Generator SOS

tibi snapscan at ar.hu
Sat Feb 26 17:48:42 CET 2005


Sziasztok! 

Van egy kis gondom újdonsült autómmal (Zastava Yugo Koral). Amikor 
megvettem, feltűnt, hogy indulás után félig égve marad a töltésjelző lámpa. 
Kérdeztem a srácot mit tud róla. Azt mondta, tipikus zastava hiba (volt neki 
több is), az egyik dióda lehet megszakadva a generátorban. Bár nagyobb 
fordulaton véleményem szerint talán akkor is el kellett volna aludnia. 
Mindegy, ma szétszedtem, jónak tűntek mind a nagyáramú diódák, mind a 
záróirányba kötött védő diódák. Terheléssel nem tudtam megnézni, csak 
multival. Összerak, gyújtás ráad, erre a piszok töltésjelző lámpa eleve nem 
ég. Azért beizzítottam a gépet, gondoltam rámérek kicsit. 13V körüli feszej 
volt a rendszerben. Előtte való nap hazajövetelkor megnéztem, 15.5V! 
leledzett rajt leállítás után (járó motorral nem néztem). A generátorba 
beépítve volt még egy alkatrész, fene tudja micsoda, össze volt építve a 
szénkefetartóval és rá van írva, hogy 14V. Külön fesszabályzót nem találtam, 
csak nem ez hivatott ellátni? Na mindegy, a kérdések: 

 -mi lehet a baj, hogy nem jelez gyújtás ráadásakor a töltésjelző lámpa? 
Valószínűleg én rakhattam össze rosszul valamit, de azért kíváncsi lennék rá 
mit...
 -A B+ és D+ kivezetések OK., de mi az a W? Közvetlen az egyik tekercsre van 
kötve (állórészen). Kívülről nincs külön kábel vezetve hozzá, de a kocsiban 
eleve találtam vagy 6db levegőben lógó, tudjamifene vezetéket, talán ennek 
is lehetett valaha funkciója...
 -jó lenne egy komplett elektromos kapcsolás róla (Yugo Koral 65 EFI), ha 
esetleg van valakinek szívesen venném, az összes többi doksival együtt. 

A gép kellene hétfőre, mit tegyek? (Azonkívül, hogy menjek busszal...) 

Előre is köszönök minden választ,
üdv:
tibi 

bocs, kissé hosszú lett




More information about the Elektro mailing list