Villamos futés
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Sun Dec 4 02:16:11 CET 2005
jhidvegi wrote:
> Na most, ha a kipufogóba ennél akárcsak 2-szer több jut, akkor az nagy
> gáz!
ennek az energianak a reciklalasa a turbo . emiatt tud takarekos lenni
egy jol megcsinalt turbomotor . a kipufogogaz hojet (tagult gazait) es
sebesseget arra hasznositja hogy a kovetkezo utemben tobbet nyomjon a
motorba levegot - emiatt megtobb kipufogogaz kepzodik es igy tovabb - ez
egy dugattyus / gazturbina hibrid - a dugattyus motor a nagy
kompressziojaval a kazan , mig a gazturbina adja a hajtast - a motornak .
gondolatkiserlet - csinalsz ket motort - az egyik elegeti az uzemanyagot
es kipufogogazt termel - a turbo altal kepzett nyomas pedig bemegy egy
masik motorba - ahol nem tortenik eges - szivaskor a dugattyu a
tulnyomas miatt lefele mozdul - ez lesz a munkautem - suriteskor
elvesztesz nemi energiat , de kamatostul visszakapod , mert a meleg
hengerben felmelegszik a befujt levego es igy a robbanas (most nem
robban , de nevezzuk igy) fazisaban ezt visszakapod - kipufogaskor pedig
a gaz szepen tavozik - egy masik henger altal vegzett munka
segitsegevel - tehat elvben a turbo onmaga is el tudna uzemeltetni egy
blokkot , de igy osszekombinalva (turbodizel pl) nagyon hatekony tud lenni .
ennek a mintajara lehetne nagynyomasu keramia kazant es stirling motort
csinalni - az leverne a TD blokkokat fogyasztasban
igaz meg szukebb lenne a hasznalhato fordulatszam tartomany , meg
nehezebb es kritikusabb az inditas - de ez piti ugy - ha annyi energiat
olnenek bele mint a dizelek fejlesztesebe , 10 even belul minden
autogyarnak lenne ilyen - eloszor teherautoja , aztan megjelenne a
szemelyautokban , majd kisautokban es vegul a dizel rajongokat hivnak
elmenyautosoknak :) mindenesetre egy ilyen motor egy elektromos
hibridben csodalatos fogyasztast es nyomatekot tudna produkalni .
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list