Generator SOS
tibi
snapscan at ar.hu
Sat Feb 26 17:48:42 CET 2005
Sziasztok!
Van egy kis gondom újdonsült autómmal (Zastava Yugo Koral). Amikor
megvettem, feltűnt, hogy indulás után félig égve marad a töltésjelző lámpa.
Kérdeztem a srácot mit tud róla. Azt mondta, tipikus zastava hiba (volt neki
több is), az egyik dióda lehet megszakadva a generátorban. Bár nagyobb
fordulaton véleményem szerint talán akkor is el kellett volna aludnia.
Mindegy, ma szétszedtem, jónak tűntek mind a nagyáramú diódák, mind a
záróirányba kötött védő diódák. Terheléssel nem tudtam megnézni, csak
multival. Összerak, gyújtás ráad, erre a piszok töltésjelző lámpa eleve nem
ég. Azért beizzítottam a gépet, gondoltam rámérek kicsit. 13V körüli feszej
volt a rendszerben. Előtte való nap hazajövetelkor megnéztem, 15.5V!
leledzett rajt leállítás után (járó motorral nem néztem). A generátorba
beépítve volt még egy alkatrész, fene tudja micsoda, össze volt építve a
szénkefetartóval és rá van írva, hogy 14V. Külön fesszabályzót nem találtam,
csak nem ez hivatott ellátni? Na mindegy, a kérdések:
-mi lehet a baj, hogy nem jelez gyújtás ráadásakor a töltésjelző lámpa?
Valószínűleg én rakhattam össze rosszul valamit, de azért kíváncsi lennék rá
mit...
-A B+ és D+ kivezetések OK., de mi az a W? Közvetlen az egyik tekercsre van
kötve (állórészen). Kívülről nincs külön kábel vezetve hozzá, de a kocsiban
eleve találtam vagy 6db levegőben lógó, tudjamifene vezetéket, talán ennek
is lehetett valaha funkciója...
-jó lenne egy komplett elektromos kapcsolás róla (Yugo Koral 65 EFI), ha
esetleg van valakinek szívesen venném, az összes többi doksival együtt.
A gép kellene hétfőre, mit tegyek? (Azonkívül, hogy menjek busszal...)
Előre is köszönök minden választ,
üdv:
tibi
bocs, kissé hosszú lett
More information about the Elektro
mailing list