konstrukcios hibak

Szima Gábor sygma at tesla.hu
Tue Dec 27 22:40:25 CET 2005


On Tue, 27 Dec 2005, HAJDU Csaba wrote:

>> Valahol meg "veletlenul" benyomta a pilota az auto-atstartolas gombot 
>> (Airbus). A harmadik atstart utan sem esett meg le neki, hogy a gepnek nem 
>> akarodzik leszallni, aztan csak elfogyott az uzemenyag...
>
> Ez abszolut urban legend szagu...

http://www.airdisaster.com/cgi-bin/view_details.cgi?date=04261994&reg=B-1816&airline=China+Airlines

Bocs, nem az uzemenyag fogyott ki;

"1994-ben a China Air Lines légitársaság Airbus 300-600R utasszállítója 
Nagojában leszálláshoz készül?dött. Az id?járási és látási viszonyok 
tökéletesek voltak. A kerekek már csak pár méterre voltak a kifutótól, 
amikor a gép egyszer csak felkapta az orrát és emelkedni kezdett. A 
pilóták döbbenten konstatálták a gép viselkedését, és megújult er?vel 
akarták a földre kényszeríteni a látszólag megbokrosodott gépet. A második 
kísérlet eredménye is ugyanez a man?ver lett, a gép újból emelkedni 
kezdett, a pilóták pedig továbbra is keményen küzdöttek, hogy leszálljanak 
vele. A harmadik orrfelkapás után azonban a gép sebessége elfogyott, és 
mintegy 300 méteres magasságban szinte megállt, majd lezuhant. A 
fedélzeten tartózkodó 231 ember szörnyethalt.

Az ok: az amúgy tapasztalt legénység, az els? tiszt véletlenül aktiválta 
az automata "go around" rendszert, amelynél a leszállást megszakítva újra 
felemelkedik a gép. Ahogy a magasság csökkent, a gép a számítógép 
programjának megfelel?en viselkedett - a leveg?be emelte a gépet. A 
pilóták nem értették, hogy miért emelkednek, így a botkormányt ütközésig 
el?renyomva szálltak szembe a számítógéppel, és az utolsó pillanatig a 
kormányszervekkel viaskodtak. Nem tudatosult bennük, hogy a fedélzeti 
számítógép ellen küzdenek, és a csatát nem nyerhetik meg."

http://www.sg.hu/printer.php?cid=40515


 								-Sygma




More information about the Elektro mailing list