OT Villanytrabant
Csuvár Imre
icsuvar at axelero.hu
Sun Jul 24 23:35:52 CEST 2005
Hali,
szoval szerintem csak rengeteg polusu motornal lenne a ferrit elonyos,
kulonben irdatlan fordulat jon ki, ez mechanikailag gond.
A modellmotor alapbol pl. CDROM-bol kitermelt, a felesleges femreszek
leesztergalasa,
magnes- es csapagycsere utan, full extrakent attekercselt motorbol all elo.
Az eredeti alloresz 3 fazisu, a vezerles keszen kaphato, cseh, vagy szlovak
kis ceg gyartja.
A vezerlopanelen atmega8 lakik, szabvanyos modellszervo vezerlojelbol,
allit elo +/- szabalyozott fordulatot, repcsinel csak egyiranyut, mert nem
kell tolatni.
Szerintem eleg jo lehet a teljesitmeny/tomeg arany.
Udv:
Csuva'r Imre
----- Original Message -----
From: "hoyuka hoya" <hoyuka at c2.hu>
> Hali!
> Egyebkent nem ertem miert csinaljak az ilyeneket (kis modell motorokat)
> 3fazisura. 2 fazis nem lenne eleg erre? 2 fazissal is elo lehet allitani
> forgo magneses mezot, vagy tevedek?
> Mas szempont:
>
> Motor teljesitmeny/suly hanyadosanak novelesenel hol segithet a ferrit?
>
> Na most veszunk egy hagyomanyos lemezelt vasat, abbol kb. 1-1.2Tesla
> indukciot lehet kihozni, 50Hz-el szoktak uzemeltetni (itt meg nagyon jo a
> hatasfoka).
>
> A ferrit-et lehet mondjuk kb. 50kHz-en jo hatasfokkal uzemeltetni, de az
> indukcioja csak 0.5T. Na most ha ezt egy szinkron motorra nezzuk, akkor
> kb. szerintem fele akkora nyomatekot es ezerszer akkora fordulatszamot
> jelent, mint a vaslemezes cucc. (Ne higyjetek nekem, nem tudom pontosan,
> hogyan fugg a szinkron motor nyomateka, a forgoresz magneseinek
> indukciojatol.)
> Na, ha van egy lemezes alloreszu szinkron motor, ami 1kW-os es 2kg-os,
> akkor szerintem egy ferrites ugyanekkora suly mellett 500-szor akkora
> teljesitmenyre kepes. (ugye, mert fele a nyomateka, de 1000-szerese a
> fordulatszama, es ugy emlexem, hogy P=M*n).
>
> udv.
> hoyuka
More information about the Elektro
mailing list