Server
Tóth László
laszlo.toth at delta.hu
Fri Feb 18 10:38:52 CET 2005
Szerintem ha szervizben dolgozol, nem igy látod. Ami elektromos, az el
is szokott romlani. Ha más nem a vincsik közül pár év alatt elmegy
néhány. És mivel technologiailag az összes "neves" gyártó ugyanazt tudja
adni, már csak a hozzátett szolgáltatások adnak pluszt a dologhaz. És ha
véletlenül elromlik valami, nem mindegy hogy mennyi idő alatt lesz ujra
müködö. a DEC már régen nincs, megvette a COMPAQ, azt meg már a hp.
Akkoriban amikor az még létezett, teljesen más fogalom volt egy gép, nem
három évre terveztek a gyártók, mint ma. Fogyasztói társadalom itt is.
És annak is volt szervize, régen mi is csináltuk, aztán COMPAQ lett.
Olyan megbizható gép amiről te irsz, manapság nem nagyon létezik, még
datacenter környezthez tartózó vasra sem mer senki ilyet vállalni, pedig
az már nem kicsi árban. 99.999% a rendelkezésreállás, amibe évi 1 pár
perces leállás fér bele. Van belöle itthon 3 ha jól tudom.
A másik még, hogy pl veszel 1 gépet, aminek 1 ezrelék a meghibásodási
értéke, tehát 1000-böl 1 romolhat el, de az az 1 pont nálad van, akkor
rohadtul nem vagy kisegítve azzal , hogy milyen jó ez az érték. Ekkor
fontossá válik, hogy kell e egy alkatrészre 2 hete várni, vagy sem, ami
szerver viszonylatban, föleg ha csak 1 gép van a cégnél elég borzasztó
tud lenni. Mi nagyon sokszor futunk bele abba, hogy kis cég vesz egy
szervert, arra rápakol mindent, mentés nincs, és ha valami elromlik és
kell rá várni 2 napot, akkor 2 napig gyakorlatilag állhat a cég. Ez
persze legtöbbször vagy hozzánemértés vagy kevés pénz miatt van. De
ilyenkor jol jöhet, ha az ember vesz egy garanciakiterjesztést, ami arra
szól, hogy 4 órán belül ott van nála az alkatrész. HP-nál mindenre van
ilyen, az IBM tudtommal csak külön szerzödés keretén vállálja, amit kis
céggel nem nagyon kötnek. És ez fontos lehet, mert egy rendszergazdának
mindig a legrosszabra kell felkészülnie. Ha lennének olyan gépek, amihez
10 évig nem kell hozzányulni, akkor teljesen felesleges lenne a
biztonsági mentés, és ezt tüzállo szekrényben a szervertöl távol
tartani. Pedig elég sok helyen igy csinálják, hogy ne adódhasson semmi
probléma.
bocs hogy hosszura sikerült, de a szervizben mindig csak a rossz gépeket
látjuk, én ebböl indulok ki, hogy minden el tud romlani...
Thony írta:
> Létezik egy szép, lila burkolat mögé rejtett csoda. Az már igen csak a
> csúcs gépek
> közé volt sorolható még 5-6 éve. Mellette a HP, és társai csak
> porbaf... gépek.
> Iris indigónak híjják, és kifejezetten nagy hálózatokra van tervezve.
> Árkategóriában
> a "megfizethetetlent" súrolja. Amúgy én többnyire DEC gépekkel
> foglalkoztam, azokat nem
> kellett szervizelni, ha egyszer beüzemelték. Az már régen rossz, ha
> arra való hivatkozással, hogy
> "gyorsan kapsz hozzá alkatrészt" kell választani. Egy megbízható gép
> néhány évtizedig nem lát
> szakembert :))))) IBM 400 kategória, ha van rá keret.
>
> Thony
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>
More information about the Elektro
mailing list