Motor

Csuvár Imre icsuvar at axelero.hu
Wed Feb 9 11:39:26 CET 2005


Hali,
anno a 80-as evekben epitettem ilyen szabalyozokat.
Ha a valosagos motor osszes veszteseget egy ezzel egyezo negativ belso
ellenallas tapegyseggel kompenzalom, kozel idealis motort kaphatok.
A valosagban ez nem teljesul tokeletesen, a vesztesegek valamelyest
fordulatszamfuggoek
Akkor ugy oldottam meg, hogy egy sima szabalyozhato kimeneti feszultsegu
atereszto tapban a kimeno feszultsegjelhez hozzaadtam egy arammal aranyos
feszultsegjelet ( a gyakorlatban ez egy egyszeru aramtukor volt). Adott
mocihoz ez az ertek nemi kiserletezessel beallithato.
Sima allando magneses alloreszu mocikhoz hasznaltam. A gyakorlatban az
50.000-es alapfordulatot kb. 1000-re (!) is le lehetett csokkenteni (tovabb
nem is kellett), a nyomatekot jol tartotta. Hirtelen terhelesvaltozaskor
jelentkezett egy kis lenges, amit nem sikerult megszuntetni, de ez az
alkalmazasban nem szamitott.
Jelen helyzetben vagy atternek a DC hajtasra, allando alloreszgerjesztessel,
ahogy Jozsi is irta es epitenek egy negativ ellenallasu tapot , vagy beken
hagyva a mocit kiprobalnam a mar ajanlott Uxxxx IC-t AC tapra.
Udv:
Csuva'r Imre

----- Original Message -----
From: "jhidvegi" <jhidvegi at freestart.hu>


> > Az a gaz hogy uresjaratnal is melegszik. Biztos, hogy a mezo nem jo.
> Na de azt konnyen be tudod loni. A feszultsegnek kell akkoranak lenni a
> gerjeszto tekercsen, hogy  mondjuk felaram menjen benne. Ettol nem fog meg
talan
> hjozsi




-- 
No virus found in this outgoing message.
Checked by AVG Anti-Virus.
Version: 7.0.300 / Virus Database: 265.8.6 - Release Date: 2005.02.07.




More information about the Elektro mailing list