V8, V12 motorblokkot keresek, rosszat is

Fuzesi Arnold arno at externet.hu
Wed Aug 24 14:34:00 CEST 2005


----- Original Message ----- 
From: "L. Pásztor" <seasoft at hu.inter.net>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: 2005. augusztus 23. 21:40
Subject: Re: V8, V12 motorblokkot keresek, rosszat is


> Ültem. Igaz csak utasként. De tényleg nagyon ment. De
> összehasonlításra nem volt alkalmam.
> Számomra idáig egy megpiszkált M5 volt a legbrutálisabb. Ha
> nem vigyáztam, vastagabb gáznál még harmadikban is
> megcsóválta a seggét.

Nna az már nem fehér embernek való. :)
Voltam egy autoszerelonel sok eve aki tobbekkozt regi Maserati biturbokat
restauralt/javitott.
Aszondja rendszerint ugy torik ossze hogy elozeskor nagyobb gazt adnak mint
kéne, es keresztbeall akár 150-nél is simán az uton a kocsi.
Hatsokerek veszelyes dolog kozuton avatatlan kezekben. (Többekközt ezért
hanyagolom a maserati vételt.Megmert nincs rá pénzem. :))) Pedig tök jó
árban van a régi Quattroporte. (Hjajj:
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=204291&command=ugras&screenwidth=1024
 )De a ~300 LE-vel nem tudok mit kezdeni egyelore a hatsokereken)

> Lehet benne valami.  A régi V6-os mondeók is kevesebbet
> fogyasztottak a mostaniaknál. Pedig elvben a motor ugyanaz a
> 24 szelepes. Állítólag újabban 10% plusz benyával dúsítják
> valami miatt. Szelephűtés-félére emléxem, de egyáltalán nem

Hmm...nem kornyezetvédelem? Akkor jóval kevesebb a CH, ha dus keverekkel jár
az ember. A szegeny keverekben nagyon sok van.

> vagyok biztos benne. Chiptuning szépen ad hozzá még levegőt,
> légszűrőt lecserélni és máris van 20 pacival több.  :-)
> Az enyém még új, most van benne szűk 20 ezer, de nemsokára
> kapja a szoftver frissitést. :-)))

Ha jó tuningot kap, akkor még a fogyasztásod sem lesz magasabb. Lehet olyan
tartalmakat is szerezni/kérni amelyik "csak" kiegyengeti a nyomatékgörbét
stb.

> > Varosban meg tudni kell vezetni. Ennyi. Hasznalni a
> motorfeket, nem
> > kihasznalni azt amit egy benyas tud a dizellel szemben.
> Tudom. 7-800 ezer után már megtanulja az ember.  :-)

Nem Neked szántam! :)

> megkérdezi: mi a f...tól megy annyira az én autóm, nitrós?
> Nem tudott úgy gyorsulni mint én.

Hát igen... Mondjuk az auto csak egy doboz, A-bol B-be eljutásra való. ;)

> De, és itt jön a lényeg: amikor húzatta úgy 6000 körül én is
> meglepődtem. Ennyire jól húz a kocsim? Igen.

Anyósülésből, hátul ülve nagyon más élmény...
Multkor kitaláltam mikor nagyon utálom a kocsit, akkor beültetek valakit a
volánhoz, és hátraülök. Rögtön megszeretem ilyenkor újra. :)
Totál más érzés...

> Azóta többször kipróbáltam, és a jobboldalon mindent
> erősebben érzünk. Sebességet, kanyart, gyorsulást, fékezést.
> Egyszer próbaként satuztattam egyet, azt hittem kettévág az
> őv, pedig számítottam rá. Pedig egyszer-kétszer én is
> megtettem már. Máshogy érezzük ezeket ha markoljuk a
> kormányt, és máshogy ha a jobboldali kapaszkodót fogjuk.

Jaja...Régebben rengeteg energiát elvett hogy az utasokra is figyeljek. Hogy
fékezésnél ne essen le a feje, váltásnál se, kanyarban se durranjon be a
kapaszkodóizom. Ezt is tanulni kell, és néha elég megterhelő volt a vezetés
mellett. Foleg ha még beszélget is az ember. (meg a mobil az egyik kezében,
térkép a másikban, és a térdével kell kormányoznia :))))) De az a fura hogy
van akiben fel sem merül, hogy utas is van a kocsiban.
És félhet, és kapaszkodnia kell, és stb.

Nnamindegy. Dugulok, mert kiutalnak tobbiek...

 Arnold




More information about the Elektro mailing list