Volt laptop -> Lett: bocs a dizelesektol
ide.ne.irj at freemail.hu
ide.ne.irj at freemail.hu
Mon Jun 6 20:55:52 CEST 2005
Thus spake Fuzesi Arnold:
>> Tegnap jöttem vissza a Balatonról, 3,8-as átlagfogyasztás százon, 12Ft-al
>
> Banye ez igy nem mond semmit. En is eljarkalok autopalyan/orszaguton a 13
> eves "szakadt" 2literes olasz "vackommal" 6 literbol ha akarok.
Tenyleg nem :) A dragabb uzemanyagbol fogyasztasz tobb mint masfelszer
annyit, ennyivel tobb uveghazhatast okozo gazt bocsatasz ki, stb...
Azert szerintem sokaknak csak mond ez valamit...
> Szerinted akkor egy mai JTS, FSI, GDI stb motor mit tud?!?!?!??!?!?!?!?
Mit? Nem tudjuk. Senkinek nincs ilyen. Talan meg nem is lattam eloben.
> Ha benzinnél padlózol akkor ömlik be a benzin és megy az autó.
> Dizelnél ha padlózol akkor nem ömlik be annyira, és annyira megy az autó
> amennyire meg van engedve neki. Ahol még nem robban fel a turbónyomástól,
> ahol még ki tudja szolgálni a
> részecskeszuro stb.
Errol van szo. Gondolom nem veletlenul hasznalnak 2000 bar vagy mennyi
befecskendezo nyomast... Hanem mert hatekony! Keveset fogyaszt! Nem
kormol! Tok jo.
> Ilyenekkel jatszanak hogy 30mp-ig megengednek plussz magas turbonyomast
> stb.hogy elozeskor is legyen kraft benne rendesen. Persze ilyenkor a
> reszecskeszuronek koze nincs a szureshez, es omlik a korom. Alapvetoen remek
> otlet!!
> Végül is nem is kell az átlag embernek ennél több.
A kerdesek:
1. A magas turbonyomastol miert no a korom mennyisege, ha egyszer csokken?
2. Miert baj hogy 30s-ig engedik? A benyas is pont ugyanigy leszabalyoz
megfelelo idozitessel, fordulatra, nyomatekra stb...
3. Hogy tud a reszecskeszuro nem szurni? Van esetleg egy bypass szelep,
ami ilyenkor kinyit, es a gazok megkerulik a szurot? Lehet, nem tudom,
nem hallottam ilyenrol, de mashogy nem tudom elkepzelni...
4. Alapvetoen mi a problemad? A celnak megfelel, a benzinest az uzemi
korulmenyek kozott lenyomja, miert nem jo ez igy? Kit erdekel, hogy nem
elofordulo korulmenyek kozott (pl elozes 60 masodpercen at) mit csinalna?
> Csak ilyenkor mindig a képembe jön a korom, és ez zavar piszokul....
Erdekes, nekem meg soha. Tovabba jobb a kornyezetvedelmi besorolasa, es
ha kitorlod zsepivel a kipufogot, egy darab korom nem lesz rajta.
Nem ertjuk mirol beszelsz. Valami alomvilagban elhetsz...
> Igazából igazat kell adjak nektek!!! Jobb a dizel. Az embertömegeknek jobb,
Igy van. Jobb. Ezert veszik, ezert terjed egyre jobban...
> mert valszeg elenyészo részük képes felfogni egy olyan dolgot mint a
> benzines autó gázpedál állása, fordulatszama, sebessége, es fogyasztasa
> közti összefüggés. Kellemetlen lenne ha városban mindenki egy 2.0 FSI
> Golf-al (merthogy a Golf nagy sláger) szaladgalna.
Mi fogjuk, ti nem fogjatok pl az energiamegmaradast, ezt vezetes kozben
egyszeruen figyelmen kivul hagyjatok. Erdekes...
> Élvezné hogy megy mint a vadbarom, és közben nem lenne semmi ami hatart szab
> ennek, mert nem ismeri csak a tökgázt, tökféket. Dizel megadja nekik a
> hasonló élményt, nem kell gondolkodni a vezetése közben.
> Ránt egyet az autón induláskor, utána meg tökmindegy.
> Érzésre hasonló, mégis kevesebb a fogyasztás.
> Ám legyen! Dizelt a népnek! :)
Igy van! A magas nyomatek, gazadas nelkul, alacsony fordulaton.
Miert baj az, hogy ilyen franko a motor? Miert baj, hogy benzinessel
meg specialis akrobatikus muveleteket eloadva a gazpedalon sem sikerul
hasonlo fogyasztast produkalni?
>> olcsóbb üzemanyagból. A szaglásom kiváló, és ez az autó nem büdös. Vannak
>
> Khm...Te gondolom menet közben nem a kocsi mogott, hanem benne ülsz. :)
En mogotte szoktam futni. Tenyleg nem budos. Meg a rossz, regi dizelek
szaga is sokkal enyhebb, nem olyan agressziv mint a benzinesek szaga.
Az uj dizelek pedig szinte szagtalanok. Valamelyik neha kicsit fustol,
valamelyik egyaltalan nem fustol, ennyi...
>> Ha rajtam múlik, kétszer annyi ideig füstölhetnénk a föld olajkészletét,
>> stbstb.
>
> Ha megéljük... :-/
> Én aszondanám a direkt befecskendezésu benzines autókat kellene
> eroltetni....
Tudomasul vettuk a velemenyed. Mi nem vagyunk olyan okosok, hogy erdemben
nyilatkozzunk a temaban, ezt rahagyjuk az ezzel foglalkozo mernokokre.
Utana meg a termek tudasa alapjan dontunk. Nem a benzines mellett...
> De ha még egy ilyen tájékozott társulatnak is idegenek ezek a motorok, akkor
> mit lehet várni az egyszeri embertol?!
>
> Itt a listan is csak kétféle motor van. A sima injektoros benzines meg a
> csoda dizel.
>
> Mindegy, ez van.
Azokat az autokat tudjuk osszehasonlitani, melyek magyarorszagon
kaphatok, elterjedtek, megfizetheto aruak.
Ezen szempontok alapjan all elo az a fura helyzet, hogy a turbodizel es
a szivo benzines egy kategoria, a turbo benzines pedig mas.
Ebben az alap, elterjedten hasznalt kategoriaban a turbodizel szamos
elonnyel rendelkezik a szivo benzinessel szemben.
Termeszetesen sokkal tobb penzert lehet venni mindenfele csodaautot,
pl hibrid meghajtasut, ami ha teljesitmenyben nem is, de uzemeltetesi
koltsegben es kornyezetbaratsagban messze megveri a hagyomanyos autokat.
Csak mivel az sokkal dragabb, egy mas kategoria, ezert nem hasonlitjuk
ossze a hagyomanyos szivo benzinessel, vagy turbodizellel. Pedig tudjuk
hogy jobb, sokkal, mint a dizeles.
A te kedvenc benzines autoid is ilyen esetek. Itthon nem nagyon van,
nem lehet kapni, qwa draga, szoval nincs mirol beszelni. Amit lehet kapni,
azt az ugyanolyan kategoriaju dizelek rendesen elpicsazzak.
Ez van.
> Arnold
--
Valenta Ferenc <vf at elte.hu> Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
"Mielott belepsz egy ajton, toltsd ujra a satgant!"
More information about the Elektro
mailing list