Villamos futés

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Sun Dec 4 02:16:11 CET 2005


jhidvegi wrote:

> Na most, ha a kipufogóba ennél akárcsak 2-szer több jut, akkor az nagy 
> gáz!

ennek az energianak a reciklalasa a turbo . emiatt tud takarekos lenni 
egy jol megcsinalt turbomotor . a kipufogogaz hojet (tagult gazait) es 
sebesseget arra hasznositja hogy a kovetkezo utemben tobbet nyomjon a 
motorba levegot - emiatt megtobb kipufogogaz kepzodik es igy tovabb - ez 
egy dugattyus / gazturbina hibrid - a dugattyus motor a nagy 
kompressziojaval a kazan , mig a gazturbina adja a hajtast - a motornak .

gondolatkiserlet - csinalsz ket motort - az egyik elegeti az uzemanyagot 
es kipufogogazt termel - a turbo altal kepzett nyomas pedig bemegy egy 
masik motorba - ahol nem tortenik eges - szivaskor a dugattyu a 
tulnyomas miatt lefele mozdul - ez lesz a munkautem - suriteskor 
elvesztesz nemi energiat , de kamatostul visszakapod , mert a meleg 
hengerben felmelegszik a befujt levego es igy a robbanas (most nem 
robban , de nevezzuk igy) fazisaban ezt visszakapod - kipufogaskor pedig 
a gaz szepen tavozik - egy masik henger altal vegzett munka 
segitsegevel  - tehat elvben a turbo onmaga is el tudna uzemeltetni egy 
blokkot , de igy osszekombinalva (turbodizel pl) nagyon hatekony tud lenni .

ennek a mintajara lehetne nagynyomasu keramia kazant es stirling motort 
csinalni - az leverne a TD blokkokat fogyasztasban
igaz meg szukebb lenne a hasznalhato fordulatszam tartomany , meg 
nehezebb es kritikusabb az inditas - de ez piti ugy - ha annyi energiat 
olnenek bele mint a dizelek fejlesztesebe , 10 even belul minden 
autogyarnak lenne ilyen - eloszor teherautoja , aztan megjelenne a 
szemelyautokban , majd kisautokban es vegul a dizel rajongokat hivnak 
elmenyautosoknak :) mindenesetre egy ilyen motor egy elektromos 
hibridben csodalatos fogyasztast es nyomatekot tudna produkalni .

bye
dexter




More information about the Elektro mailing list