Auto allofutes

Vajk Fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Tue Jan 25 10:32:28 CET 2005


megfeleloen hideg videkeken (sziberia es tarsai) telen h amondjuk boltba 
mesz es megallsz kocsival a bolt elott, nem allitod le a motort.

amugy persze a reggeli jegvakarasra az igazi megoldas a garazs.

mintha olvastam volna valami ilyen soolvadekos hotarolos megfejtesrol, 
ami amig jar a motor feltolt valami hotartalyt, indulas elott meg a hot 
belezuditja a hutovizbe.
van az a kattintasra melegedo parna, amit forrovizben kell regeneralni?

vajk

jhidvegi wrote:

>>szerintem nagyon fontos problema - ulesfutes , kormanyfutes es ha ennel
>>is tobb kell akkor tavindito radioval es egy elektromos futes a motor
>>sajat hojehez pluszban (minuszban :))
>>    
>>
>
>Szerintem is, de nem feltetlenul a kenyelmi oldala miatt.
>Nemreg - mi masbol is :) - hallottam egy autos musorbol, szakertot interjuvoltak
>meg a temaban. Kornyezetvedelmi oka van, hogy komolyan foglalkoznak vele. A
>motort melegiti meg egy benzinkalyha (nyilvan vmi katalizatoros kutyu), ezen
>keresztul az utasteret is.
>A kornyezetvedelmi dolog ott jon be, hogy kimarad a motor szivatos uzeme. Sot, a
>rendszert olyanra dolgoztak ki, hogy nyaron is (!!) hasznalando. Nyilvan
>ilyenkor nem fogja az utasteret befuteni, sot, inkabb valahogy atszelloztetik.
>
>Es nem csak az ules melegitese lenne cel az utaster futesekor, hanem az
>ablakoke, a jeg leolvasztasa, egyaltalan az egesz bemelegitese.
>
>Nalunk uri dolognak tunik, de vannak helyek, ahol nem -5, hanem pl -30 fokban
>kell beszallni. Valahogy feltepni az ajtot, beulni, es inditozni a jegveremben,
>haaat nem egy felemelo elmeny, es jobb autoknal se biztos a siker ekkora
>hidegben. Ezert az eszaki allamokban ez egyaltalan nem ritka, sot.
>
>
>  
>



More information about the Elektro mailing list