vizbeporlasztas megint, injectoros kerdesek
Tipar1
tipar1 at hotmail.com
Sun Dec 4 07:10:02 CET 2005
Arnold,
Be szolhatok? Szeretem a temat,
> > HWSW Famulus wrote:
> >>> Tenyleg, a direkt befecs injektorok alapvetoen miben kulonboznek a
> >>> "hagyomanyostol"?
Eloszor is ez a elvi/costructio kulombseg. A Direct Injection-nak NINCS
"precombustion chamber" Lasd:
http://www.innerauto.com/Automotive_Definitions/Precombustion_Chamber/Ezert
muszaj (talan nehanyszor) nagyob nyomasal legyen befecskendezve a diesel
olaj. A dieselt a befecskendezo pompa akkora nyomast kel adjon hogy az igy
oszepreselt piczinyi terben meg porlasztsa is, akkor amikor dugatyu a felso
holt pont (nehany fokkal elote) van- beszivot levego oszepreselve. Minnel a
porlasztoi nyomas nagyob-jobb a porlastas, a befecskendezet uzemanyag kisseb
"csep" re van szetnyomva. Ha job a porlasztas akkor job az eges. Es itt
"sporol" a DI motor. Na es persze ott is hogy azt a kis menyiseget meg az
elektronika segitsegevel, nagyon pontosan idoziti (?) Vegtelensegig nem
lehet menni ezen a sporolos uton, talan enek a tehnologianak ez a
csucsa-kozel van a vege.
Diesel motorrol meg szeretnekanyit mondani hogy eleg meszi vagyunk mar az
"Semi Diesel" motoroktol. Lasd:
http://www.dynapay.com.au/Tony/Lanz/ImagesPage/index1.htm
En Hajtotam is egy ijet. Ennek a 10, 15 es 25 HP traktoroknak, egy fekvo
dugatyujuk volt es a keno olajat is egettek! Naponta keletet utana tolteni.
Kepzeld el, egy 20 HP traktor egy 4" kipufogoval nyomta egesz nap a NOX-kat.
Le sem alitotak ebed idoben, volt diesel bolondulasik, nem volt az a traktor
a vilagra szuletve, hogy a keszletben levo olajat el egessek. Latom, Arnold
te el vagy mergesedve a minden felet egeto... A gond ott van, hogy nagyon
gyorsan no a kocsik (traktorok) szama, a technologia nem kepes constanton
vagy csokentenni a (kocsi szama x Kibocsatot karos gazok) Aszt hiszem az
volna a dolog tenyleges rezolucioja; akar mi mas csak duma...Hogy az TDI
vagy mit tudom en mi.
Es meg valami. Az olaj ipar akkora hatalmas, erted? hatalmas hogy minden mas
technologiat fasliban meg MEGOL. nincs mese. Most amikor a legdragabb az
nyers olaj az oszes olaj czeg (Exxon, Chevron, Shel etc a leg nagyob
profitot jelentetk; a leg nagyob profitot amiota leteznek! Nem csoda hogy
epen most amikor az USA elnoke, Bush, olaj gyerek... En mar fuzettem $3.00
/Galon. Most $2.25
Californiaban, ha jol tudom Diesel kocsit, dealer-kereskedo nem adhat ell.
Pontosan nem tudom de utana nezhetek. Csak ugy lvehetek dieselt ha private
party -tol veszem, vagy elmek masik alomban.
Ha mar motoroknal tartunk, kerdezd meg a forumban, ki gyart 7 (hetes)
hengeru motort? Benzin vagy diesel.
Pali
----- Original Message -----
From: "Fuzesi Arnold" <arno at externet.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Saturday, December 03, 2005 5:15 PM
Subject: Re: vizbeporlasztas megint, injectoros kerdesek
> Ki kell bírnia az égéskor keletkezo nyomást is...
> Teljesen más történet...köszöno viszonyban sincsenek egymással.
>
> Több köze van a dizelhez egy direkt befecsis benzinmotornak, mint egy
> hagyományos injektoros benzinmotorhoz.
>
> Arnold
> ----- Original Message -----
> From: "Moczik Gabor" <pm at progzmaster.hu>
> To: <elektro at tesla.hu>
> Sent: Sunday, December 04, 2005 1:56 AM
> Subject: Re: vizbeporlasztas megint, injectoros kerdesek
>
>
> > HWSW Famulus wrote:
> >>> Tenyleg, a direkt befecs injektorok alapvetoen miben kulonboznek a
> >>> "hagyomanyostol"?
> >>
> >> direkt a hengerbe ...a'la diesel ...?
> >> es nem a szivocsobe....
> >
> > A befecs szelep pont ugyanolyan kovetelmenyeknek kell eleget tegyen?
> > Nem hiszem, mar eleg ha azt vesszuk, hogy a suritesi vegnyomas 20-30 bar
> > lehet, ezt egy sima injektor elviseli?
> > Aztan meg nagyobb homersekletek is vannak ott szerintem...
> >
> > --
> > ((( Móczik Gábor )))--((( pm -> @ -> progzmaster -> . -> hu )))
> > ((( Skype: moczik )))--((( Website: http://www.progzmaster.hu )))
> >
> > -----------------------------------
> > Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>
More information about the Elektro
mailing list