DC motor vezerles
Nemeth Tibor
neti at starkingnet.hu
Wed Dec 7 00:02:16 CET 2005
Hali !
Csak annyit tennék hozzá, az IGBT-s megoldásnál nem tiszta, hová lesz fékezésnél az energia. Pont amitől félsz, az induktív
rúgások adnak lehetőséget, hogy visszatáplálj a pufferba. No de onnan hova lesz? Már jártam ugy, egy kettőstápos ketyerében,
hogy nem gondoltam végig és az egyik oldal visszatáplált a másik oldalra ahol persze felment a pufferfesz és elszállt egy s más.
Ha a motort rövid idő alatt, amíg nem változik jelentősen a fordulatszáma feszültségforrásnak tekintjük, akkor ugye csak
finoman , mondjuk PWM módszerrel tudsz áttérni fékezésre. Eközben fog létrejönni fékezésnél az az állapot, hogy visszatáplálsz
a pufferba az induktivitáson át. Azt, hogy ehhez elegendő-e a motor saját induktivitása nem tudom, de hogy nagyobb frekin
melegedni fog a sejthető, ha ez kínos, inkább tennék tekercset és a motor már simább gerjesztést kapna.
Visszatérve a főcsapásra, ha jelentős fékezési energiák lesznek és nem akarod elfűteni egyszerűbbnek tűnik a tirisztoros mert
ott vissza tudsz táplálni a hálózatra.
Persze az IGBT-s megoldásnál is lehetne ha annak a hálózati egyenirányítója tirisztoros, de ez már sok a jóból.
Üdv.
Németh Tibor
More information about the Elektro
mailing list