vizbeporlasztas megint, injectoros kerdesek
jhidvegi
jhidvegi at startadsl.hu
Tue Dec 6 08:09:17 CET 2005
Király,Gyula wrote:
> Csak halkan jegyzem meg, az Otto-körfolyamat hatásfoka azonos
> viszonyok esetén jobb, mint a Diesel-körfolyamaté,
Ezt nem értem. Ha a két motor azonos szituban volna (benzinesnél
pillangószelep tök nyitva), akkor abban különböznek, hogy a dizeles sokkal
nagyobb kompresszióviszonyú. Tehát helybol jobb hatásfokkal kell bírnia.
Amikor a pillangószelep nincs teljesen nyitva, a benzinmotor minden nyomása
kisebb lesz, miközben a dugó túloldalán a légköri nyomás van, ami állandó,
tehát egyre szarabb hatásfokkal tud csak dolgozni. Ha vákum volna a dugó
túloldalán, nem volna különösebb változás azonos kompresszióviszony mellett
a hatásfokban.
A dizelmotorban tudtommal nincs pillangószelep, mindig fullra szívja magát
(vagy még plusz nyomnak is bele), mert, ha nem így lenne, nem tudna
felizzani a levego annyira, hogy a bespriccelt nafta meggyulladjon. Persze
ettol még az egyre kevesebb nafta bespriccelésével egyre csökken valszleg a
hatásfoka szintén. Etekintetben nem tudom összehasonlítani a kettot, de
mintha a fogyasztási adatok nem a porlasztós benzinmotor mellett
voksolnának.
Azt nem tudom, hogy a befecskendezos benzines miben különbözik az ugyanilyen
olajostól. A magas kompresszió ezután megengedheto lenne, a pillangószelep
is felesleges (nemtom, van-e), és nem tudom, mindkettonél hogy áll a
nitrogénoxidok mennyisége. Ez tudtommal hofokfüggo. Nagyon nagy különbség
nem kellene, hogy legyen az üzemanyag fajtája miatt. Ha meg más megoldások
is vannak, azokat jól lehet mindkettonél alkalmazni, illetve a benzin jóval
gyúlékonyabb, lehet, hogy nem kell annyira megbuggyantani levegovel a
hengert, másrészt akár gyújtani is lehet. De ahogy jövünk le a
kompresszióval és a töltéssel, úgy közelítünk vissza a porlasztós vagy sima
injektoros motorokhoz.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list