Auto allofutes
Vajk Fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Tue Jan 25 10:32:28 CET 2005
megfeleloen hideg videkeken (sziberia es tarsai) telen h amondjuk boltba
mesz es megallsz kocsival a bolt elott, nem allitod le a motort.
amugy persze a reggeli jegvakarasra az igazi megoldas a garazs.
mintha olvastam volna valami ilyen soolvadekos hotarolos megfejtesrol,
ami amig jar a motor feltolt valami hotartalyt, indulas elott meg a hot
belezuditja a hutovizbe.
van az a kattintasra melegedo parna, amit forrovizben kell regeneralni?
vajk
jhidvegi wrote:
>>szerintem nagyon fontos problema - ulesfutes , kormanyfutes es ha ennel
>>is tobb kell akkor tavindito radioval es egy elektromos futes a motor
>>sajat hojehez pluszban (minuszban :))
>>
>>
>
>Szerintem is, de nem feltetlenul a kenyelmi oldala miatt.
>Nemreg - mi masbol is :) - hallottam egy autos musorbol, szakertot interjuvoltak
>meg a temaban. Kornyezetvedelmi oka van, hogy komolyan foglalkoznak vele. A
>motort melegiti meg egy benzinkalyha (nyilvan vmi katalizatoros kutyu), ezen
>keresztul az utasteret is.
>A kornyezetvedelmi dolog ott jon be, hogy kimarad a motor szivatos uzeme. Sot, a
>rendszert olyanra dolgoztak ki, hogy nyaron is (!!) hasznalando. Nyilvan
>ilyenkor nem fogja az utasteret befuteni, sot, inkabb valahogy atszelloztetik.
>
>Es nem csak az ules melegitese lenne cel az utaster futesekor, hanem az
>ablakoke, a jeg leolvasztasa, egyaltalan az egesz bemelegitese.
>
>Nalunk uri dolognak tunik, de vannak helyek, ahol nem -5, hanem pl -30 fokban
>kell beszallni. Valahogy feltepni az ajtot, beulni, es inditozni a jegveremben,
>haaat nem egy felemelo elmeny, es jobb autoknal se biztos a siker ekkora
>hidegben. Ezert az eszaki allamokban ez egyaltalan nem ritka, sot.
>
>
>
>
More information about the Elektro
mailing list