Re: TV reklám blokkoló
jhidvegi
jhidvegi at freestart.hu
Mon Jul 25 20:15:25 CEST 2005
>> nem tudja valaki pontosan mit csinálnak, mit emelnek ki?
>
>Pontosan nem.
>Van mondjuk 60dB dinamika tartomany.
>A filmnel 20db a beszed, hogy a kiabalas az tenyleg kiabalas legyen
>az lesz 60dB.
>A reklam az 50-rol indul es 60 a hangos. Igy minden hangosnak tunik.
>Kb. A szamokba keretik nem belekotni.
Nem az van véletlenül, hogy a normál beszéd általában akkor se tűnik
hangosnak, ha a tényleges hangteljesítmény nem kicsi? Ehhez jön, hogy az
átlag tv bizony vágja a mélyet rendesen, és el tudom képzelni, hogy a TV
stúdiókban viszont akár hifi(közeli) minőségű a hang, és az összes
komponensét belemérik.
Ekkor jön a reklám, amiből bőven hiányozhat a mély, és ha megfigyeljük,
mindig szinte ordítanak benne, de mindenképpen megemelt hangon próbálják
ránksózni a dolgokat.
Ha valakinek van módja vmilyen freki-amplitudó kijelzőn nézni a reklámot,
megnézhetné, hogy is néz ki a többi műsorhoz képest. Én azt saccolom, hogy a
párszáz Hz... par kHz tartomány alatt-fölött a reklám el van nyomva, ebben
meg fullra ki van használva.
És van pszichés összetevő is. Ha pl egy filmben kiabálnak (pl
veszekedés...), arra az ember pszihésen fel van készülve, követi az
eseményeket, számít rá. A reklám ezzel szemben felbukkan a semmiből, és
ráordít az emberre teljesen váratlanul. Értem ezalatt, hogy nem várom azt az
eseményt, jelenetet, ami következik a reklámban, tehát nem is vagyok rá
felkészülve, jóllehet számítok magára a reklámra.
Ebből - ha igazam volna - az következik számomra, hogy a hangerő detektorok
önmagukban nem válhatnak be. Esetleg, ha a freki egy bizonyos tartományát
nézik, még csak-csak, de a pszichés oldalát nézve az is hatástalan kell
legyen. (Hacsaknem ezalapján is meg lehet a reklámot különböztetni, de félő,
hogy ki fogja "moderálni" egyes más műsorok bizonyos részeit is.) Az
emblémafigyelés lenne talán a legsikeresebb, a legeredményesebb pedig a
képes-hangos médiumok teljes elhagyása. :-)
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list