Re: Re: parkolás ismét - flame

Fuzesi Arnold arno at externet.hu
Fri Jul 29 17:55:39 CEST 2005


----- Original Message ----- 
From: "HAJDU Csaba" <hajdu at sunserv.kfki.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: 2005. július 29. 17:23
Subject: Re: Re: parkolás ismét - flame


> > Talán nem véletlen van pl a reg adó is az EU bíróság vagymi napirendjén,
> > hogy Mo-on valami nem oké.
>
> Dehogy birosag... Es sok tagallamban megvan a reg. ado., es arrol

Diszkriminálva vannak az import autók, haszn. autó importorök a magas reg
adó miatt.
Ez a probléma. Nem a regadó maga. Hanem annak irreális, és diszkriminativ
volta.

> van szo, hogy ha egy helyen mar meg lett fizetve, akkor ne kelljen
> ujra, illetve legfeljebb a kulonbozetet.

a készülo egységes uniós regisztrációs adó törvény ___három___ alappilléren
nyugszik. Az egyik, hogy ha egy autó után egy országban már megfizették az
adót, akkor azt még egyszer egy másik államban nem kell. A másik szempont,
hogy az uniós regisztrációs adó környezetvédelmi alapon fog muködni, és
figyelembe veszi az autó motorjának szennyezo anyag kibocsátását. Ez a
szempont Magyarországon is él.

A formálódó EU-s regisztrációs adó direktíva harmadik eleme pedig éppen az
MGOE által a magyar törvénybol hiányolt autó értékcsökkenést veszi majd
figyelembe.


--

A MGOE a Pesti Központi Kerületi Bíróságon hétfon beadott keresethez Bakó
Zoltán hozzátette: beadványuk azon alapul, hogy a magyar regisztrációs adó
törvény megalkotásakor nem vették figyelembe az unió precedens értéku
ítéletét, miszerint az adó mértékének tükröznie kell az autó
értékcsökkenését is.

2005. január 31.
--

http://www.fn.hu/index.php?id=16&cid=93145



--
A hazai gépjármuvek átlagéletkora 11,2 év, ami jóval magasabb, mint az Euro
2-es autók maximum nyolc éves kora, tehát még a legrosszabb esetben is
frissítenék a használt autók a hazai autóparkot. A szervezet utalt arra,
hogy kevesebb mint két év múlva bevezetik az Euro 4-es normákat, így ha a
GÉMOSZ tartja az álláspontját, akkor a most újonnan eladott autók 2006. elso
napjától gépjármuhulladékká vállnak.

Az MGOE szerint a hatályos adótábla 5-15-szörös, a készülo 3-5-szörös plusz
adóterhet jelent a használtautók számára. Bár az új változat kedvezobb, mint
a régi, a szervezet csak ideiglenesnek tekinti azt, s egy újabb, százalékos
alapon bíráló végleges regisztrációs adótábla kidolgozását kezdeményezi. A
szervezet szerint a tényleges érték szerinti arányosítás lenne harmóniában
az EU-s alapelvekkel, melyet egy precendens értéku per ítélete (2002. 09.
19., C-101/00 Tulliasiamies v Antti Siilin) is alátámaszt.


Jópofa....
Agyrém.

--

Itt lehet panaszkodni. Még formanyomtatvány is van hozzá...
"Failure by a Member State to comply with Community law"

http://europa.eu.int/comm/secretariat_general/sgb/lexcomm/

Arnold




More information about the Elektro mailing list