hajlekony vezetek
jhidvegi
jhidvegi at freestart.hu
Mon Jul 11 12:30:47 CEST 2005
>Mondjuk vastag hangszóró bevezető szál (membrán és kosár között),
>fbs-sel lekenve, szilikon csőbe húzva. Hangszórójavítótól talán lehet
>szerezni, bár úgy vigyáznak rá, mint a szemük fényére.
:)))
Mindenki a saját területéről... :-)
Nekem meg a régebbi tirisztorok gatevezetéke jutott eszembe. Szilikon, és
irdatlan vékony szálakból álló sodrat. Már használtam hangszóró javításhoz
is. Bár ez csak sodrat, az meg valami szövedék, de sokáig jó volt ez is.
Az a baj a szilikon szigetelésű kanócokkal, hogy igen sérülékenyek. Körömmel
is lehet blankolni, az autó alatt meg ugye bőven van mechanikai hatás.
Lehet, hogy inkább az acélosan rugalmas madzag lenne a jó megoldás, ami
rugószerűen van feltekerve, és a teljes elmozdulási tartományban végig a
rugalmassági határon belül van minden porcikája. Régen találkoztam is ilyen
madzaggal, nem réz volt az ér. Manapság meg gyakran találkozom ilyenekkel,
amiknek az "acélosságát" nem az ér adja, hanem az olajban kioldódott pvc
lágyítóanyag miatt jön létre. :)
Tehát ilyet úgy lehet csinálni, hogy veszek egy alkalmasnak tűnő pvc
kanócot, feltekerem valamire, hogy a kívánt alakú legyen, majd forró
trafóolajba rakom x időre. (Nemtom, mennyi kell legyen az x, gondolom
hőfokfüggő. Hideg olajban is működik, csak tovább tart. De NEM évekről van
ám szó! Talán napok vagy órák alatt is ki tud oldódni a lágyító. Utána a
madzag mechanikailag nagyon ellenálló, blankoli is qrvanehéz, és alaktartó.
:-) Persze bizonyos hőfokig. Gyakorlatilag kemény pvc majdnem ezután a
szigetelése.
A régi fajta telefonzsinór is hasonlóan rugalmas, lehet, hogy az csípőből
jó. A köpenyszigetelés sem szilikon, hanem pvc.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list