vizbeporlasztas megint, injectoros kerdesek

Fuzesi Arnold arno at externet.hu
Mon Dec 5 11:19:48 CET 2005


Számtalan dologgal lehet javítani az egész rendszeren.
Maga a motor persze: sziv surit gyujt kipuffog.

De pl a surítési viszonyt is vannak motorok melyek szabályozzák.
Saab csinalja.
Rengeteg trükk van, hidd el!

Elektromos vízpumpa, hogy az adott terhelesnel az optimalis legyen a motor
homérséklet stb stb stb stb.
Nem egy lefutott meccs ez. Messze nem.

Egy korabban említett linken egy 3.2 alfa JTS motort emlegettem, amelyik
sima 95-os benzinnel jár, és tudja amit korábban semmi, és senki.
Közben meg euro 4 stb stb stb.

Toyota csinal olyan motort, amelyikben van egyszerre! direkt befecs injektor
sor, es hagyomanyos bele a szivocsobe.
Gondolom a jobb porlasztas vagy a fene tudja mi miatt.  Rengeteg oka lehet,
inkabb nem talalgatok.


Arnold
----- Original Message ----- 
From: "jhidvegi" <jhidvegi at startadsl.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Monday, December 05, 2005 9:13 AM
Subject: Re: vizbeporlasztas megint, injectoros kerdesek


> Fuzesi Arnold wrote:
>
>> Hanem azért, hogy az átlag ember is tisztában legyen azzal, hogy a
>> modern veszelyes dizeleknek van tisztabb alternativaja.
>
> Bicikli, szekér, villanyautó... bár ha a technikai hátteret is megnézzük,
> azok se igazán tiszták. Talán egy igazi módi van: legyünk jóval
> kevesebben.
>
>> Most epp azert akadtam ki cudarul, mert Trebitsch kollega (aki
>> mellesleg ert is rendesen a kocsikhoz alaposan) olyan suletlenseget
>> talalt mondani, hogy
>> "> Az csak a kozos nyomocsoves dizeleknel van.  A mai, modern dizelek
>>> lenyegesen kifinomultabbak a mai benzineseknel, illetve (azt hiszem)
>>> a benzinmotor mar nemigen fejlesztheto tovabb, valamikor az elmult
>>> nehany evben kihoztak belole, amit lehetett."
>>
>> Amikor egy autokhoz erto ember ilyet mond, akkor az nekem vilagvege...
>> Asszem feladom....feleslegesen tepem a szam ugy tunik.
>
> A szakmai részletek mellozésével: szerintem is kihoztak már belole szinte
> mindent. Vagy mire gondoltál, hogy nem hozták még ki? Max még nem terjedt
> el pár módi, de attól már kihozták!
>
> Azaz lehet még csinálni pár dolgot. Pl vki feltalálja azt, hogy nem fog
> kipufogni CO2-t, mert elnyeletik valamiben, aztán hasznosítják, pl benzint
> gyártanak belole. :-) De ez marhára a jövo zenéje, és nem igazán érinti
> magát a benzinmotort. Szerintem maga a katalizátor is már nem a motor
> része, max annyiban, hogy a motorvezérlés figyelembe vesz a kataliztátor
> körül mérheto paraméterek közül ezt-azt.
>
> Szerinted mit lehet még a benzinmotorból (dugattyúsból) kihozni?
> Mindenképpen levego fog suríteni, mindenképpen benzint fognak bejuttatni,
> az ott el fog égni, és munkát fog végezni. Korlátos a surítési viszony,
> mert növelve no a nitrogénoxidok aránya. Lehet tovább tökéletesíteni az
> égést, további adalékokat kitökölni, ami javíja a folyamatokat,
> érzékenyebben beavatkozni minden részfolyamatba, hogy egyre csökkenjen a
> károsanyag kibocsátása, de leginkább a benzin összetételével lehet
> ezügyben játszani. (Ne legyenek benne eleve mérgezo anyagok). Meg a motor
> _utáni_ berendezésekkel, de maga a motor már nagyjából mondható, hogy kész
> van.
>
> Vagy szerinted?
>
> hjozsi
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/




More information about the Elektro mailing list