Re: élményautós
SZIGETI Szabolcs
szigi at ik.bme.hu
Thu Jun 9 13:11:11 CEST 2005
> Tudom tudom. De aki ennek ellenere is "tolakszik" az nem biztos hogy
> ultraszemetlada. Lehet hogy csak elrontotta.
Igy van. Arnoldnak tök igaza van. Jó vezetés 70%-ban helyismeret. Viszont,
ha elrontotta, akkor tegye ki az indexet, hogy be akar jönni. Én mindenkit
beengedek, aki indexel, és hajlandó zippzárazni a két sáv
összecsatalkozásánál. Ha nem indexel, honnan tudnám, hogy be akar jönni :-)
Ilyenkor tapadok az előttem lévőre. Mert a pofátlanságot én sem szeretem.
Egyébként tapasztalatom az, hogy 10-ből 9 ember igenis megköszöni, ha
beengeded, ráadásul gyakran a saját ritmusom is kevésbé törik meg, ha nem
padlógáz-tapadás-padlófék alapon megyek, hanem előrelátva pl. az út széli
bicajost, kicsit visszaveszek a gázból, hogy a másik sávban menő ki tudja
kerülni.
Ilyen szempontból pl. Franciaosrszág volt nagy pozitív meglepetés, múltkor
lenyomtam vagy 3000km-t ott. Mindenféle horror közlekedésre számítottam,
ehelyett abszolút figyelnek egymásra az emberek, sávváltásnál zippzároznak,
a gyorsabbat elengedik, ha látják, hogy majd elől sávot vált valaki, már
atmennek a másik sávba, vagy hagynak helyet, stb. Mégis dinamikusan mennek,
tömött út is halad a megengedett sebességgel. A sebkorlátozásokat iszonyúan
betartják, mert pár éve drákói szigorúságot vezettek be. Ennek ellenére az
autópályán simán lehet 130 közeli _átlagot_ menni, mert mindenki annyival
megy, csak akkor jön ki, ha nincs mögötte senki, stb. A német pályák ennél
sokkal rosszabak, hiába mehettem sok helyen majd 200-zal, az átlag sokkal
rosszab volt. Németeknél simán kiugrik előzni a teherkocsi, pedig csak
várnia kéne 2 mp-et, amíg az egy szem gyors autó elmegy a belsőben.
Ráadásul a francia a sebsségkorlátozások ésszerűek. Azt tapasztaltam, ha
valahova ki van rakva egy 70-es tábla, az nem azért volt, mert 120-szal is
lazán be lehet venni, csak még mindig a trabi futóművéhez mérik a
kanyarsebességet, hanem az tényleg 70-nel lehet kényelmesen menni. Be lehet
gyorsabban is, de akkor csikorog a gumi, meg panaszkodnak az utasok.
Sokkal szívesebben autóztam Párizsban, mint Pesten, pedig megjártam párszor
a diadalív körüli ötsávos körforgalmat is :-)
Szabolcs
More information about the Elektro
mailing list