Re: élményautós

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
Thu Jun 9 13:11:11 CEST 2005


> Tudom tudom. De aki ennek ellenere is "tolakszik" az nem biztos hogy
> ultraszemetlada. Lehet hogy csak elrontotta.

Igy van. Arnoldnak tök igaza van. Jó vezetés 70%-ban helyismeret. Viszont, 
ha elrontotta, akkor tegye ki az indexet, hogy be akar jönni. Én mindenkit 
beengedek, aki indexel, és hajlandó zippzárazni a két sáv 
összecsatalkozásánál. Ha nem indexel,  honnan tudnám, hogy be akar jönni :-) 
Ilyenkor tapadok az előttem lévőre. Mert a pofátlanságot én sem szeretem.

Egyébként tapasztalatom az, hogy 10-ből 9 ember igenis megköszöni, ha 
beengeded, ráadásul gyakran a saját ritmusom is kevésbé törik meg, ha nem 
padlógáz-tapadás-padlófék alapon megyek, hanem előrelátva pl. az út széli 
bicajost, kicsit visszaveszek a gázból, hogy a másik sávban menő ki tudja 
kerülni.

Ilyen szempontból pl. Franciaosrszág volt nagy pozitív meglepetés, múltkor 
lenyomtam vagy 3000km-t ott.  Mindenféle horror közlekedésre számítottam, 
ehelyett abszolút figyelnek egymásra az emberek, sávváltásnál zippzároznak, 
a gyorsabbat elengedik, ha látják, hogy majd elől sávot vált valaki, már 
atmennek a másik sávba, vagy hagynak helyet, stb. Mégis dinamikusan mennek, 
tömött út is halad a megengedett sebességgel. A sebkorlátozásokat iszonyúan 
betartják, mert pár éve drákói szigorúságot vezettek be. Ennek ellenére az 
autópályán simán lehet 130 közeli _átlagot_ menni, mert mindenki annyival 
megy, csak akkor jön ki, ha nincs mögötte senki, stb. A német pályák ennél 
sokkal rosszabak, hiába mehettem sok helyen majd 200-zal, az átlag sokkal 
rosszab volt. Németeknél simán kiugrik előzni a teherkocsi, pedig csak 
várnia kéne 2 mp-et, amíg az egy szem gyors autó elmegy a belsőben.

Ráadásul a francia a sebsségkorlátozások ésszerűek. Azt tapasztaltam, ha 
valahova ki van rakva egy 70-es tábla, az nem azért volt, mert 120-szal is 
lazán be lehet venni, csak még mindig a trabi futóművéhez mérik a 
kanyarsebességet, hanem az tényleg 70-nel lehet kényelmesen menni. Be lehet 
gyorsabban is, de akkor csikorog a gumi, meg panaszkodnak az utasok.

Sokkal szívesebben autóztam Párizsban, mint Pesten, pedig megjártam párszor 
a diadalív körüli ötsávos körforgalmat is :-)

Szabolcs





More information about the Elektro mailing list