hajocsavar
SZIGETI Szabolcs
szigi at ik.bme.hu
Sun Dec 18 12:09:10 CET 2005
Hali!
Villamos csónakmotornál a motor rendszerint lent van a víz alatt, tehát
nincsen semmiféle hajtás fentről lefele.
Robbanómotoros cuccosnál viszont valóban van, ott még egy tengelykapcsoló
(és/vagy irányváltó) is van, lent pedig egy kúpkerekes hajtás. Rendzserint
kétféle kivitelben (hosszú és rövid) van minden motor.
A csavar egy stiften kerszül van rögzítve a kihajtásra, ha beakad valamibe,
akkor az nyíródik el, nem valami drága dolog. A tangely melett még vannak
dolgok, a vízhűtéshez és a kipufogáshoz szükséges csövek (üregek) is ott
mennek.
Egy jó motor elég jól meg van csinálva, kell is a zord üzemi körülmények
miatt, és a kis méret miatt elég nagy zsufí tud lenni.
Szerintem legjobban akkor jársz, ha valami roncsot, vagy használt cuccot
veszel, mert saját tapasztalatom szerint csónakmotorral kapcsolatban csak a
"drága" szó ismert.
Szabolcs
>
> Törpöltem egy ölteten, amihez kéne egy rendes kisebb csónakmotor (vagy
> szakszerűen hajómotor?) lenti része és az erőátvitel. tehát ez a kishajó
> végén lévő rendes motor, amiből függőlegesen lefelé megy a hajtás valszleg
> tengelyen, lent pedig van valszleg egy kúpkerékpár, és így van meghajtva a
> propeller, és az egész felbillenthető, tehát nem mindig van a vízben az
> alja.
>
> Ez mennyire van egybe? Az elképzeléshez nem kéne a rajta lévő motor,
> remélem, az a drága, csak az alsó propeller, a függőleges hajtány, és a
> billentő szerkezet. Föntre villanymotor kerülne. Ebből az egészből is
> valszleg a legkisebb teljesítményű is elég lenne.
>
> hjozsi
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>
More information about the Elektro
mailing list