autoakku uresjarati feszultsege
Janos Zako
csszdk129419 at axelero.hu
Mon Feb 28 12:50:32 CET 2005
Üdv!
Nem mélyedtem bele a dologba, de velem a következo történt:
Lada, IC-s feszültségszabályzó. VARTA akksi fél hónappal a garancia lejárta
elott nem indít. Elvittem egy haveromhoz, hogy nézzük meg terhelovel mit
csinál. Eredmény: Zárlatos egy cella. Elovesz a srác egy low-cost DMM-t. A
jelenség az általad leírtakohoz hasonló, alapjáraton 14.3V, magasabb
fordulatokon 16V körül. Gondoltam ilyen nincs, hogy így tönkremegy a
szabályzó, otthon Fluke189 ráilleszt. Az eredmény:
alapjárat: 14.3V
magas fordulatokon: 14.6V
Jani
----- Original Message -----
From: "Kery Laszlo" <kery at mfk.u-szeged.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Monday, February 28, 2005 12:46 PM
Subject: autoakku uresjarati feszultsege
> Szervusztok!
> Bocs a lamer kerdesert, de van egy
> Daciam, aminek 8500Ft-tal noveltem
> az erteke't: vettem bele uj akkut. :-)
> Es van egy gagyi 1000Ft-os multimeterem.
> Az akkun uresjaratban (motor leallitva)
> 15,45V a fesz (na ezert gyanus a voltmero),
> beinditott motornal 17,2.
> Valami biztos nagyon nem jo:
> 1. az akku uresjarati feszultsege nem 12V
> 2. rossz az auto fesz szabalyzoja
> 3. rossz a muszerem
> 3. vagy a hiba bennem van.
> Legalabb a feszultsegaranyok alapjan,
> feltetelezve, hogy ebben a tartomanyban
> annyira nem is rossz a muszer osszehasonlitasra)
> elegendo a toltes? Vagy megsem?
> Hol az igazsag?
>
> Mas:
> Az akkura ra van irva valami
> kalcium-kalcium (?) technologiara
> utalo szoveg. Ez jot jelent?
>
> Koszonom elore is a valaszokat,
> udvozlettel:
> Kery Laszlo
>
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>
More information about the Elektro
mailing list