Auto allofutes
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Tue Jan 25 20:29:06 CET 2005
jhidvegi írta:
>Szerintem itt felreertettuk egymast!
>Szo sincs rola, hogy akkurol kene a jarganyt allo helyzetben felfuteni! Ezek a
>futoberendezesek benzin (vagy gazolaj) uzemuek! Valaki itt mar eleg reszletesen
>le is irta, meg az arakat is. Az inkriminalt radiomusorban is sok hasonlot
>beszelt rola a szakember, aki ismeri a dolgait, bar az arak ott 200-600
>kozottiek voltak, ha jol emlexem.
>
>
nos , nekem van ilyen az automban es hasznaltam az elozoben (abban meg
uj volt , igy birta masfel evig - tul a garin meg go kuka)
normal korulmenyek kozott 5 ampert eszik a futesventillatorral (legalso
fokozat) egyutt (vizszivattyu , gazolajszivattyu , elektronika) amikor
izzit akkor valami 16 ampert fogyaszt pluszban . 10.x voltnal kikapcsol
, igy vedi az autot a beindithatatlansagig lemerulestol
nekem eberspacher van - teljesen egyszeru ... haat elmeselem az en
tortenetemet :
beszereltettem - vezerlo , idozito nelkul (tettem ra radios tavvezerlest)
250K volt kb 7-8 eve - beszereltek , felforralta a vizet magaban , a
kocsi hideg maradt .
kiderult hogy a vizszivattyujat az auto alap rendszerevel szemben
szereltek be .
megforditottam , ezek utan sem volt kepes rendesen dolgozni (csak 5KW-al
fut , szoval masodpercek alatt felforralja a vizet) de mar a normal
futes sem mukodott az autoban - ekkor kiderult hogy az 1000ccm feletti
autoknal egy termosztat es egy visszacsaposzelep is kell melle - ezt
kifelejtettek , de beszerelni sem voltak hajlandoak , csak ha kifizetem
(igaz hogy gyari tartozek , jar hozza ha ekkora autoba szereled , de ez
meg 100K volt es harom honap mire meghoztak)
ezutan a cucc mukodott masfel evig hibatlanul - de ezutan elkorrodalt a
biztositektablaja - alu biztositek rez foglalatban - no comment .
aztan egyszercsak elment a viz az autobol - vizszivattyu - kikopott a
muanyag csuszocsapagya , elkezdett kovalyogni es kimarta a gagyi muanyag
tokot ami korbeveszi - egy leheletvekony haz , mert magnesesen hajtja ,
, de nem tekercsekkel , hanem egy motort tettek bele amin van egy
magnescsesze - a motorban pedig szenkefe stb - ez telement vizzel es
tonkrement - felforrt megint az egesz , szet ment az izzitogyertya stb .
rendeltem vizszivattyut , akkor meg 4X K volt . a gyertya nemtudom
mennyi naluk , mert 16 K-ert egy homerogombat kuldtek helyette , nem is
hajlandoak visszavenni - a gyertyat vegul a helyi bosch boltban vettem
valami 5K-ert . ezutan 10 honap (amiben volt egy nyar es nem allandoan
hasznaltam , csak nagyritkan hetente egy-ket alkalommal es uj szivattyu
kellett - ezuttal a belso magnesgyuru tort hat darabra , es igy szedte
szet a hazat . aztan ujabb ev , ekkor elkorrodalt az elektronika egyik
csatlakozoja , aztan ket honap mulva uj szivattyu - ezuttal megint
szetkopott .
uj gyertya stb .
amit mondhatok rola - eberspachert ne vegyetek - az autoszerelom is vett
, es az ove is 100 felett jar szervizkoltsegben (o most vette hat honapja)
hasznaltan , de tokeletes allapotban - azota sziv vele . az enyem mar
nem lesz hasznalva , max egy uj autoban , mert ugy erzem hogy a vizben
keringo szennyezodes eszi a szivattyukat es ez a fo baja (raadasul vacak
hogy benzines az autom es dizel kell a kalyhanak)
>A riporter is faggatta pl a tuzvedelmi dolgokrol, de kiderult, hogy ezek ugy
>vannak mar megcsinalva, hogy szo sincs tuzrol. Tehat ez valoban egy
>benzinkalyha, ami felfuti a motor hutovizet, a szerkezet elinditja a befuvo
>ventillatort is, homersekletre is szabalyozhat.
