OT Villanytrabant

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Fri Jul 22 22:56:53 CEST 2005


Fekete Róbert írta:

>
> valami hasonlón én is gondolkodtam már, hogy nagyobb frekin kellene menni
> 200-400Hz környékén még a normál vasalás mehet, de a motor kb fele  
> harmada lenne
> persze ott meg az átalakítás lenne problémásab
> na mindegy csak tünődtem 

leattetelezni azert mar nem akkora gond - de teny hogy jobb lenne direkt 
hajtassal menni . mondjuk negy ici-pici agymotor , es egy nagyon nagy 
attetelu amit csak ugy kapcsolsz ra amikor padkara kell felmaszni vagy 
hasonlo szornyuseg van .

bye
dexter

ps: kiprobaltam a segway-t . info : www.segway.com
jopofa kis cuccnak tunik , de en egy kicsit maskepp oldottam volna meg 
az iranyitasat - es ez vezet el a kerdeshez
Ti hogyan oldanatok meg az egyensulyat ?
hogyan szamolnatok ki az egyensulyi poziciot ?
van elfordulasmero , g-szenzor , mikrokontroller , agymotor , 
fordulatszammero - mibol indulnatok ki , ha adott hogy nem mindig 
ugyanott van az egyensulyi pont , a cucc korlatozottan tud "futni a feje 
ala" mert ha kifogy a teljesitmeny akkor egyszeruen pofaraesik .
szoval hogyan lehet megallapitani az egyensulyi pontot ?

valami olyanon agyaltam hogy a pillanatnyi poziciot megnezem az elso 
idopillanatban - minden rogzitve
a cucc elkezd billenni elore (mondjuk) => motor teljesitmeny novel 
elorefele , amig az elfordulas mero visszater nyugalmi helyzetbe
ekkor a cucc valoszinuleg gyorsul - tehat egy picit hatra kene dolnie 
amig az elfordulasmero nullpontja egybe esik az allando sebesseggel - 
allando g-vel
ti hogyan hoznatok ossze a dolgot ?
(a fene se gondolta hogy a motorral olyan termeszetes egykerek ennyire 
bonyolult)

bye
dexter




More information about the Elektro mailing list