Server

Tóth László laszlo.toth at delta.hu
Fri Feb 18 10:38:52 CET 2005


Szerintem ha szervizben dolgozol, nem igy látod. Ami elektromos, az el 
is szokott romlani. Ha más nem a vincsik közül pár év alatt elmegy 
néhány. És mivel technologiailag az összes "neves" gyártó ugyanazt tudja 
adni, már csak a hozzátett szolgáltatások adnak pluszt a dologhaz. És ha 
véletlenül elromlik valami, nem mindegy hogy mennyi idő alatt lesz ujra 
müködö. a DEC már régen nincs, megvette a COMPAQ, azt meg már a hp. 
Akkoriban amikor az még létezett, teljesen más fogalom volt egy gép, nem 
három évre terveztek a gyártók, mint ma. Fogyasztói társadalom itt is. 
És annak is volt szervize, régen mi is csináltuk, aztán COMPAQ lett. 
Olyan megbizható gép amiről te irsz, manapság nem nagyon létezik, még 
datacenter környezthez tartózó vasra sem mer senki ilyet vállalni, pedig 
az már nem kicsi árban. 99.999% a rendelkezésreállás, amibe évi 1 pár 
perces leállás fér bele. Van belöle itthon 3 ha jól tudom.

A másik még, hogy pl veszel 1 gépet, aminek 1 ezrelék a meghibásodási 
értéke, tehát 1000-böl 1 romolhat el, de az az 1 pont nálad van, akkor 
rohadtul nem vagy kisegítve azzal , hogy milyen jó ez az érték. Ekkor 
fontossá válik, hogy kell e egy alkatrészre 2 hete várni, vagy sem, ami 
szerver viszonylatban, föleg ha csak 1 gép van a cégnél elég borzasztó 
tud lenni. Mi nagyon sokszor futunk bele abba, hogy kis cég vesz egy 
szervert, arra rápakol mindent, mentés nincs, és ha valami elromlik és 
kell rá várni 2 napot, akkor 2 napig gyakorlatilag állhat a cég. Ez 
persze legtöbbször vagy hozzánemértés vagy kevés pénz miatt van. De 
ilyenkor jol jöhet, ha az ember vesz egy garanciakiterjesztést, ami arra 
szól, hogy 4 órán belül ott van nála az alkatrész. HP-nál mindenre van 
ilyen, az IBM tudtommal csak külön szerzödés keretén vállálja, amit kis 
céggel nem nagyon kötnek. És ez fontos lehet, mert egy rendszergazdának 
mindig a legrosszabra kell felkészülnie. Ha lennének olyan gépek, amihez 
10 évig nem kell hozzányulni, akkor teljesen felesleges lenne a 
biztonsági mentés, és ezt tüzállo szekrényben a szervertöl távol 
tartani. Pedig elég sok helyen igy csinálják, hogy ne adódhasson semmi 
probléma.

bocs hogy hosszura sikerült, de a szervizben mindig csak a rossz gépeket 
látjuk, én ebböl indulok ki, hogy minden el tud romlani...


Thony írta:

> Létezik egy szép, lila burkolat mögé rejtett csoda. Az már igen csak a 
> csúcs gépek
> közé volt sorolható még 5-6 éve. Mellette a HP, és társai csak 
> porbaf... gépek.
> Iris indigónak híjják, és kifejezetten nagy hálózatokra van tervezve. 
> Árkategóriában
> a "megfizethetetlent" súrolja. Amúgy én többnyire DEC gépekkel 
> foglalkoztam, azokat nem
> kellett szervizelni, ha egyszer beüzemelték. Az már régen rossz, ha 
> arra való hivatkozással, hogy
> "gyorsan kapsz hozzá alkatrészt" kell választani. Egy megbízható gép 
> néhány évtizedig nem lát
> szakembert :))))) IBM 400 kategória, ha van rá keret.
>
> Thony
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>




More information about the Elektro mailing list