>
>
hmm . azert optikai uton figyeli a langot - a belso dobban - szoval nem
jon ki a lang , de az izzitas utan a kozepen van - es ha szivarog akkor
lehet vele baj is .
>barmilyen telefonszamrol
>felhivva x koddal bekapcsolhato, kikapcsolhato. (Gondolom, ezen kivul idozitheto
>is, ha ugy akarja a tulaj.)
>
>
max 15 percre kell beallitani , ezelatt tokeletesen befut .
>Aszontak, hogy ennek a beepitese joval kisebb atalakitast igenyel, mint egy
>klima nelkuli autoba klima beepitese. A szerkezet az autoban szinte barhol
>elhelyezheto, akar hatul a csomagtartoban is, de a motorterben se nehez.
>
>
igen , az ujak eleg jok - az elektronika jol zart , remelheted hogy
birni fogja .
>A regi, magaban allo katalizatoros benzinkalyha mas teszta. Olyanom volt, valaki
>nekem adta, mert erdekelt, hogy muxik, de sosem hasznaltam autoban. Ez az
>utasterbe rakva, szepen befuti ugyan az utasteret, de irtozatosan sok parat nyom
>ki
>
meg szendioxidot is . szoval nem idealis .
>A toyotanak van egy rohadtjo uj hibridautoja. Errol is hallottam egy hosszabb
>beszelgetest szinten szakemberektol. Tok jol van kitalalva. Nem esek neki
>taglalni, mimindenre gondoltak, de elkepedtem, amikor hallottam.
>Egy adat: a legkemenyebb varosi dugos forgalomban teszteltek, es 5,x (a tizedre
>nem emlexem) jott ki a fogyasztasa.
>
>
most teszteltek a topgear-ben - a mert fogyasztasa vacakabb mint az uj
varosi dizeleknek (normal hasznalatban 46 mpg jott ki , mig egy uj
dizelnel lazan 60fole mentek - mikozben a ket auto menetteljesitmenyei
az utobb javara dontottek)
nagyon tetszik nekem is , de sajnos proto , nem igazan kiforrott technika .
akkor mar inkabb egy cdi smart :) az aranyos kis auto es tetszik a valtoja .
>Errol is ugyanazt mondtak, mint az allofutesrol, hogy idovel ezen az elven
>mukodo autok kornyezetvedelmi tamogatasban kell, hogy reszesuljenek, mert
>osszessegeben (orszagosan, vagy inkabb aszondanam, hogy vilagosan :-) ) az
>egyebkent joval dragabb auto hasznalata megterul.
>
most akartam venni egy pulit - a magyar elektromos autot , de a
sulyadoja maximalis , mert nem katalizatoros - kornyezetvedelem magyar
modra .
>>ebben egyetertunk - teljesen . egy kenyelmetlen autoban nagyobb a
>>veszely , mert az ember siet , ideges , nem figyel stb .
>>ezert akarok elektromos kormanyfutest csinalni az automra .
>>
>>
>Na, ez nekem nem jutna eszembe. Talan tul vastag a bor - nem csak a kepemen - a
>tenyeremen. A hideg/meleg kormany sosem zavart. Van ismerosom, aki szerint
>azbeszt bevonat van a kezemen. :-)
>
>
:) mazlista . ha nekem athul akkor ket napig nem jon rendbe , nem finom
a tapintasom :(
>Ellenben az ules megfelelo homersekletevel kemeny lumbagokat lehet kivedeni. :-)
>
>
igen , most megy szet a negyeves tesco gizdasagos futesem , azt hiszem a
kovetkezot mar en csinalom .
futoszal , pwm . elektroszmog rulez :))
bye
dexter
--
No virus found in this outgoing message.
Checked by AVG Anti-Virus.
Version: 7.0.300 / Virus Database: 265.7.4 - Release Date: 1/25/2005
More information about the Elektro
mailing list