parkolás ismét - flame

Vajk Fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Fri Jul 29 22:27:29 CEST 2005



jhidvegi wrote:

>> Ez helybol nem megy!  Pl a lakotelepen ahol lakom atlag 55m2 egy 
>> lakas, az brutto mondjuk 80. 10 emelet van, ergo egy lakas 8m2 
>> anyafoldet
>
>
> Na igen, ezt nem vettem figyelembe. A lakótelep egy elcseszett dolog, 
> azzal még sok szívás lesz. Az ottlakóknak is, meg az államnak is.

Szamold ki, belvarosi berhazakra sokkal durvabb. A lakotelepen realis 
hogy a hazakkal megegyezo alapteruletu parkolo legyen, a belso 
keruletekben ez lehetetlen dinamit nelkul.

>
>> A mi irodahazunkban ugy 400 ember dolgozik. egyetlen haz!! ugy 
>> 1-2000m2 alapterulettel.
>
>
> A szomszédotokban van a mom park, nem is tudom, hány emeletes 
> mélygarázsával. Megoldható az, csak nem ócsó. De szerintem az új 
> épület árának - ha épül ilyen - nem nagyon nagy hányada, nem a fele 
> pl, hanem csak sokkal kevesebb.

A mom park egy park (persze ez tulzas). Nem belvarosi alaku dolog. A 
koruton soha nem lesz olyan szerkezetu irodahaz. Amugy igaz hogy uj 
epueltnel meg lehet oldani, torveny is van ra.

> van alatta ket szint melygarazs, a fonokoknek sem mindnek jut hely.
> Nem csak a szintek száma fontos, kell a terület is. :-)

Ezt mondom, hogy a garazs alapterulete megegyezik az epuletevel. Es a 7 
szint iroda ala nagyon keves a 2 szint garazs! pluszminusz 6 emeletes 
hazakat fognak epiteni? :-)

>
>> na ez az. de lakok, dolgozok included. minel tobb kivetelt csinalsz, 
>> annal kevesbe ervenyesul a piacgazdasag. igenis fogjuk fel, hogy 
>> belvarosban lakni es autot birtokolni az havi plusz 3-40000Ft 
>> parkolasi dijat jelent. ha az utcan is 25000 lesz, akkor nem is fog a 
>> 35000 parkolohazberlet olyan soknak tunni.
>
> Én nem azt akartam mondani, hogy az ottlakók ingyér tarhassák az utcán 
> az autót, hanem hogy elfogadható áron. Valahogy úgy, hogy ha bkv 
> bérletet veszel, az nem annyiba kerül, mintha minden nap sokat utazol 
> egyedi jegyekkel.

Fent mar belattuk hogy az utcan nem fer el. Marad a melygarazs, 
parkolohaz. Az meg sokba fog kerulni mindenkeppen. az elfogadhato ar nem 
igazan piaci fogalom. ar van es kesz. ha nem akarjak majd az emberek 
kifizetni, akkor a belvarosbol getto lesz, ahol a lecsuszott niggerek 
laknak, akiknek autora sem futja. vagy odakoltoznek a jolszitualt 
urifiuk, akiknek megsem kottyan a havi 50000 a parkolasra, amikor ennyit 
isznak el egy komolyabb este.

>
>>>> ne lehessen ebbol hasznot képeznie senkinek.
>>>
>>>
>> a haszon nem bun. a lopas az. gondold meg, ha az egyik parkolohaz 
>> bazi draga, es nagy hasznuk van rajta, akkor masj jon mas, epit egyet 
>> es olcsobban adja. nem a haszon a gond hanem a monopolium.
>
>
> Nem erre a haszonra gondoltam, hanem hogy van az utca, és a parkolási 
> társaság - bár közvetlenül nem ad semmit - hasznot képez, illetve 
> valszleg elköltségeli a nagy suskákat.
> Arra céloztam, hogy egy egyensúly alakulhatna ki szépen  lassan akkor, 
> ha az ilyen parkolásokból bejövo többletpénzt muszáj lenne 
> parkolóhelyek létesítésére fordítani... de belátom, baromság az egész, 
> mert akkora bért ad magának (a dolgozóinak és a fonökségnek) a cég, 
> amekkorát akar, és a bér az költség.

Pont errol van szo. Azert lehet szivattyuzni a penzt a cegbol, mert 
semmi nem kenyszerit a "hatekony" mukodesre. Lenne egy kis konkurrencia, 
egybol meg lenne oldva. Amugy kivancsi lennek, mas orszagokban milyen 
aranyban csinalja kulon ceg a parkolasi cuccot. Egy onkormanyzatnak meg 
fotos alkalmazottja is van, meg kezbesito, miert pont a parkoloellenort 
meg parkoloorauzemeltetot kell profitorientalt cegbe kivinni?

vajk




More information about the Elektro mailing list