V8, V12 motorblokkot keresek, rosszat is

Valenta Ferenc ferenc.valenta at vhl.hu
Tue Aug 23 14:07:06 CEST 2005


Fuzesi Arnold wrote:

> Nem megy az auto. Csak lenduletbol.
> Rengeteg ido kell mire a turbo eszhezter. Addigra meg boven 12 liter a
> fogyasztas, es 3.5-4000 felett van a fordulat. (Hümmm....hümmm!!!!!)

Az enyemben is kell egy kis ido. Alatta is van nyomateka, joval nagyobb
mint az 1.4-es benyas Toyotanak, igaz, ez 2.1-es :)
Turboval nagyon jol megy. Legalabbis az en szereny igenyeimhez kepest,
ugyanis nem versenyautonak vettem.
A fogyasztasa pedig ezen a fordulaton a legoptimalisabb, olvasd el a
nepiteleteket a Totalcar-on! De a gyari adatokat is megnezheted a
hasznaltauto.hu autokatalogusaban. Ha nem szaguldozol, 6 alatt lehet
tartani, nem emlexem hogy 7.5-nel tobbet irt-e volna valaki varosban
sem... Engem speciel nem zavar, hogy lassan jon meg a nyomatek, a
lenyeg, hogy azert menjen.
Az autokatalogusban kulon erdemes megnezni a dizel es benzin verziok
fogyasztasa kozotti ordito kulonbseget! 2x..3x tobbet eszik a benzines.
A tobb mint 2x arany a gyari katalogusadatok szerint is megvan, de
figyelembe kell venni, hogy a varosi fogyasztasa a benzinesnek
lenyegesen rosszabb mint amit megadnak, a dizelesnek csak kicsit
rosszabb, igy kb megvan a 3x arany.
Remelem nem lesz belole flame, mindenki nezze meg a fenti oldalakat,
gondolkozzon el rajta, es tartsa meg a velemenyet. Illetve ezekkel
ellenkezo ertelmu forrasokat szivesen varok, engem is erdekel, honnan
jonnek az olyan infok, hogy a benzines nem fogyaszt sokkal tobbet, vagy
eppen kevesebbet, mint a dizel.
Jelenleg az a helyzet, hogy a csaladban es a kornyezetemben az en
autom a legnagyobb, es ez eszik a legkevesebbet :)

> (Gazdaja szolt ram hogy pörgessem, maskepp nem megy!!! Neztem ra hulyen,
> hogy dehat ez egy nyomatekos dizel, és mingyá pirosban van a
> fordulatszammérő... )

En ezt nem ertem. Neked tenyleg nem valo a dizel. Vagy azzal az autoval
(is) van valami baj...

> Kell váltogatni keményen ha haladni akarok , nagyon szuk
> fordulatszamtartomanyban hasznalhato igazan. Ott is lassan reagál nagyon.

Nekem ezzel nincs gondom. Az 1-es eleg rovid, azonnal valtani kell, a
tobbi ugyanugy megy mint barmely benzines autoban. Lehet hogy 2-esbol
kene indulni? :) A lassu reakcio igaz, de engem nem zavar.

> Mármár veszélyes néhol.

Miert?

> Alul a turbo miatt nem megy egyaltalan szinte. Fent meg messze nem hozza
> amit egy benzines.

Nem ertem mire gondolsz. Alul is kegyetlen nyomateka van, nagyon jol
megy. Baromi alacsony fordulaton is tok jol lehet gyorsitani, emelkedon
menni. Ezt HDI-val is ki lehet probalni, az egyebkent csendes motornak
ilyenkor ugyanolyan hangja van mint egy regi dizelnek, es tok jol huz...
Egy bizonyos fordulatnal talan van egy kis megtorpanas, aztan amikor a
turbo beindul, megint tok jol megy.
Nem ertem miert nem hozza azt, amit a benzines, amikor ugyanaz a
teljesitmenye, es azt a megfelelo fordulatszam-tartomanyban ugyanugy
le is adja! Valamit rosszul csinalsz szerintem.

> Elozeskor kemenyen vissza kell valtani, fel kell porgetni a turbot, es
> 2-3mp-et várni hogy valoban el lehessen kezdeni elozni.
> (Volt is szemelyes para mikor nem akart megindulni csak kis hezitálás után)

Vagy nem kell visszavaltani, csak nyomni a gazt, es szamitani ra, hogy
kell 2-3 masodperc amig megindul az auto, nem kezd el uvolteni azonnal a
motor. A dizel ilyen es kesz, meg kell szokni. Nyilvan ez neked baj, sot
minden baj lenne, ami elter a benzines viselkedesetol, mert neked az a
prekoncepciod, hogy az jo, es minden mas szar. (Ha kotozkodni akarunk,
akkor nekem mar ez a gazpedal-kuplung-sebvalto sem tetszik, mint user
interface, mert feleslegesen korulmenyes)
Egyebkent nekem is szokatlan volt, majdnem belementem az elottem menobe,
hirtelen fekeznem kellett, amikor konstans gazt adva az auto
exponencialisan meglodult ahogy felporgott a turbo. Akkor egy pillanatig
nem szerettem a turbodizeleket :), de mar mexoktam, nagyjabol
megtanultam kezelni. Alig varom hogy ujra vezethessem, remelhetoleg
olajcsepeges nelkul :)

> Kezdem erteni miert villognak az Audi tulajok (szinte csak 2.5 TDI van
> belőle) a pályán. Örült hogy egyszer végre felgyorsult, és nincs hangulata
> lelassulni. :)

Vicces eset: itt tortent a Szepvolgyin. Audi a jobbra kanyarodo savban,
IFA az egyenesen tovabbmenoben. Az Audis ugy dontott, hogy megis inkabb
egyenesen/balra akar menni, gondolta bevag az IFA ele. Nem tudom, hogy
benzines vagy dizeles volt, de teny, hogy az IFA siman legyorsulta a
holttereben kuzdo Audit, es jol megtorte... :)

> Arnold

-- 
Valenta Ferenc <ferenc.valenta at vhl.hu>  Volcano/Mentor Graphics
"My love is REAL, unless declared INTEGER"





More information about the Elektro mailing list