vizbeporlasztas megint, injectoros kerdesek

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
Tue Dec 6 08:09:17 CET 2005


Király,Gyula wrote:

> Csak halkan jegyzem meg, az Otto-körfolyamat hatásfoka azonos
> viszonyok esetén jobb, mint a Diesel-körfolyamaté,

Ezt nem értem. Ha a két motor azonos szituban volna (benzinesnél 
pillangószelep tök nyitva), akkor abban különböznek, hogy a dizeles sokkal 
nagyobb kompresszióviszonyú. Tehát helybol jobb hatásfokkal kell bírnia.
Amikor a pillangószelep nincs teljesen nyitva, a benzinmotor minden nyomása 
kisebb lesz, miközben a dugó túloldalán a légköri nyomás van, ami állandó, 
tehát egyre szarabb hatásfokkal tud csak dolgozni. Ha vákum volna a dugó 
túloldalán, nem volna különösebb változás azonos kompresszióviszony mellett 
a hatásfokban.

A dizelmotorban tudtommal nincs pillangószelep, mindig fullra szívja magát 
(vagy még plusz nyomnak is bele), mert, ha nem így lenne, nem tudna 
felizzani a levego annyira, hogy a bespriccelt nafta meggyulladjon. Persze 
ettol még az egyre kevesebb nafta bespriccelésével egyre csökken valszleg a 
hatásfoka szintén. Etekintetben nem tudom összehasonlítani a kettot, de 
mintha a fogyasztási adatok nem a porlasztós benzinmotor mellett 
voksolnának.

Azt nem tudom, hogy a befecskendezos benzines miben különbözik az ugyanilyen 
olajostól. A magas kompresszió ezután megengedheto lenne, a pillangószelep 
is felesleges (nemtom, van-e), és nem tudom, mindkettonél hogy áll a 
nitrogénoxidok mennyisége. Ez tudtommal hofokfüggo. Nagyon nagy különbség 
nem kellene, hogy legyen az üzemanyag fajtája miatt. Ha meg más megoldások 
is vannak, azokat jól lehet mindkettonél alkalmazni, illetve a benzin jóval 
gyúlékonyabb, lehet, hogy nem kell annyira megbuggyantani levegovel a 
hengert, másrészt akár gyújtani is lehet. De ahogy jövünk le a 
kompresszióval és a töltéssel, úgy közelítünk vissza a porlasztós vagy sima 
injektoros motorokhoz.

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list