parkolás ismét - flame
Vajk Fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Fri Jul 29 22:27:29 CEST 2005
jhidvegi wrote:
>> Ez helybol nem megy! Pl a lakotelepen ahol lakom atlag 55m2 egy
>> lakas, az brutto mondjuk 80. 10 emelet van, ergo egy lakas 8m2
>> anyafoldet
>
>
> Na igen, ezt nem vettem figyelembe. A lakótelep egy elcseszett dolog,
> azzal még sok szívás lesz. Az ottlakóknak is, meg az államnak is.
Szamold ki, belvarosi berhazakra sokkal durvabb. A lakotelepen realis
hogy a hazakkal megegyezo alapteruletu parkolo legyen, a belso
keruletekben ez lehetetlen dinamit nelkul.
>
>> A mi irodahazunkban ugy 400 ember dolgozik. egyetlen haz!! ugy
>> 1-2000m2 alapterulettel.
>
>
> A szomszédotokban van a mom park, nem is tudom, hány emeletes
> mélygarázsával. Megoldható az, csak nem ócsó. De szerintem az új
> épület árának - ha épül ilyen - nem nagyon nagy hányada, nem a fele
> pl, hanem csak sokkal kevesebb.
A mom park egy park (persze ez tulzas). Nem belvarosi alaku dolog. A
koruton soha nem lesz olyan szerkezetu irodahaz. Amugy igaz hogy uj
epueltnel meg lehet oldani, torveny is van ra.
> van alatta ket szint melygarazs, a fonokoknek sem mindnek jut hely.
> Nem csak a szintek száma fontos, kell a terület is. :-)
Ezt mondom, hogy a garazs alapterulete megegyezik az epuletevel. Es a 7
szint iroda ala nagyon keves a 2 szint garazs! pluszminusz 6 emeletes
hazakat fognak epiteni? :-)
>
>> na ez az. de lakok, dolgozok included. minel tobb kivetelt csinalsz,
>> annal kevesbe ervenyesul a piacgazdasag. igenis fogjuk fel, hogy
>> belvarosban lakni es autot birtokolni az havi plusz 3-40000Ft
>> parkolasi dijat jelent. ha az utcan is 25000 lesz, akkor nem is fog a
>> 35000 parkolohazberlet olyan soknak tunni.
>
> Én nem azt akartam mondani, hogy az ottlakók ingyér tarhassák az utcán
> az autót, hanem hogy elfogadható áron. Valahogy úgy, hogy ha bkv
> bérletet veszel, az nem annyiba kerül, mintha minden nap sokat utazol
> egyedi jegyekkel.
Fent mar belattuk hogy az utcan nem fer el. Marad a melygarazs,
parkolohaz. Az meg sokba fog kerulni mindenkeppen. az elfogadhato ar nem
igazan piaci fogalom. ar van es kesz. ha nem akarjak majd az emberek
kifizetni, akkor a belvarosbol getto lesz, ahol a lecsuszott niggerek
laknak, akiknek autora sem futja. vagy odakoltoznek a jolszitualt
urifiuk, akiknek megsem kottyan a havi 50000 a parkolasra, amikor ennyit
isznak el egy komolyabb este.
>
>>>> ne lehessen ebbol hasznot képeznie senkinek.
>>>
>>>
>> a haszon nem bun. a lopas az. gondold meg, ha az egyik parkolohaz
>> bazi draga, es nagy hasznuk van rajta, akkor masj jon mas, epit egyet
>> es olcsobban adja. nem a haszon a gond hanem a monopolium.
>
>
> Nem erre a haszonra gondoltam, hanem hogy van az utca, és a parkolási
> társaság - bár közvetlenül nem ad semmit - hasznot képez, illetve
> valszleg elköltségeli a nagy suskákat.
> Arra céloztam, hogy egy egyensúly alakulhatna ki szépen lassan akkor,
> ha az ilyen parkolásokból bejövo többletpénzt muszáj lenne
> parkolóhelyek létesítésére fordítani... de belátom, baromság az egész,
> mert akkora bért ad magának (a dolgozóinak és a fonökségnek) a cég,
> amekkorát akar, és a bér az költség.
Pont errol van szo. Azert lehet szivattyuzni a penzt a cegbol, mert
semmi nem kenyszerit a "hatekony" mukodesre. Lenne egy kis konkurrencia,
egybol meg lenne oldva. Amugy kivancsi lennek, mas orszagokban milyen
aranyban csinalja kulon ceg a parkolasi cuccot. Egy onkormanyzatnak meg
fotos alkalmazottja is van, meg kezbesito, miert pont a parkoloellenort
meg parkoloorauzemeltetot kell profitorientalt cegbe kivinni?
vajk
More information about the Elektro
mailing list