V8, V12 motorblokkot keresek, rosszat is

L. Pásztor seasoft at hu.inter.net
Tue Aug 23 21:40:09 CEST 2005


----- Original Message ----- 
From: "Fuzesi Arnold" <arno at externet.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Tuesday, August 23, 2005 8:15 PM
Subject: Re: V8, V12 motorblokkot keresek, rosszat is


> Alfa 166 3.0 24V be ulj be egyszer.
> Ha meglesz egyszer valaha elviszlek egy korre. :))
> 15.9-et eszik ha rommá taposod az autot!!!!
Ültem. Igaz csak utasként. De tényleg nagyon ment. De
összehasonlításra nem volt alkalmam.
Számomra idáig egy megpiszkált M5 volt a legbrutálisabb. Ha
nem vigyáztam, vastagabb gáznál még harmadikban is
megcsóválta a seggét.

> 170 korul 10 alatt eszik ennek a motornak a regi 12
szelepes verzioja.
> Vezettem, lattam sajat szememmel.
Lehet benne valami.  A régi V6-os mondeók is kevesebbet
fogyasztottak a mostaniaknál. Pedig elvben a motor ugyanaz a
24 szelepes. Állítólag újabban 10% plusz benyával dúsítják
valami miatt. Szelephűtés-félére emléxem, de egyáltalán nem
vagyok biztos benne. Chiptuning szépen ad hozzá még levegőt,
légszűrőt lecserélni és máris van 20 pacival több.  :-)
Az enyém még új, most van benne szűk 20 ezer, de nemsokára
kapja a szoftver frissitést. :-)))

> Varosban meg tudni kell vezetni. Ennyi. Hasznalni a
motorfeket, nem
> kihasznalni azt amit egy benyas tud a dizellel szemben.
Tudom. 7-800 ezer után már megtanulja az ember.  :-)

> Hogy akkorakat ugrik mint egy lo. Akkor persze hogy
fogyaszt. Dizelnek fel
> se porog addig a turboja. Nincs ami belevigye a benyat.
> Csak kullog. Aztan mikor megindul omlik a fust.
Por-allergiám van. Emiatt erősen megérzem a füstöt. Soxor.
És hagyom ott őket ahol csak tudom.

> De ettol fuggetlenul mindenki szeresse a dizelt nagyon
lecci, mert igy
> lesznek alacsonyak a nagy benzinesek árai...
Ezt a szivességet nem fogom megtenni neked. Ha közel harminc
év vezetés után még mindig benzines vagyok, akkor valszeg az
is maradok. :-)))

Viszont elmondok egy sztorit.  Elgondolkodtató, az érzéki
csalódásról szól.
Ülök a haver Quattro 3,0TD-ben, srác nyomja neki. Húz mint
állat. Megállapítottam, hogy jobban húz, mint az én V6-os
benzines mondeom.
Aztán máskor megyünk egymás után két kocsival, ő elől,
Nyomja neki. (Jön a füst) Na b...meg az új dízeledet füstöl
az orrom alá. Erre nyomok egy parkettát én is. Utolérem,
megelőzöm. Mikor beérkezünk a városba a Médiamárkhoz
megkérdezi: mi a f...tól megy annyira az én autóm, nitrós?
Nem tudott úgy gyorsulni mint én.
Akkor most mi van? Semmi, csak érzéki csalódás. A mondeo
6500-on gyorsult de ordított is, az audi 3500-on húzott és
csak durúzsolt.
Valószínűleg a gyorsulás-érzeten a hanghatás módosíthat
kissé felfelé és lefelé egyaránt.

Másik sztori:

egy rokonom bizonygatja nekem az 1.4-es autó előnyeit a
nagyokkal szemben. Ismerős duma, ugye? Berágtam a sok
hülyeség hallatán.
Na mondom gyere ülj be a kormány mögé. Beült kimentünk egy
üres szakaszra.
Vezényeltem a jobb ülésből:

Hármast tolni neki. Megvan. Nyomni egy padlót, és nem nyúlni
a sebváltóhoz amig nem szólok. Csinálja. Majd 6500-nál
rákiabálok: négyest neki !
Csinálja szó nélkül. Szólok 160-nál: ennyi!  Ötödiket és
hatodikat majd jövőre próbáljuk ki. :-)

Csak annyit tudott mondani, hogy na b...meg. Mikor
visszaértünk az üdülőjébe nagyot rúgott saját kocsija
kerekébe.  :-)))

De, és itt jön a lényeg: amikor húzatta úgy 6000 körül én is
meglepődtem. Ennyire jól húz a kocsim? Igen.

Tanulság:  a jobboldali ülésből megintcsak más a világ.
Azóta többször kipróbáltam, és a jobboldalon mindent
erősebben érzünk. Sebességet, kanyart, gyorsulást, fékezést.
Egyszer próbaként satuztattam egyet, azt hittem kettévág az
őv, pedig számítottam rá. Pedig egyszer-kétszer én is
megtettem már. Máshogy érezzük ezeket ha markoljuk a
kormányt, és máshogy ha a jobboldali kapaszkodót fogjuk.

De egyébként igazad van. Azért is, mert addig jó amig nem
kéttonnás, és nem 200 lovas vasakkal szórakoznak
hülyegyerekek az úton. A dízel golfokkal sokkal kevesebb
veszélyt jelentenek mindnyájunkra. És könnyebben otthagyjuk
őket saját füstfelhőjükben.


----------------------------------------
L. Pásztor
seasoft at hu.inter.net
---------------------------------------- 



















More information about the Elektro mailing list