OFF Re: Auto allofutes
Halász Ferenc
halaszfm at axelero.hu
Wed Jan 26 16:25:47 CET 2005
Topybear wrote:
----
> Ezt egyszer valami okos jogász elmagyarázta és szvsz igaza is volt.
> A lényege valahogy úgy szól, hogy _súly_adóról van szó, a katalizátor
> után gyakorlatilag kedvezményt kapsz, ezzel próbálták segíteni a
> környezetkímélõ technológia terjedését. Katalizátorral ugyanúgy vágod
> szét az utat mint katalizátor nélkül (sõt a kocsid a katalizátor
> súlyával még nehezebb is É). Utánfutónál ugyanez van, sõt ott még
> rakomány is kerül fel.
> Tehát a történet nem arról szól, hogy kevésbé vered szét az utat a
> katalizátoros autóddal, ezért kevesebbet kell fizetned, hanem arról,
> hogy katalizátor után kedvezményt kapsz.
Haliho'!
Csak arrol az aprosagrol feledkezett meg az okostojas (sarc-) "tor-
venyalkoto", hogy az utanfutot ritkan hasznalja a szegenyember, mivel
roppant kenyelmetlen vele parkolni, tolatni, tobbet fogyaszt tole a
kocsi, tehat hacsak teheti, nem akasztja a kocsi utan. Nekem pl. evente
<10 alkalommal van ra szuksegem. Egy vallalkozonak lehet, hogy gyak-
rabban, de atlagosan legalabb 10-szer annyit hasznaljak a kocsit utan-
futo nelkul, mint vele. Akkor sem pakoljak mindig tele, csak neha nagy-
kiterjedesu, hosszu dolgokat is azzal celszerubb vinni.
Ehhez a gatlastalan sarcolasi modhoz hasonlo, ahogy minden evben meg-
kerdezik, hogy _garazs_van-e_ (mert azt is joool megadoztatna'k!) Ezt
me'g nehezebben lehet e'sze'rvekkel megindokolni, mert a garazsban tar-
tott kocsi kevesbe terheli a kornyezetet, kevesebbet pusztul,korro-
dalodik, nem foglal kozteruletet, stb. E teren is nagyon kilog a lolab:
Ahol csak lehet, sarcolni, akit lehet, aki nem elissza v. elutazza a kis
penzet, hanem hasznos dologra probalja forditani. (Nem menekulhet, mert
kell a sok penz mihaszna emberek "pozitiv diszkrminaciojara".)
Uff. HFeri
More information about the Elektro
mailing list