Re: OFF-OFF Trabant ár
Trebitsch
trebi at algoritmic.hu
Fri Jan 14 19:22:09 CET 2005
Idezek a hatalyos rendeletbol:
"(4) Az (5) bekezdésben foglalt kivételekkel 2005. július 1-jén lép hatályba
a kétütemu motorral felszerelt gépkocsiknak a 2. számú melléklet 2.5. pont
a) alpontjában, illetve 2005. július 1-jétol a 14. számú melléklet 3.2.1.5.
pont A alpontjában meghatározott szénhidrogén (CH) határértéke.
(5) Amennyiben a kétütemu motorral ellátott gépkocsira vonatkozó tulajdonjog
(üzemben tartói jog) 2004. július 15-ét megelozoen keletkezett, a
környezetvédelmi felülvizsgálat során a 2005. július 1-je elotti
követelményeket kell alkalmazni
a) a legfeljebb 5 személy szállítására alkalmas személygépkocsi esetében
2008. január 1-jéig, illetve
b) idohatárra tekintet nélkül minden, a fogyatékossággal élo személy
szállítására szolgáló és külön jogszabály1 szerint a gépjármuadó alól mentes
személygépkocsi esetén.
(6) Amennyiben a forgalmi engedély kiállítására 2004. július 14-ét követoen
került sor, a személygépkocsira vonatkozó tulajdonjog (üzemben tartói jog)
keletkezésének idopontját külön okirattal kell igazolni.
(7) Az (5) bekezdés b) pontja akkor alkalmazható, ha a személygépkocsi
tulajdonosa (üzembentartója) a külön jogszabályban meghatározott
adómentességet tanúsító határozatot a felülvizsgálat során bemutatta.
(8) A kétütemu motoros gépkocsik szénhidrogén határértékének teljesülését
elso ízben a (4) bekezdés és az (5) bekezdés a) pontjában megjelölt
határidoket követo környezetvédelmi felülvizsgálaton kell ellenorizni."
(88/2004. (VI. 19.) GKM-BM-KvVM együttes rendelet
a gépkocsik környezetvédelmi felülvizsgálatáról és ellenorzésérol szóló
7/2002. (VI. 29.) GKM-BM-KvVM együttes rendelet módosításáról)
A haterertekek kulon vannak felsorolva; Trabant es Wartburg egeszen
biztosan nem fogja tudni teljesiteni oket katalizator nelkul.
Ami viszont 15-20 ezer km alatt szeteg az olajtol. Gxakorlatban: ha vlaki a
nevere veszi a Trabantodat, vagy katalaizatort szerel ra, vagy pedig sose
fog zoldkartyat kapni. Te igen, de csak azert mert haladekot kaptal
2008-ig.
Egyeb tekintetben se normalisak, idezem:
"a szabályozott keverékképzésu gépkocsik esetében a katalizátor és a
lambda-szonda cseréje esetén soron kívüli környezetvédelmi felülvizsgalatot
kell elvégezni. A javítási technológiának a környezetvédelmi
felülvizsgálatot is tartalmaznia kell, amelynek végrehajtásáért a javítást
végzo szervezet felelos."
Ez pedig annyit jelent, hogy ha a szerviznek ki kell cserelnie a
lambda-szondadat, akkor kotelezoen kell neki csinalni egy uj zoldkartyat is.
Amit persze te fogsz kifizetni, mer ki mas.
Trebitsch
----- Original Message -----
From: "Safar Miklos" <safi at mail.externet.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Friday, January 14, 2005 5:02 PM
Subject: OFF-OFF Trabant ár
> Sziasztok!
>
> Mit lehet elkérni egy forgalmi engedélyes (még 1 szuk év) , nem rozsdás,
> nagyon jó gumikkal rendelkezo, jelenleg nem használt, nem katalizátoros
> trabant-ért ?
> Valami olyat hallottam, hogy ha régebben van valaki nevén a trabi, akkor
már
> katalizátor sem kell hozzá. (Vagy valami hasonló)
>
> Kösz:
>
> safi
>
>
>
> --
> No virus found in this outgoing message.
> Checked by AVG Anti-Virus.
> Version: 7.0.300 / Virus Database: 265.6.11 - Release Date: 2005.01.12.
>
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>
>
>
> --
> No virus found in this incoming message.
> Checked by AVG Anti-Virus.
> Version: 7.0.300 / Virus Database: 265.6.11 - Release Date: 2005.01.12.
>
>
More information about the Elektro
mailing list