanas KEMENYEN es DURVAN
hat amikor egy manover meg nem ert veget de egy ksi korrekcio miatt
kikattan az index   ..es ilyenkor szinten reflexbol
(szinte kenyszeresen) nyomom is ujra a kart.

Az ovvel szinten igy vagyok.
Akarki mell ulok be, reflexbol csatolom magamra,
pedig neha alig lehet elobanyaszni mert
lathatoan nem szoktak hasznalni,
es a vezeto nem is hasznlja....
A legtobb arcon ilyenkor csak elnezo csodalkozast latok, sajnos.

Szoval jobbank tartom az ilyen reflexek kiepiteset,
mnit a donteshozas alapu cselekevest ezekben az
alapveto vezetoi rutinokban.

A holgyeknek eleinte majd az agyara ment, amikor
varatlanul rakerdeztem a forgalomra/sebssegre.
ilyen balgakat kerdezve, hogy menynivel jon az ott hatul
mikor kezdett elozni, honnan jot az utra, stb...

Viszont mamar batran elmerem egyedul is engedni/kuldeni oket
az otopalyara vagy pestre mert tudom, hogy nagyjabol folyamatosan
tudjak mi torteneik korolottuk, amnelkul, hogy erre
tudatos tehat "draga es lassu" energiat es idot forditananak......

Merem azt mondani, hogy az ilyenek azok a vezetok akik
sokak szamara "erthetetlen modon" mozognak a forgalomban.
Felismerve es kihasznalva a tobbik tudatossag miatti lassusagabol
adodo lehetosegeket! amit aztan a sokak egyszeruen feletlonsegnek,
durvasagnak, eroszakossagnak hisznek...
Mert szamukra a sok valtozos kornyezet ertekelese es a szukseges
"differencial szamitasok" elvegzese remenytelen annyi ido alatt mivel
ok ezt nem tobbszalon  tuda alatt teszik, hanem
DOS modban sorban egymas utan:-)

Persze ne mmindenkinek ilyen az agya, de
edzheto, hozzaszoktathato! a legtobb ember agya.

Csak eleinte szandekosan gyakorolni kell ezt is...
mint a veszfekezest, durva kanyarodast,
intenziv elindulaat, hirtelen viszavaltast...
(ezt pl. asszonnyal honapokig eroltettem, mire jol megtanulta
de mamar orom nezni ahogy  kapcsol vissza reflexbol
egy-egy elozeshez, vagy lep ki balra nagyivben megbizhatoan)

Lenyeg a lenyeg az autot tudni kell jol kezelni, a
forgalami helyzetet szinten a masik
bunko autost pedig plane szinten.......
akar szabalyt szeg eppen akar nem, mert
ahogy mondani szoktam:

A KRESZ akkor lep eletbe amikor a
helyszinelo jaror megrekezik, ADDIG
elsosorban a jozan esz szabalyai ervenyesek!

Ezek kozott pedig fontos helyen szerepel
a tomeggel valo egyuttmozgas
es a forgalmisav tehetetlensegi torvenyenek
ismerete is ....pl a csak azert is 130 a hatar
szemlelet eroltetese helyett...

Ja a lenyeg inkabb indexelj zsigerbol soxor foloslgesen,
minthogy elmarodjon es gond legyen belole..egy
index izzo szinte ugyis orokelet :-)

KJ















More information about the Elektro mailing list