OT Villanytrabant

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
Sat Jul 23 12:30:03 CEST 2005


>> A ferrites jatek azert nem kell valszleg, mert a tovabbi
>> fordulatszam-novekedesnek mar inkabb mechanikai korlatai vannak. A ferrit
>> mar ettol is kifekudne szerintem, marmint szilardsagilag.
>
> Ezt most nem ertem, ha a ferrit az aloreszen van, akkor milyen mechanikai
> igenybeveteleket nem bir el? Ha nem forog az alloresz, akkor centrifugalis
> ero sem hat ra.

Ja, itt már váltottam motor tipust. :-) Az állórészt a ménku gyorsan forgó 
aszinkron motorokban kéne ferritbol csinálni, a forgórészt meg a 
kommutátoros motoroknál. Az utóbbiakra gondolom, hogy nem az igazi, mert 
mechanikailag a nagy forgást nem bírja a ferrit. Kicsi hozzá a szakító 
szilárdsága.

> Ja lehet, hogy vannak lemezelt motorok, amik 40ezret is porognek, de
> mennyire terhelhetoek es mekkora a hatasfokuk olyan fordulaton?
Nagyon profi motorokhoz nem volt szerencsém, de az összes sarokcsiszolóban, 
fúrógépben ilyen motor van. Ezek nyilván súlyra vagy inkább költségekre 
vannak kihegyezve. Viszont meglehetosen kemény a kg-teljesítményük. 1kW-nál 
biztosan nincs 1 kg a tömege, mármint magának a motornak. Ami az üzemórát 
illeti, elég ritkán száll el, hacsaknem agyonterhelik. A hatásfokban 
ilyenkor már a szellozés is belejátszik, ekkora fordulatszámnál a belso 
légellenállás is jelentos lehet, és a tengelyre szerelt ventillátor se mW 
teljesítményt vesz ki a gépbol. Számszeru adatom nincs.

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list