V8, V12 motorblokkot keresek, rosszat is

Trebitsch trebi at algoritmic.hu
Tue Aug 23 17:45:18 CEST 2005


----- Original Message -----
From: "jhidvegi" <jhidvegi at freestart.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Tuesday, August 23, 2005 1:57 PM
Subject: Re: V8, V12 motorblokkot keresek, rosszat is


> > -mert a lánc az autó életét kiszolgálta, max csörgött, ez meg lehet
xezer
> > km-ként cserélni, gyorsabban fogy...
>
> Szerintem a lánc fogy gyorsabban. A zsiguliban anno sűrűbben kellett a
> lánccal foglalkoznom, mint most a fordban a szíjjal. Ott volt vele bajom,
> itt nincs, csak vásárláskor cseréltettem. De odáig is jól elment, és a
régi
> szíj - látszólag - teljesen ép. 78ezer km volt benne.

Azert a lancok technologiaja is fejlodott, ne a Zsigulibol indulj ki. A mai
vezermulancok elettartam garanciasak, ami 500+ ezer kilometert jelent. Addig
nem kell hozzanyulni, nem zorog, nem nyulik (annyit, hogy a hidraulikus
feszito ne tudna utanamenni). Raadasul egyszeruen hallod, ha megnyulik,
vagyis mondjuk 800 ezernel tudod majd, hogy csereerett. :) (A pelda nem
legbol kapott, oreg Merciket siman elhajtottak millioig a taxisok. Corollat
is ismerek, ami 1.2 millio km-t ment eddig, szinten taxiuzemben.)
A Mercedes amugy sose csinalt szijas autot, mer nem hulye. Meg lehet a
lancot is csinalni csendesre - Mercik nem igazan zajosak. De hallgass meg
pl. egy kis Toyota Yarist, szinte nem is hallod a motort. Az is lancos.
A szij, mint komplett technologia olcsobb.  Nincs vezermulancfedel,
tomitessel, hanem egy kis muanyag szar van helyette, por es potyogo
frincfranc - fogonak (meg hogy hulye user ne nyuljon bele a forgo szijba).
Nem sokkal olcsobb, csak nehany dollarral, de az autogyar tobbszazezres
szeriaban gondolkodik. Atlag usernek pedig a mai napig fogalma sincs a
vezerlesrol, szijrol, lancrol...

Trebitsch




More information about the Elektro mailing list