hajocsavar

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
Sun Dec 18 12:09:10 CET 2005


Hali!

Villamos csónakmotornál a motor rendszerint lent van a víz alatt, tehát 
nincsen semmiféle hajtás fentről lefele.
Robbanómotoros cuccosnál viszont valóban van, ott még egy tengelykapcsoló 
(és/vagy irányváltó) is van, lent pedig egy kúpkerekes hajtás. Rendzserint 
kétféle kivitelben (hosszú és rövid) van minden motor.
A csavar egy stiften kerszül van rögzítve a kihajtásra, ha beakad valamibe, 
akkor az nyíródik el, nem valami drága dolog. A tangely melett még vannak 
dolgok, a vízhűtéshez és a kipufogáshoz szükséges csövek (üregek) is ott 
mennek.
Egy jó motor elég jól meg van csinálva, kell is a zord üzemi körülmények 
miatt, és a kis méret miatt elég nagy zsufí tud lenni.

Szerintem legjobban akkor jársz, ha valami roncsot, vagy használt cuccot 
veszel, mert saját tapasztalatom szerint csónakmotorral kapcsolatban csak a 
"drága" szó ismert.

Szabolcs

>
> Törpöltem egy ölteten, amihez kéne egy rendes kisebb csónakmotor (vagy 
> szakszerűen hajómotor?) lenti része és az erőátvitel. tehát ez a kishajó 
> végén lévő rendes motor, amiből függőlegesen lefelé megy a hajtás valszleg 
> tengelyen, lent pedig van valszleg egy kúpkerékpár, és így van meghajtva a 
> propeller, és az egész felbillenthető, tehát nem mindig van a vízben az 
> alja.
>
> Ez mennyire van egybe? Az elképzeléshez nem kéne a rajta lévő motor, 
> remélem, az a drága, csak az alsó propeller, a függőleges hajtány, és a 
> billentő szerkezet. Föntre villanymotor kerülne. Ebből az egészből is 
> valszleg a legkisebb teljesítményű is elég lenne.
>
> hjozsi
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
> 




More information about the Elektro mailing list